« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Kapalı kokpit gündemde

Dün Spa'da Fernando Alonso'nun ciddi yaralanma tehlikesi atlattığı kazanın ardından, bir süredir üzrinde çalışılan kaplı kokpitler yeniden F1'in gündemine geldi.

Hürriyet Haber
SON GÜNCELLEME

turkiyef1.com'un haberine göre, kazada Romain Grosjean'ın kullandığı araç Ferrari'nin üzerine uçmuş, şans eseri Alonso'nun kaskı bir darbe almamış ve İspanyol pilot yaralanmaktan kurtulmuştu.

Kaza sonrası modern Formula 1 araçlarının güvenlik zaafı bir kez daha sorgulanırken, FIA ve teknik otoritelerin bir süredir üzerinde çalıştıkları kapalı kokpit modeli de yeniden gündeme gelmiş oldu.

Kapalı kokpit tasarımının gelişiminde aktif rol oynayan McLaren teknik direktörü Paddy Lowe, bu kazanın, 2014 öncesinde kokpit tasarımını daha güvenli hale getirmekiçin bir uyarı niteliğinde olduğunu düşünüyor.

"Bence geçen yıl başlanan proje 2014 yılında tamamlanmalı. Bece bu konuda bir şeyler yapmak şart çünkü en büyük güvenlik açığımızı bu konu oluşturuyor. Bunu defalarca yaşayıp çok şanslıydı diyoruz. Bir gün gelecek ve o kadar şanslı olmayacak. Öte yandan bu seri açık kokpitli bir yarış. Ancak bir şekilde pilotları koruyacak, teknik yönetmeliklere de uygun bir yol bulmak zorundayız."

Kokpit güvenliği ile ilgili çalışmalar, 2009 MAcaristan Grand Prix'inde bir araç parçası çarpması sonucu başından ciddi yaralanan Felipe Massa ve, birkaç gün sonra F2 yarışında başına tekerlek çarparak ölen Henry Surtees'in kazalarından sonra başlatılmıştı.

Uçak kokpiti benzeri bir kapalı kokpittin askıya alındığının altını çizen Lowe, bir koruma barı şeklindeki düzenlemenin test sonuçlarına göre öne çıktığını söyledi.

"Pek çok koşulu kapsayan testler yaptık (Yangın, Lastik çarpması v.s) ve başarılı oldu. Çarpmaların şiddetleri ve etkileri açılara göre değişiyor ve şu an görüşü de engellemeyecek bir konsept üzerinde çalışıyoruz."

"İdeal olarak bir pilot önünde bir şey olmasını istemez. fakat aynı şekilde bir yol arabası hatta eski bir VW minibüs bile kullansanız önünüzde bir koruma olması gerekir öyle değil mi? Sonuç olarak kokpit üzerinde güvenlik için kullanılacak ufak sütunların kullanışlıolacağını düşünüyoruz."

Stefano Domenicali ise, güvenlik noktasında yapılacak pek çok şey olduğunu söylerken, kapalı kokpitin bunlardan yalnızca birisi olduğunu ve bu konuda acele edilmemesi gerektiğini söyledi.

"Fernando başına bir darbe almadığı için hepimiz çok şanslıyız. Federasyonla birlikte doğru güvenlik ekipmanlarının geliştirilmesi için çalışma halndeyiz. Yangın ve daha da kötü tehlikeler de mevcut. Bu gibi ekipmanların gelişimini aceleye getirmemeliyiz."

CANLI SKOR CEBİNDE!

Cep telefonunuza Spor Arena uygulamasını gönderelim.

SMS GÖNDERİLDİ!

Cihazınıza özel bağlantı linki sms ile gönderildi. Lütfen smslerinize bakınız.