Kaostan çıkıp 10 bin ek sipariş verdi Opel, Türkiye için üretimi artırdı

Emre ÖZPEYNİRCİ
03.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

2009’da küresel krizde ‘Satıldı, satılacak’ derken belirsiz bir ortama giren Opel, Amerikan General Motors’un (GM) iflasın eşiğinden çıkıp yükselişe geçmesiyle yeniden yapılandı. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, geleceklerine ilişkin kaousun ortadan kalkmasıyla markaya duyulan güveninin arttığını belirterek, “Türkiye’de bu güvene ilk çeyrekte pazardaki artış da eklenince 10 bin ek sipariş verip hedeflerimizi yüzde 50’nin üstünde artırdık” dedi.

EKONOMİK krizde büyük zarar eden ve her gün yeni bir kurtarma operasyonuyla gündeme gelen ABD’nin en büyük otomobil üreticisi General Motors’un (GM) hızla toparlanması, Avrupa’daki en büyük kozu Opel’de de moralleri düzeltti. GM’in iflasın eşiğine gelmesiyle satışa çıkardığı ancak daha sonra bundan vazgeçip yeniden yapılanma planıyla 11 milyar Euro yatırım yapacağını açıkladığı Opel, 2010 yılına Türkiye’de hızlı girdi. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, kaousun ortadan kalkmasının markaya duyulan güveni artırdığını belirterek, “Türkiye’de bu güvene ilk çeyrekte pazardaki artış da eklenince 10 bin ek sipariş verip hedeflerimizi yüzde 50’nin üstünde artırdık” dedi.
Güvenirliğimiz arttı
2009’da ‘satıldı, satılacak’ derken Opel’in geleceğine ilişkin bir belirsizliğin oluştuğunu kaydeden Keklik, şunları söyledi: “2009’da ÖTV indiriminin devreye girmesine rağmen hem istediğimiz adette araç alamamaktan hem de oluşan belirsizlikten dolayı istediğimiz ölçüde satış yapamadık. 2010 yılına ise yeniden yapılanma planıyla girerek tüketiciler nezdinden güveninirliğimizi yeniden artırdık.  Yıl başında 2010 yılı için 25 bin adetlik hedef koymuştuk. Şimdi bu hedefi 35 bin adede yükselttik. 10 bin adetlik ek talep nedeniyle Opel, Türkiye için üretimini artıyor.”
Yüzde 25 fazla satardık
2009’da ÖTV indirimine rağmen araç bulamamaktan yakınan Özcan Keklik, ilk çeyrekte de araç sıkıntısı yaşamaya devam ettiklerini söyledi. Keklik, “İlk 3 ayda hatta nisan ayını da katarsak pazarda yaşanan canlılık, Opel satışlarını da artırdı. Ama yine istediğimiz ölçüde araç alamadık. Bugüne kadar istediğimiz araçlar olsaydı satışlarımız yüzde 25 artardı” dedi. Talebin artmasıyla birlikte Almanya’ya ek sipariş verdiklerini söyleyen Keklik, şöyle konuştu:  “Mayıs ayından itibaren ek taleplerimizinde gelmesiyle Türkiye’de talebi karşılayacağız.”

Saab satışı durdu

Keklik, bünyelerindeki İsveçli Saab markasının 2010 yılıyla birlikte Türkiye’de satışı durdurduklarını söyledi. Keklik, “Saab’ın yeni sahibinin kararını bekliyoruz. Saab sahiplerini mağdur etmemek için her türlü satış sonrası hizmete devam ediyoruz ama araç satmıyoruz” dedi.

Meriva fıtık etmeyecek

ÖZCAN Keklik, ters yöne açılan arka kapılarıyla dikkat çeken yeni Meriva’nın Türkiye’de moda olacağını belirterek, “Yeni Meriva’yı eylül ayında Türkiye’de satışa sunacağız. Son 3 ayda ancak 300-400 Meriva getirip satabiliriz. Ama 2011 yılı planımız 3 bin Meriva satmak. Açtığımız MPV sınıfından yine üst sıralarda olacağız. Yeni Meriva’nın beğeni toplayan ters yöne açılan kapıları sağlık açısından da yararlı oldu. Normal araçlarda kapıyı açıp, içeri girerken omurganıza önemli bir güç veriyorsunuz. Yeni Meriva’nın ters yöne açılan yenilikçi kapısı bu gücü ortadan kaldırıyor. Bu da araca omurgaya yüklenmeden
binmenizi sağlıyor.”

Kia, 150 bin km garanti veriyor

TÜRKİYE’de Çelik Motor’un bünyesindeki Koreli Kia, 1 Mayıs’tan itibaren tüm binek modellerinde 5 yıl ve 150 bin kilometre garanti uygulamasını başlattı. Türkiye’de sadece mekanikte değil boya ve paslanmazlıkta da verilen ilk ve tek araç garantisi olan bu uygulama Türkiye’de zorunlu olarak verilen 2 yıl ya da 60 bin kilometre yasal garantinin üzerine yapılıyor. Kia’nın yeni garanti uygulaması, ticari araçlar hariç binek SUV ve MPV de dahil olmak üzere tüm binek grubunda uygulanacak.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı