Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Kamyonlar

    Hürriyet Haber
    24 Şubat 2000 - 00:00Son Güncelleme : 24 Şubat 2000 - 00:01

    BİLİNDİĞİ üzere, kamyonlar, karayollarında en çok gördüğümüz araçlardan birisi. Ülkemizde taşımacılığın çoğunlukla karayoluyla yapılması neticesi, kamyonlar vazgeçilmez araç durumunda.

    Aynı zamanda da, kazalara en çok sebeb olan araçlar sınıfındalar. Çözülemeyecek problem yok gözüyle olaya yaklaşınca, neler yapabileceğimizi düşünüyor ve sıralıyoruz.

    Kamyon şoförlerinin çalışma saatleri, sıkı bir şekilde kontrol edilmelidir. Hemen hemen bütün kamyonlar tek şoförle çalışıyor. Oysa bir şoförün, 24 saatte dinlenmeli olarak aracı kullanma hakkı, toplam 9 saattir. Mesela; Antalya'dan sebze yüklenmiş olarak İstanbul'a tek şoförle gidip dönecek kamyona müsaade edilmemelidir.

    Hal çıkış ve girişlerinde veya şehirlerin giriş ve çıkışlarında, bu uygulama mutlaka kontrol edilmeli, tek şoförlü kamyonlara gerekli uygulama yapılmalıdır.

    Kamyon şoförleri, trafiği çok aksatıyorlar. Özellikle rampalarda. Yol durumunun da pek müsait olmamasıyla, bu aksama daha da artıyor. Kamyon şoförleri, yol verme ve diğer kurallar için belirli aralıklarla eğitime alınmalıdır.

    Fazla tonaj, kesinlikle önlenmelidir. Zira 10 ton kapasitesi olan bir araca 20 ton yük attığınızda, araç kapasitesinin çok üzerinde yüklendiğinden, lastikten tutunda fren sistemine kadar, her sahada, araç normal şartlardaki özelliğini kaybetmekte ve tehlikeli durumlar ortaya çıkmaktadır.

    Şehirler arası taşımacılıkta, iki mesafe arası yol, hava, yük şartları gözönünde tutularak, yolun kaç saatte alınabileceği hesap edilmeli ve bu süreden önce gelen, şiddetle cezalandırılmalıdır.

    Konuk Yazar

    A. İhsan IŞILDAR

    Antalya Sürücü Kursları Dernek Başkanı

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı