"Vahap Munyar" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Vahap Munyar" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Vahap Munyar

Kamyon satışı 2008’i geçince MAN dünyasında ilk 5’e girdi, 266.7 milyon Euro’yu yakaladı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu söze 2009 yılındaki kamyon satışlarından girdi:

- Türkiye’de 12 ton ve üzeri toplam kamyon satışı 2005 ve 2006’da arka arkaya 35 bin adet oldu. 2007’de 27 bine, 2008’de 21 bine indi. 2009’da 12 bine kadar düştü. Yani, çok kötü bir 2009 geçirmiştik.
Hemen kamyon satışlarının ekonominin nabzını en iyi gösteren verilerden bir olduğuna dikkat çekti:
- Ekonomide kriz durumu varsa kamyon satışları çok ciddi şekilde düşer. Aynı 2001’de 5 bine, 2009’da da 12 bine düştüğü gibi. Ekonomi toparlanırken kamyon satışı genelde aynı hızla toparlanmaz.
- Neden?
- Çünkü, fiyatı 35-100 bin Euro arasında değişen kamyon bir yatırım aracıdır. Yatırım kararları da o kadar hızlı verilmez.
- 2010’da kamyon satışları açısından nasıl geçti?
- Yılın başında toplam kamyon satışlarının 2009’la 2008 yılı arasında bir noktada olacağını öngörmüştük ama yanıldık.
- Olumlu yönde mi?
- Evet... Toplam 26 bin 669 kamyon satıldı.
- Buradan MAN’ın payına ne düştü?
MAN Kamyon ve Otobüs A.Ş. Satış Direktörü Eren Gündüz araya girdi:
- 2 bin 128 kamyon sattık, pazar payımız yüzde 4’ten 8’e yükseldi.
- 2011’de rekor kırılır mı kamyon satışında?
Tuncay Bekiroğlu yanıtladı:
- Bizim beklentimiz 30 bini bulacağı yönünde. Yani, 35 binlik rekor yılına henüz ulaşamayız.
- Kamyon pazarındaki bu yükseliş, MAN’a Türkiye’de kamyon fabrikası kurma yolunu açar mı?
- Bir takım fikirler var ama tümüyle fikir aşamasında...
- Otobüste 2010 nasıl geçti?
- Toplam 1634 otobüs satışı oldu. Bunun 419 adetlik bölümünü biz sattık. Pazar payımız yüzde 25-26’ya çıktı. Otobüste bizim açımızdan altın yıl yaşandı.
- Ankara’daki fabrikanız ne kadar kapasiteyle çalıştı?
- Yüzde 50...
- Otobüs fabrikalarının geçen yılki kapasite kullanımı yüzde 35-40’lardaydı sanırım... Geçenlerde Temsa’nın Adana’daki tesislerini gezmiştim. O zaman bu veriyi öğrenmiştim.
- Doğru ama MAN olarak biz biraz ortalamanın üzerinde kalmayı başardık.
- Geçen yılki cironuz ne kadar oldu?
- MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. olarak 266.7 milyon Euro’yu bulmuş olacağız.
- 2009’da ne kadardı?
Eren Gündüz yanıt verdi:
- 144 milyon Euro’ydu.
- Elde ettiğiniz sonuçlar sizi MAN dünyasında nereye taşıdı?
Bekiroğlu tahminde bulundu:
- Ticaret şirketi olarak ilk 5’e girdik sanıyorum.
- MAN Grubu Türkiye’den memnun olmalı...
- Hem de çok memnun... 2010’da birçok ülkeye örnek gösterildik...
- Üretimi de dikkate alınca konsolide ciro nereye çıktı?
- 2010 konsolide ciromuz sanırım 500 milyon Euro düzeyinde çıkacak.
Avrupa krizde kıvranırken, Türkiye örnek gösterilen gelişmeyi yakalıyor...
Bu durumda Alman MAN Grubu’na Türkiye’de bir de kamyon fabrikası kurmak düşüyor...

AK Parti’ye 2, CHP’ye 1 seçim otobüsü verdik

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. CEO’su Tuncay Bekiroğlu’na yaklaşan genel seçimleri anımsattık:
- Partilerden seçim otobüsü alan var mı?
- AK Parti’ye 2 otobüs verdik.
- Bedava mı?
- Parasıyla aldılar.
- Bu kararda Başbakanlık’a hediye otobüsün etkisi var mı?
- Sayın Başbakan’ın beğendiğini biliyoruz. Etkisi olabilir...
Ardından ekledi:
- 1 otobüs de CHP’ye sattık.

MAN alan spor kulübü sayısında artış var

TRABZONSPOR’da Yönetim Kurulu Üyesi olan Tuncay Bekiroğlu, kulübün takıma ulaşım aracı olarak Starliner adlı MAN otobüsü almasından memnun:
- Galatasaray ve Ankaragücü’ne de aynı otobüsten verdik.
- Sizden otobüs alan başka kulüp var mı?
- Bursaspor ve Bucaspor da Fortuna aldı... Spor Toto Süper Lig’deki diğer kulüpleri de MAN ailesine çekmek istiyoruz.

X