Kampanyalar otomotiv pazarını kurtaramadı

Hürriyet Haber
20.01.2002 - 01:54 | Son Güncelleme:

Anadolu Honda Satış ve Pazarlama Müdürü Ümit Karaarslan, otomobil satışlarının yapılan yoğun kampanyalara ve indirimlere rağmen yüzde 75 düştüğünü söyledi.

2000 Kasım ve 2001 Şubat krizlerinin gelişmekte olan otomotiv sanayiine büyük zarar verdiğinin altını çizen Karaarslan, 2000 yılında 480 bin adet olan otomobil satışlarının, kampanyalara rağmen 120 bin adede indiğini belirtti.

Karaarslan, şöyle devam etti: ‘‘Yeni Honda Civic modelinin de tanıtımını yaptığımız 2001 yılında Honda'nın satışları bir önceki yıla orana sadece yüzde 50 düştü. Bu başarının arkasında 5 bin 500 adetlik satış rakamına sahip olan üstün ürün özellikleri, çekici tasarımı ve uygun fiyat politikası ile rakiplerinden ayrılan sınıf birincisi Yeni Honda Civic var. 2002 yılı içerisinde genç Honda kullanıcılarının yakından tanıdığı efsane Honda modellerinin lansmanları var. Yeni Civic hatcback, Civic 5 kapı, Civic Type-R, CR-V, HR-V ve Yeni Honda Jazz. Bu altı yeni model ile tüketicilerin karşısına çıkacağız. Civic modelini yüksek performans açısından popüler yeni hatcback modellerimiz ile destekleyeceğiz. Türkiye'nin en çok satılan 4x4 araçları olan HR-V ve CR-V modellerimiz tamamen yenileniyor. Bu pazardaki konumumuz yenilenen araçlarımız ile birlikte daha da güçlü hale gelecek. Fakat bu yeni modellerimiz içerisinde küçük otomobiller sınıfında piyasaya süreceğimiz Yeni Honda Jazz'ın özel bir yeri var. Dünyanın en düşük yakıt tüketimine sahip benzinli otomobili olan Jazz, çok geniş iç hacmi ve 380 lt'lik bagaj hacmi ve akıcı tasarımı ile küçük otomobiller sınıfında dikkat çekiyor.’’


Medya seçerek tanıtım sürecek


2002 yılının Honda markası için özel bir yıl olarak değerlendirdiklerini belirten Karaarslan, gelecek yıl tanıtım faaliyetlerinde medya seçimlerinin öne çıkacağını söyledi. Karaarslan, şöyle devam etti: ‘‘Müşterilerimiz ile paylaşılacak çok fazla marka değerimiz ve kavramımız var. Honda ‘Power of Dreams' Honda'nın uluslararası sloganı; bu hayalleri geliştirme ve gerçekleştirme uğrunda tüm dünyada faaliyet gösteren bir markayız. Fakat ne yazık ki içerisinde bulunduğumuz kriz ortamı attığımız her adımı değerlendirerek hareket etmemizi gerektiriyor. Gelecek yıl binek otomobil pazarında yüzde 15 ile 20'lik bir artış öngörüyoruz. Bu da önümüzdeki yılın da özellikle sektörümüz açısından pek parlak olmayacağını gösteriyor. Medya seçimlerinin daha fazla konuşulacağı, olayların değil kavramların tartışılacağı bir yıl olacak.’’
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı