Gündem Haberleri

    Kampanya dediğin işte böyle olur

    Hürriyet Haber
    02.09.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Deniz SİPAHİGEÇEN haftaki bir yazımda İzmir Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliği'ndeki bir maddeden bahsetmiş ve belediyelerin bu yönetmeliği aynen uygulamasını istemiştim. Yönetmelik şöyleydi: ‘‘Çevresindeki binalarla uyum sağlayacak şekilde yapılan dış cephe boya ve kaplamaları, açık ve pastel renklerde yapılacaktır. Mimari projede cephe özellikleri ve renkleri belirlenecek, yapı kullanma izni aşamasında uygunluğu aranacaktır...’’ İzmir'deki her binanın aynı renge boyanmasını, aynı mimaride inşa edilmesini beklemiyoruz. Ancak belli bir disiplinin sağlanmasını ve kent estetiğinin geliştirilmesini istiyoruz. 30 Ağustos Çarşamba günü Milliyet 2000'in arka kapağında çok ilginç bir haber vardı. Haberde, İstanbul'daki Esenyurt Belediyesi'nin başlattığı bir çalışmadan bahsediliyordu. Belediye Başkanı Gürbüz Çapan, ‘‘yap badanayı, al arabayı’’ adlı kampanyayla boyasız, badanasız, sıvasız, çirkin bir görüntü oluşturan binaların dış cephelerinin boyanmasını teşvik ediyor. Bir yarışmaya dönüştürülen kampanyanın sonucunda oluşturulan jüri tarafından birinci ilan edilecek semt sakini Renault Clio marka araba kazanacak. Yarışma jürisini Türkiye Makina Mühendisleri Odası yetkilileri, kent planlamacıları, mimarlar, muhtarlar ve boya uzmanları oluşturuyor. İkinciye yatak odası takımı, üçüncüye oturma grubu ve diğer başarılı binaların sahiplerine de çeşitli armağanlar verilmesi planlanıyor. Esenyurtlular şimdi büyük hediyeyi alabilmek için birbirleriyle yarışıyorlar. * ÇAPAN, haberde ‘‘Herkes evinin içini güzel döşüyor ancak dış görünüşe aynı ilgiyi göstermiyor. Rengarenk bir semt haline geldik. Yaşadığımız yerleri güzelleştirmek için kentli olmayı öğreneceğiz...’’ diye konuşuyor. Başkan çok haklı... İzmir'e yerleşen de, inşaat yapacak olan da bilmeli ki... Bu kentte herkes istediği gibi artık hareket edemez. Kendi zevki uğruna bir görüntü çirkinliğine neden olamaz. Eldeki imar yönetmeliğinin o yüzden taviz verilmeden uygulanması gerekiyor. * İSTANBUL'a yerleşen dostlarımız İzmir'e uzunca bir aradan sonra geldiklerinde adeta şok oluyorlar. Çünkü İzmir, her geçen gün çirkinleşiyor; eski güzelliklerini kaybediyor. Kent estetiğini yakalamak için merkezden, planlı bir çalışmaya ihtiyaç bulunuyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Piriştina'nın bu konuya öncülük ederek, metropol belediye başkanlarıyla birlikte Esenyurt'takine benzer kampanyaları başlatmasını bekliyoruz. Böylece her semte dinamizm gelir; İzmirliler de moral bulur.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı