Kamerada vergi darbesi yedi, yazıcıya yüklenerek 75 milyon Euro’ya ulaşacak

Hanife BAŞ
16.08.2009 - 00:00 | Son Güncelleme: 15.08.2009 - 21:15

Fotoğraf makinesi sektörünün yüzde 20’lik ÖTV ve krizin birleşmesiyle çifte darbe yediğini belirten Canon Eurasia Genel Müdürü Roman Trödthandl, “Sektör bu yıl yüzde 30 küçüldü. Biz buradaki açığı yazıcıyla kapattık. Türkiye’deki potansiyele güveniyoruz. Bu yıl sonunda 75 milyon Euro ciro hedefliyoruz” dedi.

FOTOĞRAF makinesi ve kameraya geçen yıl getirilen yüzde 20’lik Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) krizle birleşerek sektöre çifte darbe vururken, Canon kameradaki daralmayı yazıcıyla atlatma yolunu seçti. Canon Eurasia Genel Müdürü Roman Trödthandl, sektörün iki darbeyi birden yediğini belirterek, “Daha çok orta ve yüksek segmente hitap ettiğimiz için ÖTV farkı ürünlerimizi daha pahalı yapıyor. Krizle beraber iki kez darbe aldık” dedi. Yazıcı, kopyalama, ofis donanımları ve dijital fotoğrafçılıkta  faaliyet gösterdiklerini ve bir buçuk yıldır kendi ofisleriyle Türkiye’de bulunduklarını dile getiren Trödthandl, krizin fotoğraf makinesi ve kamerayı yüzde 30 küçülttüğünü söyledi.
Roman Trödthandl, yazıcı tarafında ise kanal yapılarını geliştirmeleri, dağıtım ve penetrasyonu artırmaları nedeniyle pazar payı kazandıklarını dile getirerek, fotoğraf makinesindeki darbeye karşın yazıcı bölümünde pazar paylarnı artırdıklarını, yazıcı işinde çok başarılı olduklarını kaydetti. Fotoğraf makinesindeki yeni trendlerle ilgili de bilgi veren Trödthandl, “Piksel yarışı devam ediyor. Artık kameralarda 10 milyon piksel var. Her yeni çıkan makine bir öncekine göre daha iyi teknolojiye sahip. Profesyonel ve amatör serilerde gelişmeler var. İkinci yarıda yeni fotoğraf makinelerimizi de piyasaya sunacağız” diye konuştu.

75 milyon Euro ciro

Roman Trödthandl, ilk yarıda 40 milyon Euro’luk ciro yaptıklarını ve ikinci yarıda cirolarının 75 milyon Euro’ya çıkmasını hedeflediklerini aktararak, Canon olarak Türkiye’de önemli potansiyel gördüklerini ve pazarın her yıl pozitif anlamda büyüdüğünü kaydetti. Kamera ve fotoğraf makinesi bölümünde ÖTV artışını fiyatlarına yansıtmamak için çalıştıklarına da işaret eden Trödthandl, şöyle konuştu: “Önceden düşük sezon olan ağustos ayı şu anda iyi sezon haline geldi. Ama kamera ve fotoğraf makinesinde geçen yıllarla karşılaştırırsak yüzde 30 küçülme var. Türkiye’de yılda 100 bin fotoğraf makinesi satılıyor. Yüzde 15’lik pazar payımız var.”

Bayan futbol takımı kurdu

GÖRÜNTÜLEME çözümleri şirketi Canon, bayan futbol takımı kurdu. Canon’un bayan oyuncuları, Türkiye’de futbol takımı olarak Trabzonspor’u tutan Canon Eurasia’nın Genel Müdürü Roman Troedthandl’ın teknik direktörlüğünde çıktıkları ilk maçta, Index Bayan Futbol Takımı’nı 7-1 gibi net bir skorla yenerek galibiyet sevinci yaşadı.

Döküman baskısı azaldı

CANON İş Çözümleri Pazarlama Müdürü Faruk Hançarlıoğlu, kriz nedeniyle ofis makineleri satışında yüzde 40’lık azalma yaşandığını ifade ederek, şunları söyledi: “Ama dağıtım ağımızı genişleterek Canon olarak ilk yarıyı yüzde 8 büyümeyle kapadık. Ekonomik krizle beraber pazarda yeni eğilimler var. Krizde döküman baskıları azaltıldı. Bu nedenle baskı tirajları düşmeye başladı. Bu da dijital baskı sistemlerine talebi artırdı. Konvansiyonel matbaalarla baskının daha pahalı olması, dijital baskı sistemlerinin kullanımını ön plana çıkardu. Profesyonel sistem satışlarımızda ilk yarıda beklediğimizin üzerinde yüzde 30’luk satış yaptık. Yılın ikinci yarısında da bu eğilim sürebilir.”

Dijital tasarruf ettiriyor

DİJİTAL sistemlerin firmalara tasarruf sağladığına da değinen Faruk Hançarlıoğlu, şöyle konuştu: “Yüzde 30-40 arası tasarruf yapılıyor. Türkiye’de yazıcı baskı kullanımı yoğun, iş stresi ve hareketlilik içinde. Çoğu gözardı etse de kurumların büyük oranda maliyetleri baskı dökümantasyondan geliyor. Biz işletmelere bazı değişikliklerle nasıl maliyet tasarrufu sağlayıp ne kadar daha işlerini hızlandırabileceklerini gösteriyoruz. Kurumlar baskı maliyetine bakmaya başladılar.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı