Gündem Haberleri

    Kaliteye giden yol

    Hürriyet Haber
    10.07.2001 - 10:16 | Son Güncelleme:

    Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) Güneydoğu Anadolu Bölge Müdürü Kutlu Çakır, kaliteyi etkileyen çeşitli etmenler bulunduğunu belirterek, ''Bunların en önemlileri para, pazar, bilgi, insan, yönetim ve malzemedir'' dedi.
    Çakır, yaptığı açıklamada, rekabetin hızlanması ve ihtiyaçların farklılaşması nedeniyle işletmelerin ayakta kalabilmek için hem pazar paylarını korumak hem de sürekli genişlemek durumunda olduklarını söyledi.


    İşletmelerin, gelişmelere uyum sağlayabilmek için yeni teknolojilere yatırım yapmaları gerektiğini kaydeden Çakır, ''Bu da sabit masrafları artırıyor. Bu nedenle işletmelerde paranın yönetimi temel işlev haline gelmiştir'' diye konuştu.


    Rekabet olan ortamda, müşteriyi kim daha çok mutlu ederse onun kazançlı çıkacağını vurgulayan Çakır, şöyle devam etti:


    ''Pazarı, alıcıların istek ve gereksinimleri ile işletmelerin kalite özellikleri oluşturur. Eğer, işletmeler alıcıların, yani müşterilerin istek ve beklentilerini dikkate almazlarsa kaybeden, müşteriler değil, satıcılar, yani işletmeler olacaktır.


    Bilgi, en önemli zenginlik kaynağıdır. Kim daha çok bilgiye sahip ve bunu kullanabiliyor ise bu rekabette ipi göğüsleyecektir. Günümüzde bunun çok örnekleri var. Yönetim ve malzeme de en az diğer faktörler kadar önem taşır. Fakat bunlardan önemlisi de insandır.


    İşletmelere can veren, para, malzeme ve işyeri gibi tüm girdileri çalıştıran ve kendisi de bir üretim faktörü olan insandır. Eğer işletmede bilgiyi, malzemeyi ve benzeri kaynakları kullanacak çalışanlar mevcut değilse işletme verimsizlikten kendini kurtaramaz.''

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı