Kahve devi Starbucks Güney Kore'de marka mücadelesi veriyor

CİHAN
20 Nisan 2016 - 15:37Son Güncelleme : 20 Nisan 2016 - 15:47

Dünyaca ünlü kahve markası Starbucks, Güney Kore'deki marka özlük hakları mücadelesi devam ediyor.

ABD menşeli dünya kahve devi Starbucks, 700'den fazla şubesi ile Güney Kore'de de pazarın liderlerin biri. Ancak 1999 yılında Güney Kore pazarına giren Starbucks'ın Koreli firmalarla başı dertte. Bazı Koreli firmaların Starbucks'ın logosuna benzer markalar kullanması, Starbucks'ı bitmek bilmeyen bir marka özlük hakları mücadelesi içine soktu.

Starbucks’tan bir ilk: En büyük kahve mağazasını açacakStarbucks’tan bir ilk: En büyük kahve mağazasını açacak

Dünyaca ünlü kahve devinin ilk mücadelesini Wonjobucks ile yaşadı. Yazı fontu, dizaynı ile tıpa tıp aynı olan Wonjobucks, hukuki sürecin sonunda hem ismini, hem logosunu hem de renklerini değiştirse de, bu vesile ile çok tanınmıştı.

Wonjobucks'dan sonra Starbuck, Star Park Ssi ile bir özlük hakları mücadelesine girdi. Starbucks'ın Star Park Ssi ile yaşadıkları dava sürecinin daha devam ederken, şimdi de bir kahve ve meyhane markası ile bozuştu. İsmi, rengi ve dizaynı ile Starbucks'a benzeyen Starpreya'nın yazı fontu ve logodaki mini resmin farklı olmasından dolayı, diğer markalara nazaran hukuki olarak eli daha kuvvetli.

Çaylar Starbucks’tanÇaylar Starbucks’tan!

Asıl dikkatleri üzerine çeken orta düzeyli bir meyhane markası olan Sultamucks. Aksanlı bir Korece ile 'İçki doldur, yiyelim' manasına gelen Sultamucks'ın ise davayı kaybedeceğine kesin gözü ile bakılıyor.

Kahve devi Starbucks Güney Korede marka mücadelesi veriyor

Etiketler: Starbucks , Güney Kore , Kahve , marka


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı