Kafalar neden karıştı

Ülke her alanda kutuplaşmışken, haber ajanslarının kutuplaşmamasını beklemek saflık olurdu...

Haberin Devamı

Bu nedenle ilk kez ekrana bu kadar farklı sonuçlar yansıyan bir seçim izledik...
Sosyal medya yıkıldı, “medya manipülasyon yapıyor” dendi...
Başkan adayları bile çıkıp haber ajanslarını ve televizyon kanallarını eleştirdi...
Neden kaynaklandı bu?
Bir tarafta hükümete yakın Anadolu Ajansı var...
Diğer tarafta cemaate yakın Cihan Haber Ajansı...
Sonuçta ikisi de doğru verileri geçtiler kanallara.
Ama biri AK Parti’nin önde olduğu yerlerden sonuçları toplamaya başladı...
Diğeri CHP’nin güçlü olduğu yerlerden.
Bir de buna il genel meclisiyle belediye başkanlığı oylarını baz alma farkı eklenince, özellikle ilk başlarda aradaki makas çok açıldı.
Farklı kanallarda farklı sonuçlar izledik.
AA’ya göre AK Parti uzun süre yüzde 50’lerin üzerindeyken, CHA’ya göre yüzde 40’lardaydı, CHP ise hemen peşindeydi.
TRT, atv ve Kanal 24, Anadolu Ajansı’nın verilerini aktardı.
Samanyolu, Fox, Artı 1, Halk TV gibi kanallar ise CHA’nın verileriyle hareket etti.
Seçmenin kafası da bu yüzden karıştı...
Bir kanalın verdiği rakam, diğer kanalda farklıydı.
En doğrusunu yapan ise Kanal D, Star, NTV ve CNN Türk’tü.
Her iki ajansın verilerini çekerek ortak bir payda bulmaya çalıştılar, açılan sandık sayısında hangi haber ajansı daha öndeyse ona ağırlık verdiler...
Zaten ilerleyen saatlerde açılan sandık sayısı yüzde 70’lerin üzerine çıkınca iki ajansın rakamları birbirine yaklaşmaya başladı.
Bu yüzden sandıkların henüz yüzde 20’si-30’su açıldığında NTV’ye bakan başka, Fox’a bakan çok başka rakam gördü...
Bu karmaşadan dolayı özellikle NTV ve Star, ilk başta ‘yandaş medya’ diye ağır şekilde eleştirildi ama ilerleyen saatlerde doğru yapanın onlar olduğu ortaya çıktı...

Haberin Devamı

Beyoğlu farkı

Beyoğlu’nda Aylin Kotil’in doğru tercih olmadığını görmek için seçim sonuçlarını beklemeye gerek yoktu aslında...
Ahmet Misbah Demircan gibi ‘yorulmuş’ denilen adayın karşısında bile 2009’daki CHP başarısını yakalayamadı.
2009 seçimlerindeki heyecanı bile yaşatamadı CHP’lilere...
Hiç değilse o seçimlerde uzun süre kafa kafaya gitmişti AKP ile CHP.
Bu seçimde ise daha kafadan fark açıldı ve hiç kapanmadı.
2009’da 37.4 almıştı Ahmet Misbah Demircan, oyunu yüzde 48’e çıkardı...
CHP 2009’da Beyoğlu’nda 26.5’tu, Aylin Kotil’le yüzde 35.5’a çıktı.
Demircan yüzde 10.6, Kotil yüzde 9 artırdı oyları.
Kotil bu hesapla başarılı görülebilir ama;
CHP 2009’da 9 puan fark yemişti Beyoğlu’nda, şimdi fark 13 puana çıktı...

Haberin Devamı

Seçimin kaybedeni: Fox

Yavuz Bingöl ve Öykü Gürman’ın da olduğu kalabalık bir grupta izledim seçim sonuçlarını.Yorumlar, bağırış, çağırış gırlaydı...
Ağırlıklı olarak CNN Türk ve NTV’den takip ettik sonuçları. CNN Türk hızlıydı ama bu seçim geceleri stüdyo ve ekran grafiği işini yıllardır en iyi kıvıran kanal NTV.
Bu seçimde de stüdyonun ortasına koydukları 8’li tek parça video wall’ları çok başarılıydı ve gece boyu çok iyi kullandılar.
Kanal D’nin temposunu beğendim. Star TV’nin ise ekran grafiklerini, temizdi...
Ajansların yarattığı kafa karışıklığını biz de fazlasıyla yaşadık.
Sandıklar yüzde 20-30’lardayken “Seçim erken bitti” dedik. Sarıgül’ün ekibinden “Fox’u izleyin” haberi gelince açtık kanalı, bambaşka rakamlar çıktı karşımıza...
Fox, verileri CHA’dan aldığı için AKP ile CHP çok yakın görünüyordu. Fatih Portakal ve İsmail Küçükkaya gece boyu böyle götürdüler yayını. Diğer kanallarda açılan sandık sayısı yüzde 70’lere çıkmışken, Fox’ta 40-50’lerdeydi...
İstanbul’da fark 9 puana çıkmışken, Fox hâlâ kafa kafaya gösteriyordu. Çok geriden geldiler... Ve tek bir ajansa bel bağlayarak kafa karışıklığına neden oldular. Bunu Halk TV yapsa anlarım ama habercilik konusunda güvenilir isimlere sahip bir kanalın seçim gecesi kantara bu kadar zayıf çıkması beni şaşırttı.

Yazarın Tüm Yazıları