Kadının cilvesi erkeği böyle yendi

Güncelleme Tarihi:

Kadının cilvesi erkeği böyle yendi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 20, 2009 18:56

Ezel Akay, 3. filmi 7 Kocalı Hürmüz’de kadın iktidarını perdeye taşıyor.

Haberin Devamı

ÖMÜR GEDİK

7 kocayla baş eden ve onları parmağında oynatan Hürmüz rolünde Nurgül Yeşilçay var. Filmin en çarpıcı özellikleri oyuncuları, dekoru, kostümleri, dansları ve şahane müzikleri Ezel Akay’ın bilinen hikâyeleri yeniden anlatma şekline olan hayranlığım konusunda yalnız olmadığımı biliyorum. Akay, kendine öyle bir tarz yarattı ki, bir sonraki filmi merakla beklenen yönetmenler arasına girdi.
Akay’ın en önemli özelliği, ele aldığı hikâyeleri farklı, şarkılı, türkülü, müzikli ve orijinalinden çok daha eğlenceli bir şekilde anlatması.
Neredesin Firuze ile başlayan bu akım Karagöz ve Hacivat Neden Öldürüldü ile devam etti.
Şimdi de karşımızda Sadık Şendil’in çok sevilen ve daha önce sinema ve tiyatroya da uyarlanan 7 Kocalı Hürmüz’ü var.

HALUK BİLGİNER KUŞÇU ROLÜNDE

Haberin Devamı

Filmin fikir babası Cem Özer.
Özer’in fikrini hayata geçiren Ezel Akay, kendine ait gerçeküstü bir dünya yaratmış ve Hürmüz’ü, 7 kocasıyla birlikte bu dünyanın içine yerleştirmiş.
Hikâyenin orijinaline eklenen unsurlar da yok değil.
Bunlar, filmin bir anlamda anlatıcısı gibi duran Kuşçu karakteri ve mahallenin dedikoducu yaşlıları.
Ki Haluk Bilginer’in canlandırdığı Kuşçu’nun, Bilginer’in oyunculuğunun da katkısıyla filme damgasını vurduğunu söylemeden geçmek olmaz.

ERKEKLER NE İÇİNDİR!

Hikâyeyi bimeyen yoktur. Farklı meslek ve kültürel altyapılardan gelen 6 kişiyle, yasal bağı olmadan evlenen Hürmüz, bunlardan hepsinin gönlünü hoş tutmayı becerir. Kabadayıya külhan beyi gibi konuşur. Saf olanı elinde oynatır. Cilve arayana istediğini verir (ki bu noktada Nurgül Yeşilçay’ı bu çeşitlilik konusunda tebrik etmeliyim; aynı kadından birden fazla oyunu başarıyla çıkarıyor.)
Ve kendisi de böylece ekonomik sorunlarını çözerek gül gibi geçinip gider (pek çok kadının günümüzde de yaptığı gibi, sevgiye gerek yok, para, zenginlik, sosyal konum olsun, yeter).
7 Kocalı Hürmüz, müzikalitesi de öne çıkan eğlenceli bir komedi. Abartılı oyunculuklar kimi zaman rahatsı etse de, filmin tarzının ve oyunculardan beklenenin tam da bu olduğunu göz önüne aldığımızda bu sıkıntıdan kurtulmak mümkün oluyor.

Haberin Devamı

SIKIŞIK MEKÂNLAR TEKRARLANAN DİYALOGLAR

Hürmüz ve âşıkları arasındaki kimi sıkıcı, abartılı diyaloglar ve basit esprilerin kullanımı filmin kalitesine vurulmuş bir darbe bence. Sıkışık mekânlarda, tekrara düşen bu basit sahnelerin izleyenlerin sıkılmasına yol açtığı yadsınamaz.
Yapım sıkıntıları filmin birkaç kapalı mekâna (ki aslında onları da yabana atmamak gerek, kapalı mekânlardaki atmosfer yaratımı başarılı, belli ki çok emek harcanmış) sıkışmasına neden olmuş, ki bu da 7 Kocalı Hürmüz’ü tiyatro havasında bir film yapıyor.
Perdede gördüklerimizi pekâlâ, değişen dekorlarla birlikte tiyatroda da izleyebiliriz. Oysa sinema başka bir şey.

VOKALİZ’DEN YANGIN VAR

Haberin Devamı

7 Kocalı Hürmüz’de öne çıkan kostümler, danslar ve müzikler.
Yangın Var şarkısını söyleyen Vokaliz’e bayıldım. Kızların, Nurgül Yeşilçay ve Gülse Birsel’in gayet güzel dans ettiği hamam sahnesi muhteşem.
Filmin jeneriği akarken, farklı ve hızlı bir versiyonunu duyduğumuz ‘On Kere Demedim mi Sana Sevme Dokuz Yar’, Karagöz ve Hacivat Neden Öldürüldü filmine bir saygı duruşu niteliğinde.
7 Kocalı Hürmüz, gerçeküstü komedi dünyasında tüm zamanların komedilerine göndermeler yapan bir film.
Keşke biraz daha geniş, ferah ve sinema duygusu verecek mekanlarda, rahat rahat perdeye yansıyabilseymiş.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!