Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Kablosuz ağ

    Drita DRAZ
    30.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Yalnız değilsin Van Twitter sana sahip çıktı

    Türkiye’de sosyal medya sosyal medya olalı ilk büyük sınavını Van depreminde verdi. Twitter kullanıcıları depremin ilk anlarından itibaren depremin farkına varılması, yardım toplanması, yardımların ihtiyaç sahiplerine ulaşması için organize oldu. Hatta enkaz altında kalanlara, yakınını arayanlara da yardım ettiler. Twitter’cıların tatlı-sert baskısıyla pek çok büyük firma kış uykusundan uyanıp, TIR’lara yükledikleri yardım malzemeleriyle Van yollarına düştü. Sesleri o kadar gür çıktı ki şarkıcı Rihanna bile kendi sayfasına şu notu düştü: Türkiye için dua ediyoruz... 

    Seçimlerde, internet yasağında ve daha pek çok ‘Haydi ortada buluşalım, şunu yapalım’ anlarında sosyal medyayı bir türlü sevemedim çünkü inanmadım, hep bir bityeniği aradım ve buldum da. Ama Van depremiyle gördük ki bu kez klavye başındakiler kazandı.
    Van depreminin ardından sosyal medya ahalisi öyle bir ayaklandı ki, yardımların toplanması, yerine ulaşması hatta kontrolünün yanı sıra enkaz altında kalanlara kurtarma ekipleri yönlendirilmesinde de söz sahibi oldu.
    “Acil olarak su lazım” mı dendi, hemen su firmaları bulundu aynı gün TIR’larla suların Van’a doğru yola çıkması sağlandı. Kadın pedi mi lazımdı yoksa çocuk maması mı, hemen büyük şirketlere baskı oluşturuldu. Yardımda bulunan firmalar alkışlandı, cesaretlendirildi. Gönderilen yardımlar için kargo şirketleri para mı istiyordu, sosyal medya yine ayaklandı, Twitter’da RT’ler havada uçuştu, hemen hemen tüm kargo şirketleri birer birer yardım malzemelerini Van’a ücretsiz taşıyacağını açıklamak zorunda kaldı...
    Twitter kullanıcıları olay yerinden de anbean canlı yayın yaparak, attıkları twittlere fotoğraflar ekleyerek herkesi Van’da olan biten her şeyden haberdar ettiler.
    ?işli Belediyesi başta olmak üzere pek çok belediye de Twitter üzerinden örgütlendi. Belediyelerin duyuruları hemen takipçilere iletildi ve belediyelere yardımlar yağdı. Yardımların tasniflenmesi için ve hatta Van’a götürülüp dağıtılması için de Twitter üzerinden çağrılar yapıldı. Çağrılar sahiplerine ulaştı. Kimi belediyelere koli yapmaya kimi de Van’a bu kolileri taşımaya, hatta orada dağıtım yapmaya gönüllü oldu.

    SANAL AFET KOORDİNASYON MERKEZİ

    Olup bitenden haberdar olduk
    - NİHAT SIRDAR - RADYO PROGRAMCISI/YAZAR (83 BİN 441 TAKİPÇİ)
    nihatsirdar: Twitter sayesinde bu depremde değişen birçok şey oldu. Birincisi olan bitenden haberdar olma, daha doğru deprem bilgilerine erişim mümkün oldu. Twitter yoluyla birçok lojistik firması bana ulaştı. İhtiyacımız olan araçları sağladılar. Toplamda 14 kamyon ve 7 TIR dolusu malzemeyi pazartesi akşamı 18.00’e kadar doldurduk ve yola çıkardık.
    Bilgileri telefonla doğruladık
    - EVRİM GÜVENÇ - TASARIMCI (36 BİN 475 TAKİPÇİ)
    evrimguvenc: Afet haberinin alındığı ilk anlarda Twitter refleksi üzüntü beyanları üzerineydi. Bu normal, ancak kısa sürede bölgeden dağınık bir bilgi akışı gelmeye başladı. Bilgileri gerekirse telefonla teyit ettirip doğru yerlere yönlendirmek konusunda hassaslaştık. Twitter’da yoğunlaşma, ihtiyaçlar belirdikten sonra firmalardan ürün talepleri yönünde oldu.
    Yardım gitmeyen yerleri tespit ettik
    - TUBA ÜNSAL - OYUNCU (79 BİN 82 TAKİPÇİ)
    tubaunsal: Twitter sayesinde iletilmesi gereken bütün mesajları duyurduk adeta aradaki köprü olduk. Ben çocuk bezi, kadın pedi, çocuk maması ve seyyar tuvalet için çeşitli firmaların desteğini aldım. Van çevresindeki köy muhtarlıklarıyla bizzat görüşüp ?işli Belediyesi’nin TIR’larını köylere ve yardım iletilmeyen Ağrı Patnos gibi çevre illere yönlendirdim.
    Ekipleri ses gelen enkazlara yönlendirdik
    - İSİMSİZ - BLOGGER (7 BİN 858 TAKİPÇİ)
    styleboom: Öncelikle bilgi edinme hiçbir zaman hak görülmedi bizlere, işte biz de Twitter’la bunu yıktık. Anında bilgi edindik, gerçekleri gördük, gerçek mi değil mi teyit edebildik! Twitter dev bir afet koordinasyon merkezine dönüştü. Bu sayede bir mucize bile gerçekleşti; hayat kurtuldu! Twitter mesajlarıyla ekipleri, ses gelen enkazlara yönlendirdik. Ve başarılı da olduk!
    Sistemin boşluklarını doldurdu
    - ALEXANDER KOKOSKERİYA - MODA EDİTÖRÜ (2 BİN 848 TAKİPÇİ)
    alexanderkoko: Van’daki depremle beraber Twitter’daki üyelerin ne kadar duyarlı, hassas ve düşünceli olduklarını gördüm. Bu durum şunu kanıtladı ki aslında bu ülke insanı çok yardımsever ama sistem onları bir araya getirecek bir alt yapıya sahip değil ve Twitter bu boşluğu mükemmel bir şekilde doldurdu.
    Devlet ilk kez bir şeyleri  yanlış yaptığını anladı
    - YALNIZ DEĞİLSİN VAN (3 BİN 899 TAKİPÇİ)
    yalnizdegilsinvan: yalnizdegilsinvan sitesini Kanada, Yeni Zelanda, Amerika, İspanya gibi farklı ülkelerden ve Türkiye’de de farklı şehirlerden yaklaşık 10 kişi yönetiyoruz. Aynı zamanda bu süreçte kutupzencisi, ceriLevis, evrimguvenc, mesutbahtiyar, FerdiCarrefour, zamenkar, Ucupak gibi sosyal medyada da oldukça aktif üye olan isimler bize koordinasyonda ciddi yardımlarda bulundular. Devletin harekete geçmesinde önemli rol oynadığını düşünüyoruz. Devlet belki de ilk defa bir şeyleri yanlış yaptığını anladı.
    Kurumların bizle iletişime  geçmesini sağladılar
    - KIZILAY (18 BİN 589 TAKİPÇİ)
    TurkKizilayi: TurkKizilayi olarak depremin gerçekleştiği saat itibariyle sosyal medyada aktif olduk. Sosyal medya; bölgedeki genel ihtiyaç listesi, SMS hattımız, kan merkezlerimiz, bağış yöntemleri, ‘Van için tek yürek’ kampanyamız ve Van’daki son gelişmeleri an be an kamuoyuna duyurmamız için en hızlı platformdu. Kızılay aracılığı ile Van’a yardım yapmak isteyen marka ve kurumların bizimle irtibata geçmesinde de ciddi anlamda rol oynadığını söyleyebiliriz.

    YARDIM YAĞMURUNDAN DAMLALAR

    - ceriLevis: Acilen SEYYAR TUVALETLER gerekiyormuş. Nasıl bir yardım yapsak diye düşünen firmalar; SEYYAR TUVALETLERE de yönelelim! #Van
    - cigdemmater: Sesli battaniye 12 bin battaniye göndermişti. Doğru adreste gönderdikleri. Sağ olsunlar. (FOTOSU VAR)
    - BirgulKopuz: Aygaz! Mogaz! Nerdesiniz! Van’da size ihtiyaç var!!!
    - dilberkaplan: En yakın Mudo mağazasına kışlık giyecek, battaniyelerinizi getirebilirsiniz. 31 Ekim’de Mudo hepsini Van’a gönderiyor.
    - ObenBudaK: ?işli belediyesinin önünde eşya yüklemek için yardıma ihtiyaç var. İş çıkışı hepinizi bekleriz.
    - sosyalmedyatv:  Mng Kargo, PTT Kargo, Aras Kargo ve Yurtiçi Kargo ücretsiz gönderi yapıyor!
    - ezgimola: Molped özel bir kamyon çıkardı yola... Kotex ve Orkid de hızlansın, hadi!!!!
    - okancanyantir : Bravo SIRMA SU. Beş tır temiz içme suyu şu anda Van’a ulaşmak üzere...
    - ahmetayva: Doğuş konteyner sahibi Mustafa Dursun . Tel.... Lütfen  herkes arasın, baskı kursun.
    - YErertingi: CEPS polyester cevap gönderdi. 14 adet seyyar WC Van’a gönderecekmiş. ?imdiye kadar tek cevap yazan şirket. Hadi twitter devammm.
    - Arzumildan: Numil Gıda (Milupa ve Bebelac)- Kızılay aracılığı ile en başından beri depremzedelere yardım gönderiyor. Bilginize.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı