« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Jordan A.Ş.

Hürriyet Haber
SON GÜNCELLEME

Ünlü markalar Jordan yasında

Geçtiğimiz hafta sporu bıraktığını açıklayan Michael Jordan'ı kapak yapan Amerikan Newsweek dergisi, bundan böyle basketbolun düşüşe geçeceğini ve Jordan'lı reklam yapan hiçbir firmanın artık eskisi kadar çok satamayacağını yazdı.

Milyonlarca hayranını yasa boğan Jordan sadece ABD'nin değil, dünyanın de en çok sevilen sporcusu. FIBA'ya göre Jordan, dünya çapında baskete olan ilgiyi de artırdı. Basketbol, futboldan sonra en sevilen ikinci spor dalı haline geldi. Jordan'ın takımı Chicago Bulls'un 1991'de şampiyon olmasının ardından dünyada basket oynayanların sayısı 150 milyondan 300 milyona fırlayıverdi. Asya'da 500 milyon kişi NBA maçlarını izliyor. Tayvan'dan Çin'e kadar pek çok ülkede gençler, ‘‘Jordan basketi bıraktığı için artık biz de NBA izlemeyeceğiz’’ diyor. Bu durum İsrail, İspanya, Almanya ve Fransa için de geçerli.

Dünyanın dört bir yanına spor programları satan TWI’ın yöneticisi David McConnel, NBA'in Jordan'la özdeşleştiğini ve NBA'in gelirlerinde de düşüş olacağını belirterek, ‘‘1996 yılında 3 milyar dolarlık kazanç elde edilmişti. Bu rakamın % 30'u Chicago Bulls kaynaklıydı’’ dedi.

Jordan'ın sporu bırakmasından en çok Nike etkilenecek. Basketbol ayakkabısı piyasasının % 50'isini elinde tutan Nike, Jordan'ın birkaç yıl önce basketi bırakıp beyzbola başlaması üzerinde satışlarında % 30'luk düşüş kaydetmişti.




Bunları da Beğenebilirsiniz
İlişkili Haberler