Jetta ve Caddy satışı askıya alındı

Hürriyet Haber
20.10.2015 - 21:49 | Son Güncelleme:

BİLİM ve Sanayi Bakanı Fikri Işık, tüm dünyada emisyon skandalıyla zor günler yaşayan Alman otomotiv devi Volkswagen’in Türkiye’de Jetta ve Caddy modellerinin 1.6 dizel motorlu versiyonlarının satışını gönüllü olarak durduracağını açıkladı.

NTV’de soruları yanıtlayan Bakan Işık şunları söyledi: “Şu anda Volkwagen’in EA189- EU5  tipinde iki modeli var Türkiye’de. Volkswagen’in Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv bunların satışını bu akşam (dün) itibariyle durduracak. Bu gönüllü bir durdurma. Satışı askıya alacak ve bu teknik güncellemeler yapıldıktan sonra tekrar başlatacak. Bu noktada ben firmamızın duyarlılığına teşekkür ediyorum. Bu noktayı yakınen takip ediyoruz. Bir taraftan emisyon noktasındaki hassasiyetimizi sürdürüyoruz. Firmanın hassasiyeti önemli.”DOĞUŞ AÇIKLAMA YAPTIVolkswagen Türkiye distribitörü Doğuş Otomotiv, Volkswagen’de yaşanan emisyon skandalının ardından dün bir açıklama yaptı. Şirketten yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:“Volkswagen AG yetkilileriyle sürdürmekte olduğumuz görüşmeler neticesinde, tarafımızca alınan kararla gönüllü olarak, Jetta ve Caddy modellerimizde sadece EA189 EU5 1.6 TDI motor tipindeki araçların satışını bu akşam itibarıyla geçici olarak durdurmuş bulunmaktayız. Diğer modellerimizin satışı ile ilgili herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır.” 11 milyon araç etkilendiABD Çevre Koruma Ajansı (EPA), 18 Eylül’de VW’nin ABD’de sattığı bazı araçlarında yanıltıcı bir yazılımla emisyon testlerinde manipülasyon yaptığını ve bu şekilde çevreyi 40 kat daha fazla kirlettiğini açıklamıştı. EPA, 482 aracın etkilendiği manipülasyon nedeniyle VW hakkında para cezası ve ihtiyati tedbir kararı alınabileceğini duyurmuştu. Dünya genelinde, 11 milyon Jetta, Golf, Beetle, Passat ve Audi A3 dizel motorlu aracın emisyon testi manipülasyonundan etkilendiği bildirilmiş, skandalın ardından firmanın Almanya’daki merkezinden bu konudaki zararın karşılanması için 6.5 milyar Euro’luk bütçe ayrıldığı duyurulmuştu.VW, 78 yıllık tarihindeki en büyük skandalın ardından yürüttüğü iç soruşturmasında, 10 üst düzey yöneticisinin işine son verirken, firmanın CEO’su Martin Winterkorn’u da istifaya zorlamıştı.



EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı