Jet Fadıl yalvarıyor: Ne olur paranızı çekmeyin

Hürriyet Haber
06.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

JETPA nakit sıkıntısı çektiğini ortaklarına gönderdiği mektupta itiraf etti. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Fazıl Akgündüz imzalı mektuplarda, şirketin 6 aydır nakit sıkıntısı çektiği belirtilerek, müşterilerden paralarını çekmemeleri istendi.

İLK Türk otomobilini üreteceği iddiasını ortaya atarak özellikle yurt dışındaki Türkler'den yüksek faizle para toplayan JetPa, sonunda parasız kaldığını ilan etti. JetPa müşterilerine gönderdiği mektupta, şirketin nakit sıkıntısına düştüğünü açıkladı.

Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Fadıl Akgündüz imzasını taşıyan mektupta şöyle denildi:

‘‘Geçtiğimiz Kasım ayından bu yana belli medya grupları tarafından şirketimiz aleyhinde olağanüstü düzeyde bir kampanya yürütüldüğü hepimizin malumudur. Bundan önceki dönemlerde ortaklarımız ayrılma tarihi geldiği halde sözleşme sürelerini uzatırken, bu karalama kampanyasından sonra çok sayıdaki ortağımız paralarını geri çekmiş ve geçtiğimiz ocak ayının son haftasından itibaren şirketimizde nakit sıkıntısı başlamıştır.’’

Şirketin nakit sıkıntısına düşmüş olmasına karşın, durumun soğukkanlılıkla karşılandığı, şirket varlıklarının yok pahasına satılmadığı da kaydedilen mektupta, ‘‘Yönetimimiz, durumu sükunetle yürütmeyi tercih etmiş ve nakit oluşturmak için şirketin varlıklarını yok pahasına satma paniğine girmemiştir’’ denildi. Ayrıca, ismi belirtilmeyen bir mali denetleme şirketinin raporunda JetPa Grubu'nun değerini tespit ettirdiğine yer verildi.

JetPa'nın 6 aydan beri nakit sıkışıklığı yaşadığı belirtilerek, ismi belirtilmeyen ‘‘Ve dünyanın en büyük mali denetleme şirketlerinden biri’’ olduğu öne sürülen, denetleme şirketinin JetPa'nın toplam değerini 1 milyar 139 milyon 565 bin mark olarak tespit ettiği ortaklara bildirilerek, ortakların tekrar şirkete güvenmeleri ve paralarını çekmemeleri istendi.

PANİK OLMADI

Fadıl Akgündüz mektubunda, şöyle dedi: ‘‘Ama Allah'a şükür ki, en zor günler geride kalmış ve şirketimizin nakit akışını rahatlatacak çalışmaların son aşamasına gelinmiştir. Bu mücadeleyi bugünlere kadar taşımak hiç kolay olmadı. Ama şirketimizin bu büyük sınavı dimdik ayakta vermesinin asıl mimarları sizlersiniz. Çünkü şunu herkes çok iyi gördü ki, JetPa'nın ortakları, medyanın iddia ettiği gibi, JetPa'yı dolandırıcı, sahtekar ya da Titancı bir şirket olarak kabul etmedi. Sadece bu çatışmanın içinde zarar görmemek için JetPa'nın bazı ortakları paralarını çekmek istedi. Fakat hiçbir zaman bir toplu panik yaşanmadı.’’

Kár payı dağıtamadı

KÁR payı dağıtma konusunda da büyük sıkışıklık yaşadıklarını itiraf eden Fadıl Akgündüz, bu konuda da şunları yazdı: ‘‘Bildiğiniz üzere bundan önceki dönemlerde, yıl sonunda dağıtılacak kára mahsuben her üç ayrı bir, kár avansı dağıtıyorduk. Fakat ne yazık ki, yukarıda anlatmaya çalıştığımız ve hepimizin de yakından takip ettiği gelişmeler ve bunun sonucunda oluşan nakit sıkıntısından dolayı bu dönem (Nisan 2000 dönemi), üç aylık kár avansı dağıtmamız mümkün görülmemiştir. Fakat ümidimiz, önümüzdeki Temmuz ayından itibaren eskiden olduğu gibi yine üç aylık kár avanslarını dağıtabileceğimiz yönündedir. Yeter ki, biz JetPa ortakları, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da şirketimize inanalım ve sahip çıkalım. Herkes şunu söylemiyor mu ki, JetPa aleyhinde yapılan yayınların onda biri, Türkiye'nin en büyük bankası hakkında yapılsaydı, o banka bile ayakta kalamazdı.’’

Otomobil balonuna devam

İLK Türk otomobilini üreteceği ve bu otomobilin ‘‘Proton’’ marka olacağını öne süren JetPa, daha sonra bu markadan vazgeçti. Son zamanlarda ortaklarına ve kamuoyuna ‘‘İmza’’ marka bir otomobil üreteceği sözü veren JetPa ortaklarına son gönderdiği mektupta otomobille ilgili olarak şunlar yer aldı: ‘‘Kötü günler geride kaldı. Bu mektup sizlere ulaşana kadar belki de otomobil fabrikamızın onayının bittiğini de duyacaksınız.’’

Oysa Hürriyet'in ele geçirdiği bir müşteri mektubu 2 Mart damgalı olmasına ve aradan iki ay geçmesine rağmen, JetPa hálá otomobil fabrikasının onaylandığını kamuoyuna duyuramadı. Bu durum açıkça şirketin otomobil yalanıyla müşterilerden para toplamaya devam etmek amacında olduğunu gösteriyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı