Japonya ve Kore'den Dünya Kupası'na 8 milyar dolar

Güncelleme Tarihi:

Japonya ve Koreden Dünya Kupasına 8 milyar dolar
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 26, 2002 00:00

31 Mayıs'ta Seul'da açılış maçıyla baÅŸlayacak Dünya Kupa'sı için Japonya ve Güney Kore'nin harcadığı paranın yaklaşık 8 milyar dolar olduÄŸu belirtildi. Ancak her iki ülkenin de yatırımlar konusunda çok savurgan davrandığına dikkat çekilirken, özellikle Japonya'nın Dünya Kupası için harcadığı paraların geri dönüşünün ülkeyi durgunluktan çıkartamayacağı belirtiliyor.1996 yılında FIFA'nın, 2002 Dünya Kupası'nın organizasyonunu Japonya ve Güney Kore'ye vermesiyle dünyanın tüm futbol otoriteleri bu karar karşısında ÅŸoke olmuÅŸtu. Tarihte ilk kez gerçekleÅŸecek bu ortaklık bir yandan Asya kıtasının ilk Dünya kupası organizasyonu olması yönünde dikkat çekerken, diÄŸer taraftan Güney Kore ve Japonya arasında tarihi rekabetinde yeniden gündeme gelmesini saÄŸladı. Her iki ülkede Dünya Kupası sayesinde dünya çapında finansal olarak bir patlama yapmak istiyor. Bunun için Güney Kore ve Japonya, Mayıs'ta baÅŸlayacak futbol şölenini tüm dünya tarafından hayranlık uyandırması için toplam 8 milyar dolarlık bir harcama yaptı. Uluslararası eleÅŸtirmenler Dünya Kupası için harcanan paranın çok yüksek olduÄŸuna ve özellikle Japonya'nın buna gücünün yetmeyeceÄŸi görüşünde birleÅŸiyorlar.Japonya'nın 32 maçta 474 milyon dolarlık bilet geliri, 100 milyon dolar FIFA'dan alacağı gelir ve sponsorlardan elde edeceÄŸi gelirlerle harcadığı paraları telafi etmeyi bekliyor. Ama Japonya Dünya Kupasına baÄŸlı olarak ekonomik aktivilerden 24 milyar dolarlık bir gelir bekliyor. Ä°nternette ilk Dünya KupasıJaponya futbol konusunda kendisini Güney Kore'dan daha deneyimli görse de, Kore Dünya Kupası'nın saÄŸlayacağı tüm fırsatları deÄŸerlendirmek için yoÄŸun bir çaba sarfediyor. Dünya Kupası'nın resmi sponsorlarından Kore Telekom tüm maçları internet üzerinden yayınlayacağını açıklayınca iki ülke arasında büyük bir teknoloji yarışının da yaÅŸanacağının sinyalleri verilmiÅŸ oldu. Kore Telekom'un CEO'su Lee Sang Chul yaptığı açıklamada, doÄŸru bir ‘‘e-Dünya Kupası’’nı geliÅŸtirdiklerini belirterek, ‘‘GeliÅŸtirdiÄŸimiz bilgi teknoloji ortamını bugüne kadar dünyanın hiç bir yerinde görmediniz’’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!