Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İzmir'in tanıtım stratejisi için yol haritası

    Cesur SERT/İZMİR, (DHA)
    14.10.2008 - 18:02 | Son Güncelleme:

    İZMİR Kalkınma Ajansı ve Ege Ekonomiyi Güçlendirme Vakfı işbirliğiyle İzmir'in tanıtım stratejisini oluşturmak amacıyla toplantı düzenlendi.

    Vali Cahit Kıraç, “Bu toplantının bir benzerini de 3 Kasım'da İzmir'i ziyaret edecek olan Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül'ün huzurunda yapacağız. Bu yol haritasında cumhurbaşkanımızdan, devletimizden, bürokratlarımızdan destek isteyeceğiz” dedi.

    Mövenpick Hotel'deki toplantıya Vali M. Cahit Kıraç, EGEV Başkanı Yılmaz Temizocak'ın yanı sıra belediye başkanları, rektörler, ticaret, sanayi ve esnaf odası temsilcileriyle işadamları katıldı. Toplantıda İzmir Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Ergüder Can, EGEV Başkanı Yılmaz Temizocak, İzmir Kalkınma Ajansı Uzmanı Zeynep Solak Tansuğ ve İzmir Valisi M. Cahit Kıraç birer konuşma yaparken toplantıya katılan kanaat önderleri İzmir'in stratejisi için düzenlenen ankette görüşlerini belirtti.

    Açılış konuşmasını yapan İzmir Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Dr. Ergüder Can, Çeşme'de 7- 8 Haziran tarihlerindeki toplantı sonrasında İzmir'in EXPO sürecindeki kazanımlarının nasıl değerlendirilebileceği konusunda 15 eylem planın ön plana çıktığını belirterek, “Arama karar konferansı sonucunda İzmir'in tanıtım stratejisinin oluşturulması için 15 öncelikli eylem planı hazırladık. Stratejiyi oluşturmak, ortak akıl aramak ve bir fikir platformu oluşturmak amacıyla bu toplantılarımız devam edecek” dedi.

    Çeşme'deki toplantı sonrasında öncelikli 15 eylem planın detayları hakkında bilgi veren Ege Ekonomiyi Geliştirme Vakfı Başkanı Yılmaz Temizocak ise “EXPO adaylığı için yaratılan sinerjinin sürdürülebilmesi için yol haritamızı belirlemeliyiz. 3.5 milyon nüfusa sahip olan İzmir'de bu yol haritasını belirleyecek 50 kişiyi seçmek gerçekten zor oldu. 15 öncelikli eylem planında İzmir'in güçlü yanları, zayıf yanları, fırsatlarını ve tehditlerini değerlendirdik. Bunların arasında en önemli madde İzmir'in Strateji Planının oluşturulması ilk madde oldu. İki yıllık bir sürede bunun projelendirilip, eyleme koyulması gerekiyor. Bu yaptığımız toplantıdan beklediğimiz ortak akılın belirlenerek, harekete geçilmesi” dedi.

    İzmir Kalkınma Ajansı Uzmanı Zeynep Solak Tansuğ da yaptığı sunumda marka şehir yaratmak için tek bir formül olmadığını belirterek, “Şehri konumlandırmak ve yaratıcılığımızı kullanıldıktan sonra Pazar kendi kendine yaratılıyor. İzmir için birer söz söylemek için buradayız. Arama konferansı yapmamızın nedenleri tanıtım, İzmir kentinin yaş ortalamasının 28'den 32'ye çıkması. Genç beyinleri tutamıyoruz. İzmir'in Türkiye turizm gelirinden aldığı pay beşinci sıradayken dokuzuncu sıraya düştü. Tanıtım, reklam filmleri sorunu çözmez. İyi bir strateji belirleyerek kendimizi ifade etmeli, marka kent olmak için fikir ve önerilerimizi ortaya dökmeliyiz” dedi.

    İzmir Valisi ve İzmir Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı M. Cahit Kıraç, 7-8 Haziran'da Çeşme'de yapılan konferansında ortaya çıkan tablo sonrası İzmir Tanıtım Strateji toplantısı düzenlediklerini belirterek, “İzmir'in ortak aklın ve fikrin önderliğinde yönetmek ve sorunlarını bu boyutta çözmek istiyoruz. Bu söylemi faaliyete geçirebilmek için İzmir Kalkınma Ajansımız var. İzmir'in sorunları ekonomik ve bilimsel projelerle çözüleceğine inanıyorum. Her alanda proje üretmek zorundayız. Bu konuda üniversitelerden destek almalıyız. İzmir'de üçü devlet, dört vakıf olmak üzere yedi üniversitelerimizden destek alacağız. Bu toplantının bir benzerini de 3 Kasım'da İzmir'i ziyaret edecek olan Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül'ün huzurunda yapacağız. Bu yol haritasında cumhurbaşkanımızdan, devletimizden, bürokratlarımızdan destek isteyeceğiz” dedi.

    EXPO 2015 sonrasında gerçekleşen arama konferansı sonrasında yeni bir hedefe yöneldiklerini belirten Vali M. Cahit Kıraç, “İzmir, Türkiye'nin en güçlü kentidir. EXPO 2020'ye de aday olur EXPO dışındaki tüm uluslararası organizasyonları yapacak güce sahiptir. Gündeme gelebilecek her projede İzmir aday olur. İzmir ile İstanbul hariç diğer kentlerin yarışabilmesi mümkün değildir. Güçlü bir kent markası yaratabilmek ciddi bir rol üstlenme anlamına gelmektedir. Günümüzde ülkeler yarattıkları marka şehirlerle rekabet ortamı hazırlıyor. Kent marka planının birinci aşaması. Kent mark kimliğinin yaratılmasıdır. İzmir'in için stratejik düzlemde yapmak istediğimiz budur.

    Bir kentin marka değerinin yükselmesi yüksek katma değerli sektörlere yönelmesi, ekonomik, kültürel, sosyal yönden güçlü olması için tüm paydaşların ortak hareket etmesi gerekir. İzmir Kalkınma Ajansı, ülkemizin için açılım yaratacak İzmir için gurur kaynağı olacak yeni bir kurumdur. Bugün burada çıkacak fikirlerin hayata hızla geçirilmesinin en büyük takipçisi İzmir Kalkınma Ajansı olacaktır. Hedefimiz İzmir'i uluslar arası platformda tanınan bir kent haline getirmektir. Bunu başarmak için İzmirle ilgili ne anlamak, ne tanıtmak, kime nasıl ulaştıracağımızın kararına varmamız gerekir” dedi.

    Etiketler: son dakika
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı