Ege Haberleri

    İzmir üs oluyor

    Mete Tamer OMUR / HÜRRİYET
    12.09.2014 - 01:18 | Son Güncelleme:

    Sekiz üniversitesiyle son yıllarda kaliteli ve ekonomik mühendislik kadroları yetiştiren İzmir, araştırma-geliştirme ve ürün geliştirmede de öne çıktı.

    AVRUPA’daki yüksek mühendislik ücretleri nedeniyle yabancı firmalar rotalarını İzmir’e çevirmeye başladı. Ege Serbest Bölgesi’nde faaliyet gösteren Delphi Otomotiv Sistemleri A.Ş., Avrupa’daki beşinci teknik merkezini İzmir’de açtı. Dizel motorlar için ekipman üreten kurum, İzmir Teknik Merkezi ile hem mühendislik içeriği, hem de kapasitesini artırmayı planlıyor. Delphi, 65 olan mühendis sayısını da birkaç yıl içinde 200’e çıkaracak.
    İzmir’de yürüttükleri Ar-Ge çalışmaları hakkında bilgi veren Delphi Fabrika Müdürü Mesut Köseoğlu, yolcu araçları ile hafif ve orta sınıf ticari araçlar için dizel yakıt enjeksiyon ekipmanları geliştirdiklerini belirtti. Son 3 yılda yoğun bir istihdam ve alt yapı yatırımıyla büyüme yoluna gittiklerini dile getiren Köseoğlu, Ar-Ge birimlerinin 2011’de Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Ar-Ge Merkezi belgelendirildiğini, bunun serbest bölgede faaliyet gösteren ilk ve tek olma özelliği taşıdığını kaydetti. Köseoğlu, şöyle devam etti:

    İzmir üs oluyor


    Beşinci merkez İzmir
    “Bu yılın başında da Delphi Mühendislik Yönetimi tarafından İzmir Teknik Merkezi olarak adlandırıldık. Bu anlamda grubun Avrupa’daki beşinci teknik merkezi olduk. Otomotiv elektroniği ve sistem mühendisliği alanlarında 2014-2016 yıllarında gerçekleştirilecek olan büyük bir yatırım ve istihdam planı kapsamında hem mühendislik içeriği, hem de kapasite olarak genişletmeyi ve geliştirmeyi planlıyoruz. Burada Avrupa’da mühendislik ücretlerinin yüksek olmasının da etkisi var. İzmir’de hem ekonomik, hem de çok kaliteli bir mühendis kadrosu mevcut. Böylece İzmir Ar-Ge ve Ür-Ge üssü haline gelmeye başladı.”

    DEVİR ARAŞTIRMA GELİŞTİRME DEVRİ
    Maliyet ve verimlilik avantajını kullanmak, hem üretim hem de mühendislik alanında İzmir’e daha fazla iş getirmek istediklerini anlatan Teknik Merkez Yöneticisi Ernur Kazancı, “Bu fabrikanın kurulma amacı kentin sağladığı avantajlar. Burası zamanında Fransa’daki bazı ürünlerin transfer edilmesiyle faaliyete geçmişti. Maliyet avantajları noktasında iyi bir noktadayız. En ucuz değiliz, ama rekabetçiyiz. Biz artık üretimi mühendislik kadromuzla desteklemek istiyoruz. Artık sistemi kendimiz kuruyoruz. Ürün geliştiriyoruz. Ar-Ge birimimiz 100 kişi. Bunun 65’i mühendis. Bunlardan yüzde 25’i yüksek mühendis. Mühendis
    sayımızı birkaç yıla kadar 200’lere çıkaracağız. Ayrıca yazılım alanında da çalışmalar yapacağız. Bunun için 16 mühendisi bünyemize alıyoruz” diye konuştu.

    İzmir üs oluyor

    AUDİ’Yİ GETİRDİ

    Bugün birçok büyük firmayla çalışan Delphi’nin İzmir’deki tesislerinin bazı ürünlerde pilot fabrika olduğuna dikkat çeken Mesut Köseoğlu, “Yüksek basınç altında ve ağır çevre koşullarında çalışan ürünlerin geliştirilmesi ve endüstriyelleştirilmesi amacıyla mekanik, hidrolik, test ve otomasyon sistemleri üzerinde uzmanlaşan Ar-Ge birimimizde makine, elektronik, malzeme, havacılık gibi temel mühendislik dallarından toplam 100 mühendisimiz var. Yenilikçi ve katma değeri yüksek ürünler geliştiriyoruz. Tamamen İzmirli mühendislerin imzasını taşıyan ürünlerimiz var. En son geliştirdiğimiz bir ürünle Audi ile anlaştık. Bunun gibi birçok ürünümüz var” diye konuştu.

    BÜYÜME YILI

    2013’te otomotiv pazarında yaşanan durgunluk nedeniyle zor bir yıl geçirdiklerini ifade eden Köseoğlu, şimdi toparlama dönemi yaşandığını söyledi, “Bu yıl yüzde 10’luk büyüme, 140 milyon dolarlık ciro hedefimiz var. Bir sonraki yıl 155 milyon dolar planlıyoruz. Büyümemizde yeni ürünlerimizin katkısı var” dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı