İzmir’e 30 milyon dolar yatıracak ambalajda cari açığı aşağı çekecek

Mehtap ÖZCAN ERTÜRK
30 Ekim 2011 - 00:00Son Güncelleme : 29 Ekim 2011 - 22:06

Tetra Pak’ın Ortadoğu Bölgesi’nden sorumlu Başkan Yardımcısı da olan Türkiye Genel Müdürü Francis Goodenday, önümüzdeki yıl Tetra Pak’ın Türk tüketicileri ile buluşmasının 40’ıncı yılını kutlayacaklarını söyleyerek, “Bu yıl İzmir’deki fabrikaya 30 milyon dolarlık ek yatırım gerçekleştiriyoruz. Türkiye’deki ürün yelpazemizi genişletecek bu ek yatırımla daha önce ithal edilen farklı ambalaj çeşitleri İzmir’de üretilebilecek ve bu ürünlerin bir ay kadar süren tedarik süresini 7 güne inecek. Böylece, üretim yüzde 20 artacak” dedi.

4 milyon Euro ihracat
Goodenday, 170’in üzerinde ülkede faaliyet gösteren Tetra Pak’ın 74 milyar litre süt, meyve suyu, meyve ve diğer ürünler için 158 milyar kutu tedarik ederek bir rekor kırdığını ve şirketin 2010 yılındaki net satışının 9.98 milyar Euro olarak gerçekleştiğini söyledi ve devam etti: “Tetra Pak İzmir fabrikası’nın 2010 yılı itibarı ile toplam üretimi yaklaşık 4.8 milyar pakete ulaştı. Bunun yüzde 60’ı iç piyasaya verilirken, geri kalanı ise başta İran olmak üzere diğer ülkelere ihraç ediliyor. Tetra Pak İzmir Fabrikası’ndan İran, Azerbeycan, Gürcistan, Libya ve Mısır gibi çeşitli ülkelere 4 milyon Euro’ya ulaşan ihracat yapılıyor. Tetra Pak Türkiye’nin içinde bulunduğu ‘Büyük Ortadoğu Bölgesi’ Pakistan, İran, Lübnan, Suriye, tüm Arap Yarımadası, Mısır, Libya, Cezayir, Tunus ve Fas’ı kapsıyor. Türkiye, bu ülkelerin merkezi konumunda.”
Dönüşümde 6’ncıyız
Goodenday, 2010 yılında dünyada 30 milyar kullanılmış Tetra Pak kartonunun geri dönüştürüldüğünün anlatarak, “Türkiye’de de Tetra Pak ambalaj malzemelerinin 51 bin tonunun 28 bin tonu geri toplandı. 50 tane Airbus uçak büyüklüğünde malzeme geri toplanırken, bu oranla dünya sıralamasında 6’ıncı, Ortadoğu Bölgesi içinde ise birinci sırada yer aldık. Bu yıl ise ambalajların yüzde 60’ının geri dönüştürülmesini hedefliyoruz. Tetra Pak Türkiye’yi bir ‘karton geri dönüşüm merkezi’ olarak belirledik. Böylece, Türkiye Ortadoğu’da karton kutu geri dönüşümü konusunda bir teknoloji ve eğitim merkezi haline gelecek” diye devam etti.
2020 hedefi ikiye katlamak
Bu yıl İtalya’nın Parma şehrinde yapılan ‘Uluslarararı Süt Zirvesi Summilk 2011’de konuşan Goodenday, karbon emisyonlarını sınırlandırma, sorumlu kaynak tüketimi ve sürdürülebilir ambalajlama çalışmalarını kapsayan 2020 küresel çevre hedeflerini de açıkladı. Her yıl 55 Eyfel Kulesi ağırlığındaki ambalajı yeniden dönüştüren, 2005-2010 yılları arasında 340 rüzgar gülü ağırlığında tasarruf sağlayan Tetra Pak, 2020 yılı sonuna kadar karbon emisyonlarını 2010 düzeyinde tutarak, kullanılmış içecek kartonları için geri dönüşüm oranını da ikiye katlamayı hedefliyor. Bu hedefe ulaşmak için 2020 yılında yaklaşık 100 milyar kullanılmış içecek kartonunun geri dönüştürülmesi amaçlanıyor.

İşlenmiş süt tüketimi iki yılda 16 litreye çıkacak

TÜRKİYE’de işlenmiş ambalajlı süt pazarının son beş yılda yaklaşık yüzde 12 büyüdüğünü kaydeden Tetra Pak Türkiye Genel Müdürü Francis Goodenday, şu bilgileri verdi:
Türkiye’de kişi başı süt tüketiminin açık süt de dahil edildiği zaman 24 litre, işlenmiş ve paketli süt tüketimine bakıldığında ise 14 litre olduğu görülüyor.
Avrupa’da ise kişi başına yıllık süt tüketimi 60 ile 80 litre arasında değişiyor.
Türkiye’de 2014 yılında işlenmiş süt tüketiminin 16 litreye çıkacağı öngörülüyor.
Aromalı süt tüketimi son 4 yılda yüzde 20 ile en hızlı büyüyen kategori oldu.
Çocukların gelişimine katkı sağlayan içeriği ile anneler tarafından tercih edilen çocuk sütleri son 4 yılda yüzde 24 büyüdü.
Türkiye’de tüketilen sütün yaklaşık yüzde 42’si açıkta satılan ssütlerden oluşuyor.
Meyve suyu, nektar ve içecek pazarının ise yüzde 5 büyümesi öngörülüyor.

Açık süt tüketimi yüzde 40’a indi

TETRA Pak, 2001 yılından bu yana Milli Eğitim Bakanlığı ve süt üreticileri ile sürdürülen ‘Sağlık İçin Sağlıklı Süt İçin’ projesi kapsamında ‘sağlıklı süt’ çağrısı ile 10 yılda Türkiye’nin 42 ilini gezerek 6 milyonun üzerinde tüketiciye ulaştı. Sağlıklı süt tüketiminin önemi ve açık sütün sağlık açısından yarattığı tehlikeler konusunda halkı bilinçlendirmek amacıyla başlatılan bu projenin, Mısır, Suriye, Yemen ve Pakistan gibi başka ülkelere de model olduğunu anlatan Tetra Pak Türkiye Genel Müdürü Francis Goodenday, “Projeye başladığımızda yaklaşık yüzde 702’ler seviyesinde olan açık süt tüketimi yüzde 40’lar seviyesine indi” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı