Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

İyi rock ve ötesi

Genellikle yazılarımda kişisel ifadeler kullanmaktan çekinen biriyim. Ancak bu tavır içinde bir müzik yazarının, belki de ilk kez böyle bir ifade kullanması değer arzedebilir. Mor Ve Ötesi'nin albümünü çok beğendim. O kadar beğendim ki sürekli dinliyorum. 'Bize ne bundan' diye düşünebilirsiniz. Ancak bir haftada, zorunluluk nedeniyle en az 10 albüm dinleyen bir adam olarak, arada böyle albümlerle karşılaşınca heyecanlanıp bir dinleyici olarak sevinmenin de hakkım olduğunu düşünüyorum. Siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama, ben bu piyasa için geçen her gün biraz daha umutlanıyorum. Özellikle son dönemde, üst üste bir sürü doğru dürüst albüm dinledim.

Sound ve bütünlük ile ilgili problemlerin büyük oranda çözüldüğünü düşünüyorum. Her telden koyalım, çok satalım dönemi yavaştan sona eriyor. Mor ve Ötesi 'Gül Kendine' ile kariyerinde önemli bir dönüm noktası yakalamış. Özellikle sound olarak aradıklarını bulduklarına inanıyor, Harun Tekin'i de bir vokalist olarak yaptığı aşama için tebrik ediyorum. Grubu, ilk günden beri takip eden bir dinleyici olarak şarkı yazarlığı potansiyellerinin farkındaydım. Ancak gerek kayıt ve sound'la gerekse tanıtım ile ilgili problemler yaşadıklarından, öğrencilerden oluşan rock grubu imajından sıyrılamamışlardı. 'Gül Kendine' deki duruşları ise bu sorunların tamamının üstesinden geldiklerini gösteriyor. Sound'u, kaydı, düzenlemesi ile Türkçe sözlü, modern bir rock albümü çıkartmışlar ortaya. Çok da iyi şarkılar yazmışlar. 'Daha Mutlu Olamam', Gül Kendine', 'Doğru Yanlış', 'Hayat'... Bıraksanız albümün tamamını sayarım. Bu ülkenin kendi dinamiklerinden yola çıkan, rock'çı olarak yaşayan, rock müzik üreten samimi müzisyenlere de, onları dinleyenlere de çok ihtiyacımız var. Biz istediğimiz kadar, görünüşleri nedeniyle satanist damgası vuralım, programlara çıkarıp azarlayarak rating yapalım... Onlar varlar ve gümbür gümbür geliyorlar.
X