İtalyana ‘bedava ekmek’ uyarısı

Demet CENGİZ BİLGİN
23 Eylül 2012 - 00:00Son Güncelleme : 22 Eylül 2012 - 23:52

İngiltere, İskoçya, İrlanda, Galler, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri‘nde 71 şubeye ulaşan İtalyan restoran zinciri Carluccio, Türkiye pazarına Kanyon’dan girdi. Carluccio’nun CEO’su Simon Kossof, “Bizi ‘Asla Türkiye’de ekmeğe para istemeyin, tutunamazsınız’ diye uyardılar” dedi.

HUGH Grant ve Barbara Windsor gibi ünlü simalarında müdavimi olduğu İtayan restoran zinciri Carluccio, İngiltere, İskoçya, İrlanda, Galler, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri ve Kuveyt’in ardından 72’nci mağazasını İstanbul Kanyon AVM’de açtı. İngiltere başta Birleşik Kırallık’ta 65 mağazası bulunan Carluccio, Ortadoğu’nun ardından Avrupa’yı pas geçerek büyümek için Türkiye’yi seçti. Ortadoğu ve Türkiye’ye ortaklarla giren 13 yıllık restoran zinciri, Türkiye’de 5 yılda 10 şube hedefi koymuş.

Ekmek-yağ bedava

Carluccio’nun CEO’su Simon Kossof, İstanbul projesini gerçekleştirirken en çok bedava ekmeğe şaşırdığını söyledi. Kossof, mönü ve fiyatlar hazırlanırken pazara ilişkin en önemli farklılığı tespit ettiğini belirterek, şöyle konuştu: “Ekmek ve zeytinyağı parayla satılır. Bizi ‘Asla Türkiye’de ekmeği satmayın, tutunamazsınız’ diye uyardılar. Yemekten önce servis edilen ekmek ve zeytinyağı bedava olmalıymış. Ülke kültürü ve misafirperverlik bunu gerektirirmiş. İnglitere’de böyle bir ikram olsa büyük şaşkınlık yaratır.”

İstanbul’daki restoranın ilk iki haftasında beklentinin çok üstünde performans gösterdiğini belirten Simon Kossof, “Tahtaya vur; süper gidiyor her şey. Türkiye’deki insanlarla elektriğimiz tuttu. Buradaki çoşku, canlılık, sokaklardaki hareketlilik dünyanın pek çok ülkesinde yok. Avrupa’ya kıyasla burada hayat var” diye konuştu. Kossof, krizdeki Avrupa’ya açılmayı düşünmediklerini vurgulayarak, dünyada çok daha heyecan verici ve fırsatlarla dolu pazarlar olduğunu söyledi.

Türkler eti seviyor

TÜRKİYE’deki restoranlar için daha fazla salata seçenekleri hazırladıklarını anlatan Simon Kossof, “Aslında dünyada herkes lezzet peşinde. Damak tatları farklı olsa da herkes lezzetli ve taze yemekler istiyor. Ama İngilizlere kıyasla Türkler daha etçi diyebilirim” dedi.

İtalyan mutfağı dünyayı doyuruyor

İTALYAN mutfağının tüm dünyadaki yaygınlığı ve başarısını Carluccio’nun CEO’su Simon Kossof, ‘sadelik’ ile açıklıyor. Kossof, “İtalyan mutfağı tüm dünyada kolay anlaşılır olması ve sade lezzetleri nedeniyle beğeniliyor. Elbette, İtalyan sunumunun da etkisi büyük. Dünyada İtalyan mutfağının tutmadığı yer yok; tüm dünyayı doyuruyorlar” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı