İtalyan Merloni’yi solladık 750 bin kişi ekmek yiyor

Hürriyet Haber
10.03.2005 - 01:44 | Son Güncelleme: 10.03.2005 - 01:44

Arçelik, 50’inci yılında piyasa değeriyle İtalyan Merloni’yi geçti. Arçelik Genel Müdürü Gündüz Özdemir, ‘Piyasa değerimiz 2004’te 1.7 milyar Euro’yu aştı. Merloni’nin değeri 1.3 milyar Euro’ dedi. Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, ‘Arçelik, 750 bin kişiye istihdam sağlıyor’ dedi.

KOÇ Topluluğu’nun ve Türk özel sektörünün ‘amiral gemisi’ Arçelik, kuruluşunun 50’inci yılında Avrupa’nın ilk 5 beyaz eşya üreticisi arasında yer alırken, şirketin piyasa değeri de İtalya’nın dev üreticisi Merloni’yi geride bıraktı. 2004 rakamlarıyla piyasa değeri 1 milyar 782 milyon Euro olan Arçelik, böylece piyasa değeri 1 milyar 382 milyon Euro olan İtalyan devi Merloni’yi geçti.

750 BİN KİŞİYE İSTİHDAM:

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Arçelik’in 50’inci kuruluş yıldönümü nedeniyle düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, Arçelik’in direkt ve dolaylı olmak üzere Arçelik’in 750 bin kişiye istihdam sağladığını, yani 750 bin vatandaşın eğitimi, beslenmesi, sağlığı ve sorumluluğunu üstlendiğini söyledi. Arçelik’in bugün 11 bine yakın çalışanı, 4 bin 500 bayisi, 540 servisi bulunduğunu anlatan Koç, ayrıca binin üzerinde de yardımcı sanayi kuruluşunun sadece Arçelik ürünleri için çalıştığını hatırlattı.

PİYASA DEĞERİMİZ YÜKSELİYOR:

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir de, Avrupa ligindeki 5 büyük oyuncudan biri olan Arçelik’in ‘5 yıl içinde, kendi sektöründe dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 markasından birine sahip olmak’ istediklerini söyledi. Arçelik’in piyasa değerinin istikrarlı bir şekilde yükseldiğini belirten Özdemir, ‘Arçelik’in 2004 piyasa değeri dünya devi Merloni’yi bile geçti. Halka açık hisselerimizin yüzde 75’i yabancıların elinde’ diye konuştu.

2004’DE YÜZDE 30 BÜYÜDÜK:

Türkiye’nin ciddi ekonomik sıkıntılarla dolu olduğu son 4 yıl içinde ciro bazında Arçelik’in iki misli büyüdüğünü belirten Özdemir, ‘2004 yılında yüzde 30 büyüme gerçekleştirdik’ dedi. Özdemir, bir soru üzerine de, 2005 yılında yurtiçinde ve yurtdışında yüzde 20 büyümeyi planladıklarını belirtti. Arçelik’in sistemli olarak yurtdışı gelirini artırdığını söyleyen Özdemir, halen ciroda yüzde 40’larda olan bu oranı yüzde 50’lerin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı. Özdemir, Arçelik’in 2004 yılında 2.6 milyar Euro olan konsolide cirosunu 2005 yılında 3 milyar Euro’ya yükseltmeyi hedeflediklerini söyledi.

11 MİLYON ADET ÜRETİM:

Özdemir, halen yılda 7.5 milyon adet olan toplam üretimin 2005 yılında 11 milyon adede ulaşacağını belirtti. Özdemir, bir başka soru üzerine de, 2004 yılında 100 milyon Euro yatırım yaptıklarını ve 2005 yılında 97 milyon Euro yatırım planladıklarını kaydetti. Arçelik’in kendi markalarıyla büyüdüğünü söyleyen Özdemir, ‘Kendi teknolojimizle dev üreticilere kafa tutmayı sürdüreceğiz. 300’ü aşan patent sayımız ülkemizdeki toplam patentlerin yüzde 10’unu oluşturuyor’ dedi.

Arçelik’in sahip olduğu markalar

Arçelik

Beko

Altus

Elektra

Bregenz

Blomberg

Arctic

Leisure

Flavel

Troila

Türkiye’de her haneye girdik, sıra Avrupa’da

KOÇ
Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, 50 yıllık tarihinde Arçelik’in büyük bir olasılıkla Türkiye’nin her hanesine girdiğini belirterek, ‘Şimdi en büyük hedefimiz, Avrupa’nın her hanesine girmek. Bu hedefimizin en büyük taşıyıcılarından biri de, tabii ki Arçelik olacak’ dedi. Koç, gelirlerinin büyük bir bölümünü yurt dışı pazarlardan elde etmeyi, Türkiye’nin ihracat gücüne katkıda bulunmayı amaçladıklarını belirtti.

50 yılda 55 milyon adet ürün üretildi

ARÇELİK
’in yıllık üretim adedinin 7.5 milyona ulaştığını kaydeden Mustafa Koç, şöyle devam etti: ‘Bu ürünlerin bugün yüzde 50’sine yakını iç pazarda, çoğunluğu ise yurt dışı pazarlarda satılıyor. Arçelik’in elindeki veriler, geçtiğimiz 50 yılda fabrikalarımızda ürettiğimiz 55 milyon adet ürünün tüketiciyle buluştuğunu gösteriyor. Bu ürünlerin 15 milyonu ise ihraç edilerek, yurt dışı pazarlarda satıldı.’

Rusya’da 850 bin adet çamaşır makinesi

101
ülkeye ihracat yapan Arçelik’in, İtalya, Rusya ve Çin’de ofisleri, Almanya, İngiltere, Fransa, İspanya, Polonya ve Avusturya’da satış ve pazarlama şirketleri, Türkiye ve Romanya’da 8 işletmesi bulunuyor. Arçelik’in yakında Rusya’da da üretime başlayacağını söyleyen Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, ‘Rusya’da yılda 850 bin adet çamaşır makinesi üreteceğiz. 2006 yılında Rusya’dan 100 milyon Euro ciro hedefliyoruz’ dedi.

Koç: Başmüzakerecinin başka sorumluluğu olmasın

KOÇ
Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, ‘Başmüzakerecinin başka bir sorumluluğu olmaması gerektiğini’ söyleyen Güler Sabancı ile aynı görüşte olduğunu belirtti. Mustafa Koç, başmüzakereci olarak adı geçen Ali Babacan’la ilgili soru bir üzerine sorusu üzerine şu yanıtı verdi: ‘Güler Sabancı’nın sözleri gayet yerinde. Başmüzakerecinin başka bir sorumluluğu olmaması gerektiğine ben de katılıyorum. Bunun kriterleri zaten belli. İnşallah kısa zamanda bu isim belirlenir’ dedi.

Koç, ‘AB sürecinde beklenen adımların yerine getirilip getirilmediği’ yönündeki soru üzerine, ‘17 Aralık sonrasında ortaya çıkan algılama işlerin biraz yavaş gittiği yolunda. Eminim hükümet bu uyarıları dikkate alır ve gerekli girişimlerde bulunur diye düşünüyorum’ dedi.

Rakamlarla Arçelik’in 50 yıllık serüveni

1955 yılında Sütlüce’de kuruldu.

1959’da Türkiye’nin ilk çamaşır makinesini üretti.

1960’da Türkiye’nin ilk buzdolabını üretti.

1968’de fabrika Çayırova’ya taşındı.

2002’de Avrupa’da şirket ve markalar aldı.

Bugün ürünleri Türkiye’de 15 milyon hanede kullanılıyor.

Türkiye pazarında 60 milyon, dünyada 15 milyon ürünü kullanımda.

Doğrudan ya da dolaylı 750 bin kişilik istihdam yaratıyor.

4 bin 500 yetkili satıcı, 540 servisle hizmet veriyor.

100’ün üzerinde ülkedeki iş hacmi toplam 2.7 milyar Euro.

Dünyada 2 saniyede bir Beko satılıyor (Beyaz eşyasını Arçelik üretiyor).

İngiltere’de soğutucularda yüzde 14, yıkayıcılarda yüzde 7 pazar payını elinde tutuyor.

Belçika’da solo ürünlerde yüzde 14, fırında yüzde 43 pazar payına sahip.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı