İtalya pazarımız oluyor

Güncelleme Tarihi:

İtalya pazarımız oluyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2013 14:09

Mobilya, ev tekstili ve halı sektörlerimiz küresel pazardaki rekabette hızla öne geçiyor.

Haberin Devamı

 

 

Atölye Mutfak
         
IKEA
         
İmob - Mosder
         
İstikbal

 

 

KYS
         
Lineadekor
        
NURUS
            
Sempre

 

İstikbal ve Bellona 2013’te hızlı büyüyecek

Boydak’tan 90 milyon TL’lik yatırım atağı
İSTİKBAL ve Bellona gibi Türkiye’nin lider mobilya markalarını bünyesinde bulunduran Boydak Holding, hem Türkiye mobilya sektöründeki liderliğini pekiştirmek hem de yurtdışı açılımlarını artırmak için 2013 yılında mobilya alanında 90 milyon TL’lik yatırım yapmaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE mobilya sektörünün en önemli oyuncularından biri olan Boydak Holding İstikbal ve Bellona markalarıyla 2013’te hızlı büyüyecek. Üretiminin yüzde 15’ini ihraç eden grup, 2012 yılını 150 milyon dolar ihracatla kapattı ve 2013 hedeflerini büyüttü. Yurtdışında 268 mağazası olan İstikbal, 2013 yılında 58 yeni mağaza açmayı hedefliyor. İstikbal ürünleri 100’den fazla ülkede satılırken 48 ülkede de marka münhasır mağazalarıyla müşterilerine hizmet veriyor. İstikbal halen 5000’den fazla çalışanıyla hem Türkiye’nin lider mobilya markası hem de ülkeye sağladığı istihdamla yükselen bir değer durumunda.

HALI İHRACATI DA VAR
Geçen yıl 50 milyon TL’lik halı yatırımıyla entegre üretim tesis yapısını güçlendiren İstikbal, kendi halısını kendi kalite standartlarına göre üretirken aynı zamanda halı ihracatına da başladı, hatta ilk halı ihracatını Çin’e yaptı. Dünyanın her bölgesinde ürünlerini satma hedefiyle yola çıkan İstikbal hedeflerine bazı ülkelerin uyguladığı korumacı gümrük politikalarından ve yüksek vergilerden dolayı yerinde üretim yaparak ulaşıyor. 2011 yılında Rusya ve Ukrayna, 2012 yılında ise Kuzey Irak’ta açtığı mobilya fabrikaları ve o bölgelerdeki mağazalaşma çalışmalarıyla yurtdışı açılımlarını hızlandıran ve marka bilinirliğini artıran İstikbal, 2013 yılında ise yine aynı sorunlardan dolayı Latin Amerika ülkesi olan Brezilya’ya yerinde üretim yapmaya hazırlanıyor. Türkiye mobilya sektörünün açık ara lideri ve trend belirleyicisi İstikbal birbirinden farklı alanlarda yürüttüğü sosyal sorumluluk projeleri ile de ülkemize değer katmaya devam ediyor.

Haberin Devamı

EN ÖNEMLİ SEKTÖR
Mobilya sektörünün her yıl gösterdiği büyüme performansı ile Türkiye’nin önemli sektörlerinden biri olduğunu belirten Boydak Holding CEO’su Memduh Boydak, “Mobilya sektörü şu an cari açık vermeyen tek sektör durumunda. Ayrıca emek yoğun bir sektör olduğu için de istihdam açısından çok önemli bir değer yaratıyor. Buna karşılık makroekonomik veriler içinde hala arzu ettiğimiz düzeyde bir varlık gösteremiyor. Bu noktada; dünya ölçeği ile kıyaslandığında önümüzdeki dönemlerde hızla büyüyecek, çok yüksek potansiyele sahip bir sektörle karşı karşıya olduğumuzu söyleyebiliriz. Sektördeki kurumsallaşma adımları, yetişmiş insan gücü ve Türkiye’deki eğitimli insan kaynağı bu potansiyeli iyi değerlendirebilme gücümüzü ortaya koyan önemli kazanımlar. Çalışmalar sonucu sektördeki oyuncuların katma değeri yüksek ürünler üretmeye başlaması, ihracatta giderek daha fazla söz sahibi olmaları bu sektörü ülkemize sağladığı döviz girdisi ile de ön plana çıkarmaktadır” dedi.

Haberin Devamı

BAZI SORUNLAR VAR
Sektörün kayıt dışı ve merdiven altı üretimiyle ilgili sıkıntıları bulunduğunu söyleyen Memduh Boydak, şöyle konuştu: “Mobilya sektöründe faaliyet gösteren binlerce küçük çaplı işletmeler istidama katkı sağlayan ve kurumsal yük taşıyan marka ve firmaları rahatsız etmektedir. Yetkili mercilerin bu konu üzerinde çalışması ve gerekli politikaları geliştirerek disiplin içerisinde bu olumsuz durumu çözmeleri sektörün geleceği açısından oldukça önemli bir konudur.”

En önemli adım markalaşma
SON dönemlerde ülkemizdeki mobilya şirketlerinin markalaşma yolunda önemli atılımlar yaptığını vurgulayan Memduh Boydak, “Markalaşma ve markalarımızın dış pazarlardaki tanınırlığı elbette zaman alacaktır ancak bu markalaşma ve yayılma dönemini efektif kullanmamız durumunda küresel mobilya markaları ile rekabet edecek seviyelere gelmemiz zor değil. Mobilya mağazasında sattığı ürünlerin yüzde 90’ını kendisi üreten İstikbal, bu açıdan dünyanın sayılı mobilya markaları arasında yer alıyor. Bu büyüklükte entegre mobilya üreticileri dünyada çok enderdir. İstikbal olarak biz bu entegre tesislere sahip lider bir markayız” dedi.

Haberin Devamı

Kumaşta yenilik
MOBİLYA sektöründeki son gelişmeleri değerlendiren Memduh Boydak, şunları anlattı: “Aslında yenilik anlamında ürünlerde kullanılan kumaşlar sürekli evrim geçirmektedir. Özellikle döşemelik ve yatak kumaşlarındaki yenilikler mobilyada trendleri belirlemede en önemli etkenlerin başında geliyor. Örneğin İstikbal yataklarında kullandığımız ve dünyada bir ilk olan stress free kumaşlar, yaşlanmaya karşı etkili kumaşlar; yine İstikbal’in en son çıkardığı Ametist yatakları bunlara örnektir.”

Türk mobilyası algısı
TÜRK mobilyacılarının dünyada söz sahibi olmaya başladığını belirten Memduh Boydak, “Sektörün öncü markası olarak sektördeki diğer oyunculara doğrudan ve endirekt olarak destek oluyoruz. Ürünlerimizi tüketiciye ulaştırdığımız ülkelerde, İstikbal ve Bellona olarak kaliteli Türk mobilyası algısı oluşturmaktan son derece memnunuz. Övünerek belirtmeliyiz ki, yabancı tüketiciler Türk mobilyaları ile bizim markalarımız aracılığıyla tanışıyorlar. Boydak olarak, 3 ya da 4 ekiple sürekli yurtdışı pazarları gözlemleyen, raporlayan, bu pazarlardaki gelişim ve değişimi takip eden bir yapıya sahibiz. Yurtdışına açılmak, yeni pazarlar bulmak Boydak’ın ana iş kalemlerinden biri. Gittiğimiz her yeni ülkede Türk mobilyası için yeni talep oluşturuyoruz. Bizim başarılı çalışmalarımız sektördeki diğer oyunculara da talep olarak geri dönüyor. Çünkü biliyoruz ki, çoğu KOBİ düzeyinde olan üreticiler için bir ülkede pazar araştırması yapmak, yurt dışında yapılanma ve mağazalaşma gibi faaliyetler her zaman çok kolay sübvanse edilebilecek, kolay adımlar değil. İşte biz de tüm üreticiler için bu yolu açıyor olmanın sorumluluğu ile hareket ediyoruz.”

Haberin Devamı

Halıda sigorta dönemi
AR-GE ve İnovasyona yatırım yaparak sektörde katma değerli ürünlere yönelen Royal Halı & Pierre Cardin Halı Genel Müdür Yardımcısı Aydoğan Yıldır, “İki yıl önce geliştirdiğimiz antibakteriyel, antimite ve antimantar özellikli 3 etkili halı projesinin ardından geçtiğimiz aylarda halıda sigorta dönemini başlattık. İnovasyon ve Ar-Ge çalışmaları öncesinde pazar araştırması yaptık ve buradan çıkan sonuca göre ürün geliştirdik” dedi.

1.2 MİLYON TL BÜTÇE
Yaptıkları çalışmalarla sektörde önemli bir oknuma yükseldiklerini belirten Aydoğan Yıldır, şöyle konuştu: “Bir yıl çeşitli ortamlarda antibakteriyel halılarımızı test ettik ve olumlu neticeler aldık. Bu sayede antibakteriyel, antimite ve antimantar özellikli ‘3 etkili’ halı ile ve bu özellikleri 30 yıkamadan sonra dahi yüzde 99,9 sağlayarak dünyada bir ilke imza atmış olduk. 2008 sonlarında antibakteriyel halı için çalışmalara başladık. Sadece antibakteriyel halı için yaklaşık 1.2 milyon TL’lik bütçe ile Ar-Ge çalışması gerçekleştirdik. Antibakteriyel halı konusunda başta Fransa ve Almanya olmak üzere Avrupa ve Türkiye’den gerekli sertifikaları aldık. Ekoteks sertifikamız ile birlikte laboratuvarımızı kurduk. Son olarak da halılarımız Antimikrobiyal olduğu Sağlık Bakanlığı tarafından alınan Biyosidal ürün sertifikası ile tescil edildi.”

1 YILLIK SİGORTA
Sigortalı Halı projesi ile halı sektöründe Türkiye’de ve dünyada yeni bir ilke daha imza attıklarını ifade eden Aydoğan Yıldır, “Tüketici hatalarından kaynaklı lekeler, yırtılmalar, su baskınları, yanma, çalınma dahil tüketici kaynaklı tüm hasarlar SigortHalı uygulaması ile güvence altında. Halılarımız bu uygulama çerçevesinde 1 yıl sigortalıyoruz ve bu sure içerisinde tüketici kaynaklı hasar gören halıları yenisi ile 2 kez değiştirilebiliyor. Tüketicilerimiz halı alırken hiçbir ek ücret ödemeden SigortHalı uygulamasından faydalanıyorlar. Halı sektöründe böyle bir uygulamayı sadece biz yapıyoruz” dedi.

Ebru sanatını halıya taşıdı
FİRMA olarak yeniliklere devam ettiklerini açıklayan Aydoğan Yıldır, Türk el sanatlarından Ebru sanatını halıya uyarlamak için çalıştıklarını bunun için Ebru halıya 1 milyon TL bütçe ayırdıklarını bildirdi. Yeni yatırım olarak bu halının makine parkını oluşturduklarını belirten Aydoğan Yıldır, “Beş kişilik bir ekip tamamen bu işle ilgileniyor. Akrilik halının normalde sonradan boyanamama gibi özelliği vardı. Biz bunu Ebru sanatı ile çözdük. Bir ay içerisinde seri üretime başlamayı planlıyoruz. Ebruli halı için 1 milyon TL bütçe ayırdık, ancak sonunda ne kadarlık bir rakam çıkacak ona bakacağız, yukarı da çıkabilir aşağı da düşebilir” dedi.

Yaklaşık 600 kişiye istihdam sağladıklarını da sözlerine ekleyen Aydoğan Yıldır, üretimlerinin yüzde 25’ini aralarında Amerika, Almanya, İtalya, İngiltere, Kanada, Avusturalya ,Suudi Arabistan, Rusya, Ukrayna, Moritanya, Cezayir, Libya, Çin, Hindistan ve Japonya’nın bulunduğu 30’a yakın ülkeye ihraç ettiklerini ifade etti.

Amerika’ya yatırım atağı
TÜRK mobilya sektörünün ihracatla hızlı bir büyüme yakaladığını belirten Lazzoni Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Kababulut, “Lazzoni Mobilya’ya genel olarak baktığımızda ana hedef pazarımız olan Amerika’ya yönelik yatırımlarda atağa geçtik. İlk olarak Manhattan’ın en işlek olan Chelsea bölgesinde Lazzoni mağazasını açtık. İkinci mağaza ise, depo yatırımı ile birlikte New Jersey’nin Paramus bölgesinde konumlandırıldı. Emin adımlarla Amerika pazarında ilerliyoruz. Şu anda iki olan Amerika mağaza sayımızı yirmiye çıkarmayı hedefliyoruz. Bunun için Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor. Şu anda yurtdışında ABD’de Manhattan, New Jersey, KKTC’de Lefkoşa ve Senegal mağazalarımız ile hizmet veriyoruz” dedi.

ORTADOĞU PAZARI ÖNEMLİ
Hedeflerinin, 2015 yılında Türkiye’nin ilk 500 şirketi arasında yer almak olduğunu dile getiren Yaşar Kababulut, şöyle konuştu: “Üretim kapasitemizin yüzde 50’sini ihracata ayırmayı planlıyoruz. Bu amaç için geleceğe dönük olarak yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Şu sıralar ABD yatırımları için atağa geçtik, bunun yanında Avrupa ve Rusya’da da bayilik ve mağaza açma girişimlerine başladık. Almanya’da bayilik Eylül 2013 için ilk düşündüğümüz yerler arasında yer alıyor. En büyük girişimlerimizden bir diğeri ise Sibirya’da 3 bin metrekare büyüklüğündeki alana mağaza açmayı hedefliyoruz. Hollanda’nın Amsterdam şehri de yatırım hedeflerimiz arasında bulunuyor. Kuala Lumpur, Singapur, Hong Kong gibi önemli noktalarda bayi ve depo kanalı oluşturarak o bölgede de etkin hale gelmeyi hedefliyoruz. ABD, Avrupa ve Rusya pazarından sonraki hedefimiz ise Ortadoğu ve İsrail pazarına markamızı taşımak.”

ROMANTİK TARZ BEĞENİLDİ
Amerika’nın genç ve başarılı tasarımcılarından Joyce Elizabeth’in tasarladığı koleksiyonu anlatan Yaşar Kababulut, şunları anlattı: “Amerika’nın genç ve başarılı mimarlarından Joyce Elizabeth’in adını taşıyan yeni koleksiyonumuzda, klasik ve romantik tarz Lazzoni kalitesi ile birleşti. Koleksiyonun karakteristik özellikleri bej ve beyaz renklerde lake uygulamalar, pudra ve toprak renklerinin birbiriyle uyumlu tonlarına sahip döşemelerden oluşması. Joyce Elizabeth, İstanbul’da 6 tane villa projesi için yakın zamanda İstanbul’a geldi. Türkiye’deki ilk projesinde hem Lazzoni ürünlerini hem de Joyce Elizabeth koleksiyonundan ürünleri kullandı.”

Sanal mağazalara ilgi arttı
SON projeleri nuev.com’u da anlatan Yaşar Kababulut, “Nuev.com, sadece online mağaza işleterek ve sipariş üzerine mobilya üreterek sabit giderleri mobilya fiyatından çıkarıyor, müşterilerini Lazzoni kalitesiyle gerçek fiyatına kavuşturuyor. Sadece nuev.com ürünlerinin satıldığı sanal mağazada özellikle yatak olan koltuk ve puflar, kitaplığa dönüşebilen TV setleri, sandıklı çekyat gibi küçük mekanda çok işlevi bir arada arayanlara hitap eden mobilyalar ilgi çekiyor. Tasarımlarını da kendi yapan nuev.com, genç ekibiyle dünya kalitesinde müşteri hizmeti ve Türkiye’nin her yerine bedava kargo sunarak piyasada farklı olmayı hedefliyor” dedi.

Çilek’ten ‘Romantic’ tasarım
BEBEK, çocuk ve genç odalarının markası Çilek Mobilya, İMOB 2013’te sergileyeceği pastel renkler ve eskitme detaylar ile tasarladığı ‘Romantic’ten umutlu. Özellikle bebek, çocuk ve gençlere özgü tasarım ve üretim fikrini hayata geçiren ve bu alanda uzmanlaşarak trendleri belirleyen Çilek Mobilya, İstanbul Mobilya Fuarında birbirinden farklı ve özgün oda tasarımları ile sektörde öne çıkıyor.

ANTİK ÇAĞ PRENSESLERİ
Fuarda ilk kez sergilenecek olan ‘Romantic’ serisi; kız çocuklarının hayallerini süsleyen antik çağ prensesleri ve şatolarından ilham alınarak tasarlandı. Günümüz trendlerine uygun olarak, modern çizgileri eskitme detayları ile birleştirdi. Küçük bir prensesken kullanılmaya başlayan oda birbirinden şık aksesuarlar ile desteklenerek, sade ve asil bir genç kızın yaşam tarzına dönüşebiliyor. Yani Romantic, zamansız bir tasarım olarak sunuluyor.
Detaylara ve sadeliğe önem veren tam bir hanımefendi odası olan Romantic serisindeki mobilyalar birbirinden şık ve yine ince detaylarla tasarlanmış aksesuarlar ile tamamlanıyor. Aynı romantik tarzı yansıtan aksesuarlar; yatak örtüsü, tül, güneşlik, cibinlik, sandalye, puf, tavan ve masa aydınlatmasından oluşuyor.

BICONCEPT ÖNE ÇIKIYOR
Romantic serisinin yanı sıra fuarda yer alacak olan BiConcept, Racer ve Speedy serileri hız tutkunu çocuklar için sevdikleri arabalardan esinlenerek tasarlandı. Araba konseptini eşsiz bir noktaya taşıyan Çilek, iki katlı arabalı ranzalar ile de kardeşlere aynı odada sevdikleri arabaların içinde uyuma keyfini yaşatıyor.

BABY SAFARİ KOLEKSİYONU
Çilek tasarımcılarının renkli dokunuşlarla bebeklere özel tasarladığı Baby Safari, Baby Dream ve Baby Flower koleksiyonları da İMOB 2013’te yerini alıyor. Aslan, kaplan ve zürafanın, en sevimli halleriyle bebeğinizi selamladığı Baby Safari koleksiyonu da önemli. Pastel renkler, balon desenleri, bulutların üzerinde kayan gökkuşağı ve yıldızlar ile renkli bir tarz sunuyor.

500 farklı ürün var
ÇİLEK, çocuklar için Prenses, Korsan, Denizci, Yarışçı gibi dünyaları yaratırken, diğer yandan Flora, Active, Royal, Captain, Positive gibi kendi tarzlarını aksesuarlarla tamamlayacakları odalar tasarlıyor. 20 farklı yaşam tarzını yarısı aksesuar olmak üzere 500’e yaklaşan farklı ürünle sunuyor. Çilek Mobilya; kaliteli ve konforlu tasarımları ile çocuklarının sağlığını düşünen ebeveynlerin güvenini kazandığı gibi sıra dışı ve özgün tasarımları ile de çocukların en sevdiği odayı tasarlıyor.

9 bin çeşit mobilya ve ev aksesuarı
SON dönemlerde mobilya sektöründeki gelişmelerin önemine dikkat çeken Ikea Türkiye Ülke Müdürü Fuat Atalay, “150 bin metrekarelik alanda, her yıl yüzde 20’si yenilenen 9000 çeşit mobilya ve ev aksesuarını satışa sunuyoruz” dedi.

TÜRKİYE mobilya sektörünün son yıllarda hızlı bir gelişim sürecinden geçtiğine dikkat çeken Ikea Türkiye Ülke Müdürü Fuat Atalay, “Türkiye’deki ilk mağazanın açılışı itibariyle genellikle her yıl yeni bir mağaza açarak, istikrarlı bir büyüme stratejisi izledik. Ikea Türkiye olarak İstanbul’da 2, İzmir, Bursa ve Ankara’da birer mağaza olmak üzere Türkiye’de 4 ilde toplam 5 mağaza ve 2000 çalışanla hizmet veriyoruz. Mağazalarımızın her biri yaklaşık 30 bin metrekareden oluşuyor. 150 bin metrekarelik alanda, her yıl yüzde 20’si yenilenen 9000 çeşit mobilya ve ev aksesuarını tüketicilerimizin beğenisine sunuyoruz” dedi.

75 MİLYON ZİYARETÇİ
Türkiye’nin tasarım, kalite ve fiyat açısından dünya rekabetinde konumunu güçlendirdiğini belirten Fuat Atalay, şöyle konuştu: “Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü’nce hazırlanan 2012 Mobilya Sektör raporunda da Ikea Türkiye’nin açtığı perakende mağazalarının sektöre dinamizm getirdiği gözleniyor. Getirdiğimiz tüm yenilikler Türk halkı tarafından beğeni ve ilgiyle karşılanmakta. 2005 yılından bu yana Ikea mağazalarında toplamda 75 milyon ziyaretçiyi ağırladık. Bu rakam şunu gösteriyor ki, bulunduğumuz illerde tüketicilerin yarısından fazlası mağazalarımızı ziyaret etti.”

İHRACAT 600 MİLYON DOLAR
Türkiye’den yapılan ihracata da büyük katkı sağlandığına dikkat çeken Fuat Atalay, “8 yıl önce global Ikea kanalıyla Türkiye’den yapılan ihracat miktarı yıllık 200 milyon dolar civarındayken, günümüzde bu rakam yıllık 600 milyon dolar ile 3 katı mertebesine ulaşmıştır. Önümüzdeki yıllarda da Türkiye’den alımların artarak devam etmesi planlanmaktadır” dedi. Vergi yükümlülükleri kapsamında bugüne kadar Ikea Türkiye tarafından ödenen toplam verginin 600 milyon TL’yi aştığını belirten Atalay, “Düşük fiyat politikamız ve yıllık sabit fiyat garantimizle enflasyona pozitif katkı sağladığımıza inanıyor, dolaylı ve doğrudan yollarla 4000 kişiye istihdam yaratıyoruz” dedi.
 
İnternetten alışveriş Türkiye’de öne çıktı
GEÇEN yıl Ikea Türkiye olarak, Ikea konseptini mağazalarının olmadığı illere de götürmek üzere internet satış kanalını hizmete açtıklarını hatırlatan Fuat Atalay, başlangıçta sadece mağazalarının olmadığı iller için hizmet veren sanal mağazanın artık tüm Türkiye’yi kapsadığını söyledi. İnternet satışlarının 1 yıl gibi kısa bir sürede toplam satışların yüzde 2’sine ulaştığını söyleyen Atalay, “Ayda 6 bin adet sipariş alıyoruz. En çok sipariş aldığımız illerin başında ise İstanbul, Ankara, Antalya, Muğla ve Kocaeli geliyor” dedi.

50 bin işletmeye dekorasyon danışmanlığı
IKEA’nın diğer bir alternatif satış kanalı olan kurumsal satışa ilişkin faaliyetlerinden de bahseden Fuat Atalay, Ikea kurumsal satış departmanının desteğiyle müşterilerine yoğun tempolarında iş yerlerini rahatlıkla dekore etmelerini sağlayacak kolaylıklar sunduklarını, aynı zamanda onlar adına satın alma süreçlerini de yönettiklerini söyledi. Atalay, kurumsal satış birimlerinin bugüne kadar yaklaşık 50 bin işletmeye dekorasyon konusunda danışmanlık yaptığını belirterek, geçen yıl kurumsal tarafta büyüme stratejisinin bir uzantısı olarak Ikea Kurumsal Kartı hayata geçirdiklerini söyledi. Ikea Kurumsal Kart’ın hali hazırda 7 bin kullanıcısı bulunuyor.

200 yeni çocuk ürünü
FUAT Atalay, bu yıl dokuzuncusunu basıp dağıttıkları katalogda da fiyatların her yıl olduğu gibi 1 yıl boyunca sabit olduğunu belirterek, online satış kanalındaki büyümeyi de sürdüreceklerini söyledi. “Bu kanaldan yaptığımız satışların önümüzdeki 5 yıl içerisinde ciromuzun yüzde 5’ine ulaşmasını hedefliyoruz” diye konuşan Atalay, ziyaretçilerinin yüzde 70’ini oluşturan çocuklu aileler için çocuk ürün gamında yenilik ve çeşitlilik artışı gibi hedefleri olduğunu da belirtti. Atalay, bu kapsamda 200 çeşit yeni çocuk ürününü tüketicilere sunacaklarını da açıkladı.

Orta vadede 3 yeni mağaza
FUAT Atalay, orta vadeli planlarına göre önümüzdeki 6 yıl içinde 3 yeni mağaza açmayı hedeflediklerini belirterek, “2013 yılında 6. Ikea mağazasının hazırlıklarına başlayacağız” dedi. Atalay, sözlerine şöyle devam etti: “Bir süredir uluslararası Ikea grubuyla yürütmekte olduğumuz yerel tedarik ağının güçlendirilmesi çalışması kapsamında, ürün gamımızdaki yerli üretim ürün sayısını arttırmayı hedefliyoruz. Müşterilerin ilk tercih ettiği marka ve çalışanların en çok tercih ettiği şirket olarak büyümeye devam etmek hedefi ile çalışıyoruz.”

Çalışan gelişimini çok önemsiyoruz
IKEA Türkiye’de çalışan gelişimine de büyük önem verildiğini belirten Fuat Atalay, “Çalışanlarımızın gelişimine yönelik 86 eğitim programımız mevcut. Eğitim programlarımız çalışanlarımızın pozisyonlarına göre değişiklik göstermekle birlikte; yöneticilerimiz için yetkinlik eğitimi, diğer çalışanlarımız için ise pozisyonlarına göre teknik eğitimler veriyoruz. 2 bine yakın çalışanımıza her yıl 2 gün eğitim veriyoruz” diye konuştu.
Müşteri memnuniyetinin ancak mutlu çalışanlarla mümkün olduğu gerçeğinden hareketle çalışanlarımızın memnuniyetini maksimize etme doğrultusunda sektörden farklı bir takım imkânları da sunduklarını dile getiren Fuat Atalay, “Örneğin, perakende sektöründe bir yenilik olarak Ikea Türkiye’de haftada 2 gün izin hakkı tanınıyor” dedi.

Zincir otellere yanmaz yatak
İŞBİR Yatak’ın son teknolojiyi kullanılarak ürettiği Ar-Ge’leri dünyanın en prestijli zincir otelleri tarafından tercih ediliyor. Dünya devi W, JW Marriot, Radisson ve Sheraton gibi zincir oteller, Ar-Ge çalışmaları İşbir Yatak tarafından gerçekleştirilen özellikli, rahat, konforlu ve sağlıklı ürünleri tercih ediyor. Dünya devlerinin tercihi ihtiyaca göre; VISCOSTAR Viskoelsatik Akıllı Yataklar, Pocket Spring Paket Yaylı Yataklar, Lateksit Yaysız Yataklar, Coilsit Yaylı Yatakların yanı sıra özel reçete çalıştığı otel yatakları ve otel ürünleri arasına yeni aldığı yanmaz otel yatağı.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
Müşterinin ne istediğine kulak veren ve bu amaçla da sürekli çalışan ve üreten bir firma olmanın karşılığını dünyanın en prestijli otelleri tarafından tercih edilerek alıyoruz diyen İşbir Yatak Genel Müdür Yardımcısı İlham Öz, tercih edilme nedenlerini ise şöyle sıralıyor: “Her biri dünya devi ve hepsinin önceliği müşteri memnuniyeti. İşbir Yatak olarak bizim de önceliğimiz bu ve bu nedenle de ortak noktada buluşmamız zor olmuyor. Ar-Ge çalışmalarımızla kişisel tercihleri de cevaplayan teknolojileri sunuyoruz. Uykunun önemini anlıyor ve anlaşılması için de çabalıyoruz. Bu nedenle de tüm ürünlerimiz sağlık, rahatlık ve konforu arayan insanlara özel üretiliyor. İşbir Yatak Uyku Merkezleri’nde yer alan her ürün insan sağlığını önemseyen, konforlu ve rahat uykuyu ihtiyacı olanlarla buluşturan ürünlere sahip. Dünya devleri de bu titizliğimizin ve çabamızın farkında o nedenle de tercih ediliyoruz.”

Lineadecor’dan ‘mutfak tasarım uzmanı’ projesi
MUTFAK sektörünün önde gelen markalarından Lineadecor’da ücretsiz projelendirme hizmeti ‘Lineadecor Mutfak Tasarım Uzmanları’ tarafından veriliyor. Lineadecor mağazalarında görev yapan uzmanlar, kendi formasyonlarına ek olarak mutfak tasarımından satış tekniklerine, yeni trendlerden ürün ve malzeme bilgisine kadar pek çok konuyu içeren uzun bir eğitim sürecinden geçtikten sonra hizmet vermeye başlıyor.

YARATICILIK ÖNEMLİ
Lineadecor ideal bir mutfak için gereken her adımda, istenen kaliteye ulaşmak üzere insan faktörü ve başarılı bir ekip çalışmasının önemini biliyor. Bu bilinçle kurulduğu günden bu yana insan kaynağına, bilgiye, deneyime ve yaratıcılığa gereken önemi vererek personelinin daima gelişim içinde olmasını sağlıyor.

MEMNUNİYET ANKETİ
Yurt içinde 62 satış noktası bulunan Lineadecor, tüm mağazalarındaki hizmet kalitesini bağımsız bir firma tarafından tüm müşterilere yapılan ‘Müşteri Memnuniyeti Anketleri’ ile ölçümlüyor. Lineadecor mutfak sahibi olanlar, ürünü kendilerine tanıtan, ihtiyaç ve beklentilerine uygun tasarımı ortaya koyan, sipariş teslimine kadar her aşamaya rehberlik eden mutfak uzmanları tarafından aldıkları bu hizmetin ayrıcalıklarını yaşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!