Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İsveç gazetesi kendi kendini yalanladı

    Hürriyet Haber
    06 Ekim 2005 - 00:00Son Güncelleme : 06 Ekim 2005 - 00:01

    İsveç gazetesi Svenska Dagbladet, Türkiye’nin dünyaca ünlü iki yazarı Orhan Pamuk ile Yaşar Kemal’i karşı karşıya getiren yayını nedeniyle hatasını kabul edip özür diledi.SVENSKA Daglabet Gazetesi, Orhan Pamuk ile yapılan röportajda, Pamuk’un ağzından ‘Yaşar Kemal, 1977 yılında 20 ay hapis cezasına çarptırıldıkdan sonra devlete 5 yıl bu konuda yazı yazmamak sözü vermesi sonucu serbest bırakıldı’ diye yazmıştı. Gazete, dün hatasını kabul etti ve bir yalanlama yayınladı. Gazetenin kültür müdürü Anders Q Björkman imzalı yazıda, Orhan Pamuk’a atfedilen Yaşar Kemal ile ilgili iddiaların Pamuk’a değil, başka bir kaynağa ait olduğu belirtildi. Ancak gazete bu iddianın kime ait olduğuna ait bir açıklama yapmadı.Orhan Pamuk röportajında kullanılan fotoğrafın altında Yaşar Kemal ile ilgili görüşlerin sanki Pamuk’a aitmiş gibi tırnak içinde verilmesinin hata olduğunu belirten gazete, ‘Gerçekte Yaşar Kemal devlete kesinlikle böyle bir taahhütte bulunmamıştır. Devlet ona böyle bir yasak koymuş, ama o, buna rağmen konuşmaya devam etmiştir’ denildi. Bu arada Orhan Pamuk’un Svenska Dagbladet gazetesine verdiği röportajda, bazı konularda ‘off the record’ (gizli kalması) sözü alarak açıklamalarda bulunduğu da belirtilmişti.
    Etiketler:

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı