‘İstikbal’ hedefi dünya üçüncülüğü

Hürriyet Haber
29.06.2013 - 00:00 | Son Güncelleme:

5.6 milyar liralık cirosunun yaklaşık yüzde 57’sini mobilyadan elde eden Boydak Holding, 50 milyon liralık bütçe ayırdığı yeni İstikbal logosuyla hedef büyüttü.

Dünya sıralamasında 10 büyük mobilya üreticisinden biri olan İstikbal, ilk üç arasına girmeyi hedefliyor.

YERİNDE ÜRETİM YAPACAK

Bu çerçevede yeni pazarlarda yer almak istediklerini ifade eden Boydak Holding CEO’su ve İstikbal Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Boydak, 60 ülkedeki 300 münhasır mağaza ve tüm Türkiye’ye yayılmış 750’yi aşkın mağaza ile tüketicilerle buluştuklarını ifade etti.  Türkiye‘de mobilya sektöründe yaklaşık yüzde 30’luk pazar payıyla lider konumda olduklarının altını çizen Boydak, “Dünyanın en büyük 10 mobilya üreticisinden biri olan İstikbal, 2012 yılında 150 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaştı. İstikbal, Türkiye’nin toplam bitmiş ev mobilyası ihracatının dörtte birini tek başına gerçekleştiriyor” diye konuştu. İstikbal’in ihracat ağı sayesinde Avrupa, ABD ve Ortadoğu’da etkin bir konum elde ettiğinin altını çizen Boydak, önümüzdeki dönemde bu konumlarını güçlendirmeye devam edeceklerini belirtti. Rusya, Ukrayna ve Irak’ta bölgesel pazarlarda yerinde üretim yaptıklarını kaydeden Boydak, “Demokrasinin olduğu ve toplam nüfusun 30-40 milyonu geçtiği ülkeler bizim hedef pazarımız konumunda. Türkiye’de uzun yıllardır başarı ile uyguladığımız mağazacılık sistemini yurt dışına da yaymak istiyoruz” dedi.

İHRACAT ARTACAK

Sanayi Bakanlığı tahmini verilerine göre, 2023 yılında Türkiye’de mobilya sektörünün 18.5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşmasının beklendiğini dile getiren Boydak, “Yüzde 30 düzeyinde olan toplam pazar payımızı, 2023’te daha yukarı seviyelere taşımayı hedefliyoruz. İhracatımızın ise 400 milyon dolar seviyesine ulaşmasını bekliyoruz. 100’den fazla ülkede 750’den fazla mağaza ile ürün sunan bir marka olmak istiyoruz” dedi.

Logo hedefi hatırlatacak

KÜRESEL marka liginde hedefledikleri yere yeni logoları ile ilerleyeceklerini söyleyen Memduh Boydak, İstikbal’in yeni logosundaki üç dalga boyunun bir yandan ergonomi, estetik ve erişilebilirliği simgelerken diğer yandan da İstikbal’in ilk 3 hedefini çalışanlara, iş ortaklarına ve mağazadan içeri giren her tüketiciye yani tüm paydaşlara hatırlatacağını belirtti. Yeni logo için 50 milyon lira bütçe ayırdıklarını belirten Boydak,“Yıl sonuna kadar 400 mağazada kurumsal kimlik çalışmalarının tamamlanmasını planlıyoruz” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı