İZMİR HABERLERİ

İşte İzmir'in ulaşım planı

Hürriyet Haber
09.01.2018 - 14:59Son Güncelleme :

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 2030’u hedef alan ulaşım master planınında ana omurgayı raylı sistem oluşturdu.

Hürriyet Haber

 

NÜFUS 6 MİLYON 200 BİN OLACAK

2030’da kent nüfusunun 6 milyon 200 bin, araç sayısının 1 milyon 443 bin, günlük yolcu sayısının 10 milyon 242 bin olacağını hesaplayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, ulaşım master planını açıkladı. Senaryoya göre hedef, özel otomobil kullanımını yüzde 29'dan yüzde 20'ye indirmek, toplu taşım kullanımını yüzde 39'dan yüzde 53'e çıkarmak.

DENİZ ULAŞIMI DA GÜÇLENECEK

Bu hedeflere ulaşabilmek için raylı sisteme ağırlık verilecek. 2030’a kadar İzmir'de 50 kilometre raylı sistem, 350 kilometre bisiklet yolu, 110 kavşak yapılacak. Deniz ulaşımının geliştirilmesi için iskele sayısı 11'den 17'ye, hat sayısı 10'dan 21'e çıkarılacak. Mavişehir, Güzelbahçe, Urla, Balıklıova, Karataş ve Salhane'ye iskele yapılacak.

 

PLANDA NELER VAR?

- Raylı sistemlerde önümüzdeki 15 yılda mevcut 153 kilometrelik şebekeye 312 kilometre daha ekleyenek 465 kilometrelik raylı sistem ağı oluşturulması planlanıyor.

- İnşaat ihale süreci devam eden Narlıdere hattı ile yakında inşaat ihalesine çıkılacak Buca-Üçyol hattının hemen devamında Sarnıç-Gaziemir-Eskiizmir-Çankaya-Basmane-Yenişehir hattı ile Buca hattının Üçyol'dan Konak-Alsancak-Halkapınar-Bayraklı yönündeki devam hattının proje süreçlerine başlanacak.

- İZBAN, kuzeyde Bergama'ya, güneyde Tire, Ödemiş, Bayındır’a kadar uzatılacak. İZBAN ile aynı hattı kullanan yük hattının ayrılması durumunda, 10 dakikalık sefer sıklığı 3 dakika bir sefere düşürülecek, saatte 40 bin yolcu taşınacak.

- Karşıya Tramvayı, Mavişehir bağlantısının tamamlanmasıyla Çiğli-AOSB ve Katip Çelebi Üniversitesi’ne uzatılacak.

 

İZBAN’DA SIKIŞIKLIĞINNEDENİ SİNYALİZASYON

İZBAN’da en önemli sorunun TCDD’nin yapması gereken sinyalizasyon olduğunu, bu nedenle sefer sayısının artırılamadığını öne süren Kocaoğlu, “İZBAN’de hükümetle yüzde 50 ortağız. Bu hatta çağın gereklerine uygun sinyalizasyon yok. Bunu Sayın Başbakan da biliyor, TCDD de biliyor. Tren seferlerinin sıklaşması için modern bir sinyalizasyon yapılması gerekiyor. Ancak yapılmıyor” diye konuştu.

 

KÖRFEZ GEÇİŞİ YOK

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, master planda hükümetin projelendirdiği Körfez Geçişi’nin yer almadığını söyledi. Kocaoğlu, “Bilim insanları, 2030 projeksiyonunda Körfez Geçişi’ni uygun bulmuyorsa, fizibıl bulmuyorsa, biz onu birilerinin gönlü olsun diye master planına koyamayız” dedi.

Etiketler: Trafik

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin İzmir haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği İzmir haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde İşte İzmir'in ulaşım planı haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.



İZMİR NAMAZ VAKİTLERİ

13 Nisan 2018, Cuma
  • İmsak
    05:06
  • Guneş
    06:32
  • Öğle
    13:18
  • İkindi
    16:57
  • Akşam
    19:52
  • Yatsı
    21:13
Sayfa Başı