Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İstanbul'u Dinliyorum

    Hürriyet Haber
    12 Aralık 2000 - 00:00Son Güncelleme : 12 Aralık 2000 - 00:01

    Nilgün GEDİKOĞLU

    YÖNETENLERİN DİKKATİNE

    Karakol neden yol keser?

    KADIKÖY

    Kadıköy merkezindeki, Çiçekçiler Çarşısı'nın içinde yer alan Çarşı Karakolu'nun önündeki yaya yolları iki hafta önce ağaçlara şeritler bağlanarak kesilmiş. Deniz otobüsünden çıkanların, dolmuştan inip deniz otobüsüne koşanların, sahildeki dolgu alandan Çiçekçiler Çarşısı'na girenlerin kullandığı bu yolun üç noktasının da polislerin olay yerini çevirmede kullandığı bantlarla kapatıldığını belirtiyor okuyucularımız. Ve soruyorlar: Bir karakol hangi hak ve gerekçeyle kamuya ait olan yolu keser; terörün en yoğun olduğu yıllarda bile kapatılmayan yol, şimdi neden kapatılır? Karakol önündeki yolun girişine nöbetçi kulübesi yerleştirdikten sonra hala bir güvenlik problemi olabilir mi? Eğer yol kesmenin gerekçesi karakol yanında yapılan ek inşaat çalışması ise, yol kesmek için neden inşaatın tamamlanması beklenir?

    Köprü ne zaman yapılacak?

    KARTAL

    Kartal - Pendik arasında, sahildeki dolgu alanda düzenleme çalışmaları sürüyor. Okuyucularımız düzenleme çalışmaları kapsamında iki ilçeyi birbirinden ayıran hudut yakınındaki bir derenin ıslah edildiğini belirtiyor.

    Islah çalışmaları sırasında sahildeki yürüyüş yolunu birbirine bağlayan köprü de yıkılmış. Dereyi derinleştiren, çevresini duvar ören Kervan İnşaat, deredeki çalışmasını tamamladığı halde bu köprüyü yapmamış. Şimdi okuyucularımız soruyor: Bostancı Kartal arasındaki ıslah edilen tüm derelerin deniz taraflarına, sahildeki yürüyüş yolunu birbirine bağlayan köprüler yapıldı, neden Pendik'teki dereye köprü yapılmıyor.

    Gözlerden uzak diye mi?

    ÖNERİLER

    Metro bağlantılı otobüs hatları

    Bir okurumuz, gönderdiği e-mail’de bir soruna dikkat çekiyor ve öneride bulunuyor. aktarıyoruz:

    ‘‘İstanbul Metrosu faaliyete geçtikten sonra Büyükşehir Belediye Başkanı Sn. Ali Müfit Gürtuna, yerel bir TV kanalında yaptığı konuşmada 4. Levent istasyonunun işlerlik kazanmasıyla metro bağlantılı otobüs hatlarının açılacağını ifade etmişti. Ancak Taksim-Aksaray hattından başka bir hat faaliyete geçmiş değil. Oysa Rumelihisarüstü, Etiler, Levent güzergahındaki trafik yoğunluğu hepimizce malum. Bana göre İETT'nin bu güzerghta açacağı iki hat trafiği büyük ölçüde rahatlatacağı gibi, insanların işe gidiş dönüşlerini de büyük ölçüde kolaylaştıracağı görüşündeyim.

    Olmasını düşündğüm hatlar ise:

    RHisarüstü+Etiler+ Tepecikyolu+Alkent+ Narin Sİtesi+Fatih Sultan Mehmet Mahallesi güzergahını takiben 4. Levent veya Yeni Levent Metro girişi.

    Hareket Sitesi + Akatlar+Zeytinoğlu Cad.+Karanfilköy güzergahını takiben 4. Levent veya Yeni Levent Metro girişi.

    Bu hatlarda ring usulü çalışacak otobüslerin fayda sağlayacağı görüşündeyim’’

    Beton saksı sorunu

    ÇELİKTEPE

    Çeliktepe'den e-mail gönderen bir okurumuz, kendisinin deyişiyle biraz 'komik' bir sorunu dile getirmiş. Evet belki komik görünüyor ama, aslında çok ciddi bir yapılaşma eksikliğinin komik bir şekilde yansımasından başka bir şey değil.

    Park yeri hesaba katılmadan apartmanlar, binalar işyerleri yapılıyor, sonra sokaklarda otopark meydan muharebeleri yaşanıyor! Okurumuzun sorunu da aslında bu konuyla bağlantılı. Kentin çoğu semtinde sokakta karşılıklı sıralanan apartmanlarda oturanlar, sokaklarında araçlarını park etmek için köşe kapmaca oynamıyor mu? Oynuyor. Çünkü konut sayısıyla orantılı araç park yeri yok. Araçlar sokaklarda dizilince de apartmanların zemin-altı katlarında; yani pencere düzeyi kaldırıma rastlayan dairelerde oturanların görüp görecekleri gün ışığı da park eden araçlar yüzünden içeri girmez oluyor. Bu durumdakiler de, ışık girsin diye kişisel önlemlerle parkı engellemeye çalışıyor. Ama bir uyarı yazısıyla, ama başka yöntemlerle...

    İşte bize e-mail yazan okurumuzun da sorunu, pencere-önü-park engeli. Çeliktepe, Emniyet Evleri, Yeşil Kıbrıs Sokak, no:1, Semiz Apt'nın önüne, iki koca beton saksı yerleştirilmiş. Kimse park etmesin ve pencereden ışık girebilsin diye. Bu yöntem, apartmanın 1 no.'lu dairesinde oturan kişinin kendince bulduğu bir çare. Ne var ki sokağın dar olması nedeniyle bu saksılar (üstelik içleri pislik doluymuş) geçişi engelliyor ve araçların hasar görmesine neden olmuyormuş. Bize yazan okurumuz sırf bu yüzden arabasını iki kez boyatmak zorunda kalmış. Ayrıca evinin önüne park edemez durumda.

    Gerçekten kulağa komik geliyor: Beton saksı problemi! Ama işin aslı hiç de komik değil. Düpedüz bir yapılaşma eksikliğinden kaynaklanan, ihtiyaç ile bireysel çözümün karşı karşıya gelmesinden başka bir şey değil. Formül basit: Kötü kentleşme+ihtiyaç x bireysel çözüm=Sorun...

    Peki ya çözüm?

    TEL: 0 800 219 60 48 FAKS: 0 212 677 03 98

    E-MAİL: ngedik@hurriyet.com.tr

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı