Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İstanbul'u Dinliyorum

    Hürriyet Haber
    12 Temmuz 1999 - 00:00Son Güncelleme : 12 Temmuz 1999 - 00:01

    Nilgün GEDİKOĞLU

    BU OLAYIN TAKİPÇİSİYİZ

    Kadıköy Belediyesi, ilçede İGDAŞ'ın yapacağı kazılara izin vermiyor. İGDAŞ'ın imzalanan protokole uymaya davet ettiği Belediye Başkanı Selami Öztürk, kazı yapan altyapı kuruluşlarına aralarında koordineli çalışmasını öneriyor.

    İGDAŞ’la, Öztürk karşı karşıya

    Köşemizde İGDAŞ'la ilgili şikayetlere sık sık yer veriyoruz. Şikayetlerin konusu genelde aynı: ‘‘Bütün civarda doğalgaz olduğu halde bize bağlanmadı.’’

    Yayınladığımız bu şikayetler sonucunda ise İGDAŞ bölgede bir inceleme yaptırır; ya sözkonusu yeri programına alır ya da şu yanıtı verir: ‘‘Site, toplu konut, vs. gibi yerlere öncelik veriyoruz. Hem her yere bağlantı sağlasak bile BOTAŞ'tan alınan gaz miktarı yeterli değil.’’

    Fakat geçen hafta yayınladığımız bir doğalgaz şikayetine bu kez farklı bir yanıt geldi ve bu yanıt yeni bir tartışma başlatacağa benziyor. Kozyatağı, Eski Üsküdar Yolu, İbrahim Sokak'tan duyurduğumuz şikayete İGDAŞ'tan 'belediye izin vermiyor' gibi şaşırtıcı bir cevap aldık:

    ‘‘Kadıköy Belediyesi, ne Büyükşehir'le imzalanan AYKOME Kararları'na (Altyapı Koordinasyon Merkezi Kararları) ne de kendileriyle imzaladığımız protokole uymuyor, kazıları yapabilmemiz için gereken ruhsatı vermiyor. İlçede servis hatları için bin 750, bölge regülatörü ve destek hatları için 2 bin 350, yeni abonelikler içinse 9 bin 500 metre kazı yapmamız gerek; fakat belediye engel oluyor.

    Kadıköy Belediyesi kazılan sokakların daha sonra tamamını asfaltlamamızı istiyor. Bu, İGDAŞ'a büyük külfet getirir, üstelik diğer belediyelere de emsal oluşturur. Sonuçta yatırım yapamaz hale geliriz.’’

    Görüştüğümüz Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk ise kazı çalışmalarının başka bir yönüne dikkat çekiyor. Öztürk, daha önce bu konuda da şikayetlere zaman zaman yer verdiğimiz 'kaz yolu-yap yolu' döngüsünden şikayetçi:

    ‘‘Bu iş sadece İGDAŞ'la bitmiyor ki! Bunun Telekom'u var; AKTAŞ'ı, İSKİ'si var... Her bir altyapı kuruluşu ayrı ayrı kazı yapıyor. Sonra yama yapıyorlar, ama hiç iyi olmuyor. Her seferinde bizim yolu yeniden yapmamız gerekiyor. Asfaltlar delik deşik, başedilecek gibi değil. Sadece geçen yıl Kadıköylünün cebinden bu asfaltlar için 2 trilyon lira çıktı. Artık hiçbir kazı için izin vermiyorum. Kazıdan sonra bütün yolu baştan aşağı asfalt yaparlarsa izin veririz.’’

    Bir öneri

    Bu konuda çok kararlı konuşan Selami Öztürk, kazıların yapılabilmesi için bir öneri ortaya attı: ‘‘Bu altyapı kuruluşları (İGDAŞ, İSKİ, AKTAŞ Elektrik, Türk Telekom) gelsinler bir araya, bir koordinasyona gitsinler. İşlerini aynı anda yapsınlar. Ben de kurtulayım, vatandaş da. Sonra hepsi bir araya gelsin sokağın asfaltını bir kerelik bölüşsünler aralarında.’’

    Öztürk'ün ortaya attığı bu öneri hem maliyeti azaltacak, hem de sık sık yapılan kazıların yazın tozu toprağından, kışın çamurundan vatandaşları kurtaracak gibi görünüyor. Ancak farklı çalışma alanlarındaki altyapı kuruluşlarının kendi öncelikleri ve buna göre oluşturdukları programları var. Belediyeden gelen bu öneriye İGDAŞ ve diğer altyapı kuruluşlarının yaklaşımlarını sizlere duyuracağız, çünkü bu olayın takipçisiyiz.

    YÖNETENLERİN DİKKATİNE

    Moloz döküyorlar

    TEŞVİKİYE

    Teşvikiye, Ferah Sokak, 17.No'lu apartmanda oturduğunu belirten bir okurumuz, arka tarafta bulunan bir inşaatın molozlarını boş arsaya dökmesi sonucu toz içinde kaldıklarını anlatıyor. 17 ve 19 No.'lu apartman sakinleri, cam açamamaktan, çamaşır asamamaktan şikayetçi. Belediyeye birçok kez şikayette bulunduklarını belirten okurumuz, bir an önce ilgililerin konuya eğilmesini istiyor.

    Vapurda üst kapı açılsın

    Kadıköy'den faks gönderen bir okurumuz, işi gereği çık sık kullandığı Kadıköy-Eminönü vapur hattıyla ilgili bir şikayetini dile getirmiş. Vapur iskeleye yanaştığında üst kapının açılmaması yüzünden sıkışıklık ve zaman kaybı yaşandığını belirten okurumuz, konuyu kaptana açtığında kendisine, üst kapının yalnızca vapur kalabalık olduğunda açıldığı cevabını almış. Kaptana göre ayakta yolcunun olmaması vapurun tenha olduğu anlamına geliyormuş. Ne olursa olsun üst kapı açılmadığında her durumda inişlerde sıkışıklık yaşandığını belirten okurumuz, şikayetiyle ilgilenilmesini istiyor.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı