İstanbul'a ‘Dubai modeli’yle 1 milyon turist çekme planı

Hürriyet Haber
01 Eylül 2000 - 00:00Son Güncelleme : 01 Eylül 2000 - 00:01

İSTANBUL Ticaret Odası (İTO), daralan iç pazarı canlandırmak ve turizmdeki kış boşluğunu doldurmak için ‘‘Dubai modeli’’ ile 1 milyon turisti İstanbul'a getirecek. İTO, hedef pazar olarak Rusya, Azerbaycan, Kuzey Afrika ülkeleri, Suriye ve Doğu Avrupa ülkelerini seçti.

İSTANBUL Ticaret Odası (İTO) kış turizmi için İstanbul'u cazip hale getirmek ve daralan iç pazarı canlandırmak için ‘‘Dubai modeli’’ni uygulamaya başlıyor. İTO, Aralık ayında, ‘‘İstanbul'da ucuz alış veriş yapın, ucuz gezin’’ sloganıyla İstanbul'a 1 milyon turist getiremeye hazırlanıyor.

İTO Başkanı Mehmet Yıldırım, bu amaçla İstanbul'daki oteller ve seyehat acertaları ile işbirliği yapacaklarını belirterek, ‘‘Turistler İstanbul'a gelip ucuza gezecek ve ucuza alış veriş yapacak. Böylece bavul turizmini tekrar canlandıracağız. İlk kafile Aralık ayında gelecek’’ dedi. İTO, hedef pazar olarak Rusya, Azarbaycan, Kuzey Afrika ülkeleri, Suriye ve Doğu Avrupa ülkelerini seçti.

ÜNLÜ ACENTALAR

Mehmet Yıldırım, turistlerin haftasonları İstanbul'a geleceklerini otellerde hesaplı fiyatlardan kalıp, ucuza alış veriş yapabileceklerini söyledi. Yıldırım seyehat acentaları ile de bu konuda işbirliği yapacaklarını söyleyerek, şu bilgileri verdi:

İlk kafilenin aralık ayında gelmesini planlıyoruz. Bu konuda, Pascha Tur, Öger Tur, gibi büyük tur kuruluşlarımızla çalışacağız. O nedenle 16 Eylül'de seyehat acentaları ile bir toplantı yapıyoruz. Aynı işbirliğini otellerle de yapacağız. Ardından seçtiğimiz hedef ülkelerin medyasında reklam kampanyasına başlayacağız. Bu reklam kampanyasında turistlerin haftasonu paket programları ile İstanbul'un hem tarihi yerleri ucuza gezeceklerini hem de ucuza alış veriş yapabileceklerini anlatacağız. Hedef pazar olarak Moskova, Bakü, Tahran, Suriye, Oslo, Helsinki, Polonya, Tunus, Mısır, Atina, Selanik gibi merkezleri seçtik.

- İç pazarda uzun süredir yaşanan bir daralma var. Üstelik Kasım mart ayları arası İstanbul'da turizm açısından ölü aylar. Bunun yanında, Laleli, Merter. Osmanbey gibi daha önceden bavul turizmine yönelik çalışan bölgeler şimdi sıkıntıda. Biz bu şekilde hem turizmi canladıracağız hem de bavul ticaretini harekete geçireceğiz. Üstelik Türkiye'nin tanıtımını da gerçekleştirmiş olacağız.

15 MİLYON DOLAR

Gelen turistlerin konaklama ve seyehatlerinde belli bir indirim de olacak. İTO, kampanya için bu aşamada 15 milyon dolarlık bir bütçe ayırdı. İlk hedefimiz 2001'de 1 milyon turisti İstanbul'a getirmek. İleride, İzmir, Gaziantep gibi sanayiinin ve turizmin geliştiği illerimizi de bu kampanyaya dahil edebiliriz. Bu modeli Dubai'de uygulayarak döviz kazanıyor.

Köletavitoğlu: Turizmde İstanbul'da boşluk var

TURİZM Yatırımcıları Derneği (TYD) Yönetim Kurulu Başkanı Tavit Köletavitoğlu, turizmde Akdeniz'e olan talebin dışında İstanbul da dahil diğer yörelerde ciddi boşluk bulunduğunu söyledi.

Köletavitoğlu, turizmde 1998-99 ve 2000 yılının önemli bölümünde kriz yaşandığına dikkat çekerek, ‘‘Bu derin ve hırpalayacı krizin son 3-4 ayı içinde sadece Antalya destinasyonunda bir iyileşme söz konusu. Bu iyileşme sadece Antalya'nın problemlerini çözmeye dahi yetmez’’ dedi. Köletavitoğlu, bir miktar yükselen talebe uyumlu çalışmalar içindeolunması gerektiğini vurgulayarak, Antalya destinasyonundaki iyi çalışmaların bütün turizme maledilmesinin yanlış olduğunu kaydetti. Köletavitoğlu, ‘‘(Turizmde bütün meseleler çözüldü) diye kendimizi kandırmayalım’’ diye konuştu.

Sadece deniziyle kumuyla yaz destinasyonu yapan bir ülke olarak Türkiye'nin Akdeniz çanağında sıradan bir ülke konumunda bulunduğunu belirten Köletavitoğlu, şunları kaydetti:

‘‘Turist bu özellikleri Yunanistan, İspanya, İtalya ve Tunus'ta dabulur. Ama Türkiye'nin büyük kültürel, tarihi zenginlikleri, dağların ovaların yaylaların kış turizmi imkanlarının olması nedeniyle kışın sunulabilecek konular, gastronomik farklılıklar, müzik farklılıkları, folklorik farklılıklar devreye girdiğinde Türkiye birden bire sıradan ülke konumundan çıkıp sıranın en önündeki ülkelerden biri konumuna geliyor. O nedenle Türkiye'de şimdi bu süreç başlamıştır. Artık Türkiye'nin sadece yaz için sahip olduğu değerlerini değil, sıraüstü değerlerini de ekonomiye katmak, dünyaya tanıtmak, turizm gelirlerini sağlıklı ve sürdürülebilir bir seviyeye taşımak önemli. Turizmi sadecekıyılara değil, bütün ülkeye ve bütün yıla yaymak önemli.’’

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı