İstanbul'a 200 trilyon liralık üçüncü köprü

Hürriyet Haber
17.04.1998 - 00:00 | Son Güncelleme:

Karayolları Genel müdürlüğü, İstanbul'a yapılması planlanan üçüncü Boğaziçi Köprüsü için güzergah belirleme çalışmalarına başladı. 4 yılda bitirilecek köprünün, birinci köprünün 500 metre güneyinde bulunması öngörülüyor.

İstanbul Boğazı üzerinde 700 milyon dolara (200 trilyon lira) inşa edilmesi planlanan Üçüncü Boğaziçi Köprüsü ihalesi için start verildi. Boğaz üzerinde inşa edilecek üçüncü köprü, ‘‘Yap-İşlet-Devret’’ modeliyle yaptırılacak. Yapımcı firma grupları, yaklaşık 10 ila 15 yıllık bir süre işletmesini yaptıktan sonra, köprüyü Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredecek.

Karayolları Genel Müdürlüğü adına proje çalışmalarını yürüten 17. Bölge Müdürlüğü, köprü yapımıyla ilgili güzergah belirleme çalışmalarına geçtiğimiz hafta içinde başladı.

Üçüncü köprünün yapımına, yurtiçi ve yurtdışından çok sayıda köprü ve otoyol yapımcısı firma ilgi duyarken, köprüyle ilgili mühendislik ve müşavirlik hizmetlerine yönelik uluslararası ihale duyurusunun, bu yılın ikinci yarısında ilan edilmesi bekleniyor.

NEREYE YAPILACAK?

Yeni köprünün inşa edileceği bölgenin henüz kesinleşmedi. Ancak, Karayolları Genel Müdürlüğü uzmanları üçüncü köprünün Birinci Köprü'nün 400 ila 500 metre güneyinde uygun bir güzergahta olması gerektiğini düşünüyorlar. Bir diğer alternatif ise üçüncü köprünün iki köprü arasında yer alması.

Üçüncü Boğaziçi Köprüsü'nün, yaklaşık 4 yılda tamamlanması planlanıyor. Proje kapsamında 25 kilometre uzunluğunda çevre yolu bağlantıları ile bazı tünel inşatları da yer alıyor.

İLGİLENENLER

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından muhtemelen bu yıl içerisinde yapımı ‘‘yap-işlet-devret’’ sistemine göre ihale edilecek köprüyle, Japon, İtalya, ABD, Alman ve Fransa'nın önde gelen köprü yapımcı firmaları ilgileniyor. Birinci ve İkinci Boğaziçi köprülerini Japon firmaları kurmuş, köprülerle otoban bağlantılarını sağlayan otoyolların yapımı ise İtalyan ile Türk firmaları tarafından gerçekleştirilmişti.

Raylı sistem de olacak

İstanbul trafiğini büyük ölçüde rahatlatması beklenen yeni köprünün orta refüj bölümünde raylı sistem kurularak, hızlı tramvaylarla ulaşım hizmeti de verilecek. Köprünün sağ ve sol kulvarlarında ise üçü geliş, üçü gidiş olmak üzere, altı şerit hizmet verecek.

Üçüncü Boğaz Köprüsü'ne ilişkin startı güzergah tespiti ile veren Karayolları Genel Müdürlüğü'nün oluşturacağı ihale takvimi ise önümüzdeki günlerde netleşecek. Yeni köprü ihalesinde de eski köprülerdeki yapım sistemini uygulanacak. Buna göre öncelikli olarak köprü ve otoyolların fizibilite etüd hizmetleri, daha sonra köprünün yapımı için firmalardan teklif alınacak. Yetkililer, İstanbul Boğazı'nda kurulması öngörülen Üçüncü Köprü'nün ‘‘Tüp geçit’’ projesine alternatif olmadığı, ihtiyaca göre ortaya çıkan bir durum olduğunu kaydettiler.






Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı