İstanbul’un gücüyle ‘niş parfüm’ markası

Hürriyet Haber
24.02.2015 - 09:47 | Son Güncelleme:

KÜRESEL çapta en tanınmış markamız konumundaki ‘İstanbul’un marka yaratma gücü artık girişimciler tarafından da değerlendiriliyor.

Eski devlet tiyatrosu oyuncusu Murat Katran ve sosyolog Mert Güzel, Paris’in çok iddialı olduğu parfüm sektörüne İstanbul’un gücünü kullanarak girdi. Dünya genelinde ortalama 200 Euro fiyatla satışı yapılan niş parfümlerin çok hızlı bir çıkış yakaladığını söyleyen Murat Katran şöyle konuşuyor: “Biz de Nishane markasıyla ve İstanbul’un küresel gücüyle dünya niş parfüm pazarına giriş yapıyoruz. Nishane tam bir İstanbul markası oldu. Türkiye parfümde şu anda bir yere sahip değil. Parfümde akla ilk gelen Fransa, ABD ve İtalya. Türkiye maalesef sahte parfüm üretimiyle tanınıyor. Biz niş parfüm pazarının yüzde 1’lerden yüzde 15’lere yükseldiğini gördük ve bu pazara odaklanıyoruz. Lüks ve özel hissettiren parfümler bunlar ve fiyatları da yüksek. 16 farklı parfüm için 2 yıldır çalışıyoruz. İstanbul için çok farklı özgün kokular çıktı ortaya. Hem oryantal hem modern, hem doğu hem batı yani İstanbul’un ta kendisi.”

SULTAN’IN SIRRI
Nishane’nin diğer ortağı Mert Güzel ise “Kokuylarımızda çok baharatlısı da var ama markamız çok modern ve batılı aynı zamanda da Osmanlı” diyor. Oryantal notaların bütün niş markalar tarafından kullanıldıına dikkat çeken Güzel, şunları anlatıyor: “Mart ayında Harvey Nicholas’larda satışa başlıyoruz. Mart sonunda da Milano’da en lüks parfümlerinin davet edildiği fuara davet edildik. İlk kez bir Türk markası olarak oraya katılıyoruz. Dünyanın her yerinden niş parfüm satın alıcıları oraya geliyor. Şu anda bizden çok güçlü pazarlar için distribütörlük talep edenler var. Bu yıl 50 ülkede olacağız, gelecek yıl da 100 ülkede. Bu yıl için 2 milyon dolar ciro hedefimiz var. Made in İstanbul olarak, Paris, New York ve Milano’nun karşısına çıkıyoruz. Kokularımızdan bazıları Boszporusz, Spice Bazaar, Sultan Vetiver, Rosa Turca…”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı