Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    İstanbul’un en kaliteli okulu

    Gülseven ÖZKAN
    09.09.2013 - 10:08 | Son Güncelleme:

    İstanbul Bağcılar’daki devlet okullarından Tiryaki Hasan Paşa İlköğretim Okulu, İstanbul’da ‘Yılın Kaliteli Okulu’ seçildi. Milli Eğitim Bakanlığı Toplam Kalite Yönetimi tarafından incelenen okul, öğrenci ve velilerle düzenlediği başarı arttırma toplantıları, bütün çalışmalarını kayıt altına alarak rapor haline getirmesi ve bunları yaparken de, kendi kaynaklarını doğru ve verimli kullandığı için yılın okulu seçildi.

    İstanbul Bağcılar İlçesi’nde bulunan Tiryaki Hasan Paşa İlköğretim Okulu, 2012-2013 öğretim yılında Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları kapsamında, ‘Yılın Kaliteli Okulu’ kategorisinde İstanbul birincisi oldu.
    Bu ödül için 3 yıl çeşitli çalışmalarda bulunan okul yönetimi, öğrenci ve velilere düzenli toplantılar yaparak başarıyı yükseltmek için neler yapılabileceğini konuştu. Üniversitelerden akademisyenleri okula getirerek velilerle buluşturdu ve öğrencilerin derse ilgisinin artması için de rehberlik hizmetleri sundu. Hafta sonları öğrencileri okula çağırarak, hiçbir bütçe ayırmadan rehber öğretmenlerin takibinde ders başarı düzeylerini ölçtü, notları düşük olan öğrencilere ek ders programları uyguladı. Öğrenci ve velilerle buluşan öğretmenler, sürekli başarı düzeyinin artıp artmadığını ölçtü, velilerin öğrencilere ilgisinin artıp artmadığını gözlemledi.

    Sınav başarısı 7 puan arttı

    3 yıl boyunca velilerle yapılan bilinçlendirme toplantılarında nelerin iyileştirilebileceği tartışıldı ve çözümü için çalışmalar yapıldı. Uygulanan çözüm önerilerinin başarıyla uygulanması sonucunda Seviye Belirleme Sınavı’nda (SBS) öğrencilerin başarı oranı yüzde 90’dan 97’ye çıktı. 2010-2011 yılında SBS’yi kazanan öğrenci sayısı 204 iken, 2012-2013 yılında bu sayı 278’e yükseldi. Sportif çalışmalar arttı. Bir öğrenci katıldığı bocce yarışmasında milli takım dünya şampiyonu oldu. Okulun serbest güreş katımı 13-14 yaş grubunda İstanbul ve Türkiye şampiyonu oldu. Türkçe öğretmenlerinin oluşturduğu zirve ile her ay bir öğrenciye kontrol sitemi kurarak, kitap okuması teşvik edildi. Her öğrencinin haftada bir kitap okuması sağlandı. Öğrencilerden kitaplar konusunda geri bildirimler alındı. Veli memnuniyeti anketi düzenlenerek, 207-2008’de yüzde 65 olan veli memnuniyet oranının 2011-2012’de yüzde 87’ye çıkması sağlandı. Üniversitelerden akademisyenler, öğretmenlere liderlik konusunda seminerler verdi. Öğrencilerin sanat faaliyetlere katılması teşvik edildi. Müzelere, tiyatrolara götürüldü ve öğrencilerin tepkileri alındı.
    Okul yönetimi bütün çalışmalarını da gün gün kayıt altına alarak, rapor haline getirdi. Başarı arttırma ve öğrenci, veli toplantılarının kayıt altına alınması konusunda da Türkiye Kalite Derneği’nin (KALDER) desteğini aldı. Derneğin gönüllü çalışanları üç yıl boyunca, bu çalışmaları yürütebilmesi için okul yöneticileri ile öğretmenlerine rehberlik etti. Ardından, okula gelen müfettişlerin incelemesi sonucunda, yönetici ve öğretmenlerin olumlu olumsuz bütün çalışlarını ve veli geri bildirimlerini çok düzenli bir şekilde kayıt altına aldığı belirlendi.
    Okul, Milli Eğitim Bakanlığı Toplam Kalite Yönetimi tarafından incelendi. Daha sonra raporlar okundu, sahaya inilerek okulda uygulamalar takip edildi ve öğrencilerin tepkileri ölçüldü. Bunun üzerine alınan kararla Tiryaki Hasan Paşa İlköğretim Okulu, 2012-2013 öğretim yılında Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları kapsamında, ‘Yılın Kaliteli Okulu’ kategorisinde İstanbul birincisi oldu. 48 kadrolu, 20 ücretli, 4 kurum dışı görevlendirme, 1 müdür, 2 müdür yardımcısı ve 1 görevlendirme müdür yardımcısı olmak üzere okulda, 75 personel çalışıyor.

    İstanbul’dan 9 bin okul başvurdu

    Türkiye genelinden ödül sürecine 25 bin 267, İstanbul’dan ise 9 bin okul başvurdu. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen ‘MEB Toplam Kalite Uygulama Yönergesi’ne yaklaşık 3,5 yıldır üye olan okul, Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı (EFQM) tarafından geliştirilen ‘Mükemmellik Modeli’ kriterlerini başarıyla uyguladı. 1600 öğrencinin eğitim aldığı Tiryaki Hasan Paşa İlköğretim Okulu’nun, bu başarıya ulaşmasında ek bir bütçe ayırmadan, kendi öz kaynaklarını doğru ve verimli yönetmesi en büyük etken oldu.

    Mutfakta çalışıyoruz
    Tiryaki Hasan Paşa İlköğretim Okulu Müdürü Abdurrahman Korkmaz:
    Mutfakta çalışıyoruz. Hedeflerinizi belirleyerek üniversite bilimselliğini sürece dahil ederek, analizler yaparak iyi bir ekiple başarının yakalanabileceğine inanıyorum. Bölgenin profiline uygun uygulamalar yürüttük. SBS’yi her adayın kazanması için temel nokta olan öğretmenler üzerinden çocuklarımıza ulaştık. Hafta sonları, bireysel toplu çalışmalarla rehberlik servisi ile birlikte çalıştık. Veliler ile performans süreçleri yürüttük. Öğrenci ve derse göre iyileştirme düzenlemeleri yaptık. Sonuçta, başarımız her anlamda arttı.


    Etiketler: istanbul , okul , sınav , başvuru , başarı , kalite
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı