İstanbul Ritz’i ‘mıknatıs’ gibi çekti, listeye Bodrum’u da koydu

Aslan BATUR
05.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

İstanbul ve Bodrum’da otel açma planları olduğunu açıklayan The Ritz-Carlton Otelleri Başkanı Simon Cooper, “Bodrum bizim için Sidney, Bangkok ve Cape Town gibi şehirlerden önce geliyor. İstanbul’da ise Boğaz’da yer alacak daha küçük çaplı bir otel açmak istiyoruz” dedi.

DÜNYANIN en prestijli otelcilik ödülü kabul edilen ‘Conde Nast Traveller Okuyucu Ödülleri’nde, ‘Dünyanın En İyi İş Oteli’ seçilen The Ritz-Carlton İstanbul’un kutlama törenine katılmak için Türkiye’ye gelen The Ritz-Carlton Otelleri Başkanı Simon Cooper, İstanbul ve Bodrum’da yeni otel açma planları olduğunu açıkladı. 2001’de The Ritz-Carlton İstanbul’un açılışı ile uluslararası en büyük otel yatırımının hayata geçirildiğini hatırlatan Cooper, Türkiye’nin otelcilik açısından büyük potansiyel taşıdığını söyledi.
Boğaz’a açılacak
Otel açma konusundaki stratejik listelerinde Bodrum’un en üst sırada yer aldığını belirten Cooper, şöyle konuştu: “Bodrum bizim için Sidney, Bangkok ve Cape Town gibi şehirlerden önce geliyor. Şu an iki ciddi proje üzerinde çalışıyoruz. Bunlardan biri Türkiye’de olacak. Antalya, Bodrum’dan daha fazla turist çeken bölge ama keşfedilmiş bir yer. Kıyı şeridi boyunca pek çok otel var. Bodrum’daki oteli rezidanslar, kendisine ait marinası ve golf alanıyla projelendireceğiz. İstanbul’da daha küçük çaplı bir otel yapmak istiyoruz. Otelin Avrupa yakasında, Boğaz’da olmasını istiyoruz.”
İstanbul’un yatırımcıları çeken özellikleri bulunduğunu ifade eden Cooper, şunları dile getirdi: “İstanbul’un mıknatıs gibi bir çekim gücü var. İnsanlar buraya yatırım yapmak istiyor. Turizm için bazı unsurlar şart. Türk Hava Yolları da yeni güzergahlarla buna büyük katkı sağlıyor. Türkiye’nin özellikle komşularıyla varolan sınırları açılıyor. Bu tabii ki turizmi olumlu etkileyecektir. Ayrıca sadece İstanbul’da değil çevresinde de yatırım yapma şansı var. Bizim Türkiye’ye olan ilgimiz devam ediyor. İstanbul’a kesinlikle yatırım yapacağız. Doğu Avrupa ve Rusya’da zenginlik artışı söz konusu. Bu durum Türkiye’ye ilgiyi artırır. Türkiye’de 8 yıldır faaliyetteyiz. Uluslararası otellerin gelmesiyle rekabet artar. İstanbul’a gelen her uluslararası marka bu bölgeye olan ilgiyi büyütüyor.”

Paranız varsa tatil için en uygun zaman

TÜRKİYE’ye gelen turistlerin çoğunun dinlence amaçlı geldiğine işaret eden The Ritz-Carlton Başkanı Simon Cooper, bu trendin devam ettiğini, ancak küresel kriz nedeniyle dünya genelinde otelcilik sektöründe yüzde 20’lik düşüş olduğunu belirtti. Sektörde fiyat konusunda belki yeni düzenlemelerin yapılabileceğini kaydenen Cooper, fiyatları indirmenin mümkün olmadığını çünkü olması gerekenin zaten altında olduğuna dikkati çekerek, “Paranız varsa tatil yapmak için en uygun zaman” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı