« Hürriyet.com.tr

İstanbul Park’ta yarışı en iyi nereden izlersiniz

Formula 1’i izlemek için henüz biletini almamış olanlar bu yazıyı okumadan karar vermemenizde yarar var. Çünkü en iyi virajları en uygun nereden izleyeceğiniz, hangi tribüne gireceğiniz ve tribünlerin pozisyonuna göre izleyeceğiniz açılar yalnızca yazımızda gizli.

Hürriyet Haber
X
Gold Tribün
/images/100/0x0/55ea9d45f018fbb8f88b84d5
Heyecanın başladığı, araçların start almadan önce çıkardığı o muazzam sese en yakın tribün... Aynı zamanda finişte damalı bayrağın sallanmasına, şampiyon pilotun yumruğunu havaya kaldırmasına ve podyumdaki sevincine de en yakından tanık olma şansı Gold Tribün’de yakalanıyor. Gold Tribün’den yarış akışına göre son çıkan ve arka düzlüğün sonunu, yarış akışına göre ilk iki viraj ve arka düzlüğün kısa bir bölümü görülebiliyor. Her tribünden kolayca ulaşılan alışveriş alanı, ana tribünün hemen arkasında bulunuyor.

Tribün 1 Silver
/images/100/0x0/55ea9d45f018fbb8f88b84d7
Yarışlar yokuş aşağı sol viraj ile başlarken, ilk virajın keyfi, ana tribünün 116, 117, 118, 119, 120, bir üst katta 216, 217, 218 ve en üstte 308 ile 309 numaralı bloklarından ve "Tribün 1 Silver 1" tribünlerinden tam anlamıyla çıkarılabiliyor.

Tribün 2 Silver 3

Sağ yukarı tırmanan 2. virajın çıkışını 3-4-5 ve 6 numaralı virajların tamamı ve 7’nin girişine kadar olan düzlüğün bir bölümünü "Tribün 2 Silver 3" rahatlıkla görebiliyor.

Tribün 3 ve 4 Bronz
/images/100/0x0/55ea9d45f018fbb8f88b84d9
Yukarı tırmanışın ardından aşağı doğru inişe geçilen t4, 2005 sezonunda bir çok usta pilotu hataya zorlayan, aniden sola kesilmesiyle bilinen t5 ve 6. viraj çıkışı ile sonundaki düzlüğün hepsine ve yedinci virajın girişine hakim.

Tribün 4 Bronz’da ise 4 apeksi olan, fakat ideal yarış çizgisi ile tek bir virajdan oluşan pistin en karakteristik virajı t8’e hakim.

Tribün 5 ve 6

Süratli ve keyifli 9 ve 10 numaralı virajlar için "Silver 3 Tribün 5 ve Bronz Tribün 6" biletleri alınabiliyor. Tribün 5 Silver 3, t8’in yokuş aşağı çıkışından itibaren, heyecanlı virajlardan biri olan t9’un giriş çıkışlarını çok net olarak görebiliyor. Tribün 6 Bronz ise; açı olarak t8 çıkışını tam karşıdan görüyor ve otomobillerin tribün 5’ten farklı bir açıdan t9’u geçişlerini görebiliyor.

Tribün 9

Pistin en süratli arka düzlüğünde tam gaz geçilen t11’de oturmak isteyenler için "Tribün 9 Bronz" ideal.

Tribün 7 ve 8

Muhteşem araçların saatte 320 kilometre hızdan bir anda nasıl 110’a düştüğüne yakından tanık olunan "Silver 2 Tribün 7" çok ideal bir nokta. Bu tribün en süratli düzlüğün sonundaki frenaj ve dolayısıyla en bariz geçiş noktalarından biri olan 12. virajın hemen yanında.

"Tribün 8 Silver 1" arka düzlüğün sonundaki frenaj, son şikan ve start finiş düzlüğüne hakim.

Tribün kapasiteleri

Ana tribün seyirci kapasitesi: 25.000

Geçici tribün seyirci kapasitesi: 50.000

Doğal tribün seyirci kapasitesi: 50.000

VIP locaları: 5.000

Toplam kapasite: 130.000 kişi


AÇIK ALANLAR

Açık alanlar içerisinde tribün bulunmaması ve büyük alanlara yayılmış olması nedeni ile tek bilet karşılığı, yarışın çeşitli bölgelerindeki heyecanı dolaşarak seyretme olanağı sunuyor.

Yarış yönüne göre ilk açık alan t1 çıkışında ve hızlı/uzun bir viraj olan t2 boyunca devam ediyor. T3 girişi de ilk bölüm açık alandan rahatlıkla izlenebiliyor.

İkinci açık alan, t3 girişinden başlayarak t4, t5, t6 ve t7’ye kadar uzanıyor. Oldukça büyük bir yer kaplayan ikinci açık alanın en güzel yanı; ister uzun süratli düzlükleri, ister keskin virajları aynı anda seyretme olanağı veriyor olması. En büyük avantajı ise; hiçbir tribünden girişi ve çıkışı aynı anda gözükmeyen, pistin en keyifli virajlarından biri olan sağ aşağı eğimli t7’ye başından sonuna kadar hakim olması.

Üçüncü açık alan ise, pist ile 2005 boyunca özdeşleşen ve çok süratli dönülen t8 boyunca sürüyor. T8 4, apeks ile virajların iç içe bulunduğu süratli ve teknik bir viraj.

Dördüncü açık alan,pistin en süratli bölümünün başlangıcı. Araçların saatte 300 kilometrenin üzerine ulaştıkları ve tam gaz geçtikleri t11’in girişi bu alandan rahatlıkla izlenebiliyor.

Beşinci açık alan,pistin en uzun düzlüğünün sağ tarafında bulunuyor ve t11’de tam gaz gelen otomobilleri çok yakından görme olanağı sağlıyor. Düzlüğün sonunda girilecek sert sol t12’nin frenajının da izlenmesi mümkün.

Kaynak:

Seyahat HaberiSeyahat Haberi
Bilim insanları uyardı! Antarktika’nın altında 91 volkan tespit edildi
YazYaz
Antalya Demre'deki gizemli güzellik!
Seyahat HaberiSeyahat Haberi
Her şeyi kuşlar şehirleri terk etmesin diye yapıyor!
YazYaz
Enerjik bir bayram tatili planlayanlara özel öneriler
Seyahat HaberiSeyahat Haberi
Orta Avrupa'da bir utanç müzesi!
YazYaz
Denize girmek için son şans! Yurt içinde en güzel 10 yer