Güncelleme Tarihi:
Akdeniz Turistik Otelciler Birliği ile Ekin Grubu’nun birlikte yayınladığı RESORT Dergisi’ndeki habere göre, Ortadoğu ülkelerinden İstanbul’a daha önce kalabalık aile grupları gelirken şimdi bu kesime giderek artan sayıda şirket yöneticileri de ekleniyor. Ortadoğu ülkeleri ile çalışan firmaların bu nedenle, pazardaki gelişme ve değişen müşteri profiline dikkat etmesi gerektiği belirtiliyor.
Haberde, İstanbul’un tercih edilmesinin nedeni olarak ise ABD’deki ikiz kulelere yapılan saldırıdan sonra Ortadoğu ülkelerinden gelenlere uygulanan vize koşullarını ağırlaştırması, kimi ülkelerin ise hiç vize vermemesi gösteriliyor.
PAZAR KABUK DEĞİŞTİRDİ
Ortadoğu pazarındaki bu gelişmenin seyahat acenteleri ve oteller tarafından fark edilerek buna uygun satış ve pazarlama politikaları geliştirmeye başladığı belirtilirken, değişen müşteri profili sonucu, otellerin de artık Ortadoğu ülkelerinden gelen müşterilere itibar etmeye başladığı kaydediliyor.
Karnak Travel Başkanı Serdar Aliabet, son yıllarda Türkiye’nin çevresinde önemli gelişmeler olduğuna işaret ederek “Bizler, çevremizde olup bitenleri göremedik. 11 Eylül’den sonra Araplar, Avrupa ve Amerika’da hor görülerek itildi, bu arada Lübnan’daki siyasi gelişmelerden dolayı Araplar, Malezya, Tayland, Endonezya’ya yöneldi. Biz bu hedeflerden kalan fazlayı aldık. Arap ülkelerindeki şirket yöneticileri ve üst gelir grubuna mensup kesim bizde onların aradığı kalitede lüks ve kaliteli ürün olduğunu bilmiyor. Bunu keşfedip öğrendikçe geliyorlar” diye konuştu.