İstanbul’da modanın şovu başladı, hazır giyimci ‘Boğaz’ planı yaptı

Ceyhun KUBURLU
04.02.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

6 Şubat pazar gecesine kadar modanın nabzının atacağı İstanbul, dünyanın önde gelen isimlerini ağırlıyor.

İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İTKİB) Alman IGEDO ile birlikte düzenlediği Collection Premiere İstanbul (CPI) Moda Fuarı önceki gün başlarken, İstanbul Fashion Week’in de kapılarını açması İstanbul’da moda rüzgarları estirdi. Bu organizasyonlarda 21 farklı defile düzenlenirken, her bir defileye 750 katılımcı bekleniyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon  İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “Bu defileleri şirketler her biri kendi organize etmeye kalksa çok daha fazla bütçe ayırması gerekiyordu. Defileleri 15 bin 750 kişi izleyecek” dedi.
Boğaz’da defile yaparız
Düzenlenecek defilelerin önümüzdeki dönemde farklı konseptlerde de gerçekleşebileceğini belirten Tanrıverdi, hedeflerini şöyle anlattı: “En büyük hedefimiz bu defileleri deniz kıyısına taşımak. Boğaz’ın muhteşem görüntüsü ile büyük defilelere imza atmak. İnsanları bu defilelere deniz yoluyla taşıyarak önemli bir fark yaratabiliriz. Ancak bunun için büyük bir bütçe gerekiyor. Bu organizasyonlar için daha fazla sponsor bulursak bu projeleri de hayata geçirebiliriz.”
Yabancılardan büyük ilgi
Düzenlenen defilelere ve diğer organizasyonlara çevre ülkelerden ve modanın önemli merkezlerinden yabancı katılımcıların da geldiğini söyleyen Hikmet Tanrıverdi,  “İstanbul artık modanın önemli merkezlerinden biri konumuna geldi. Rusya ve Ortadoğu ülkelerinden önemli katılımcı olacak” diye konuştu.

Moda haftası tanıtıma büyük katkı sağlıyor

İSTANBUL Fashion Week 2011’in ilk defileleri dün gerçekleşti. 1000’e yakın kişinin katıldığı açılış defilesinin ev sahibi Gizia Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kutlu, şöyle konuştu: “Bu tür organizasyonlarda toplu hareket etmek her zaman fayda sağlar. Tek başınıza iş yapmak çok fazla ses getirmeye bilir. Ancak toplu organizasyonlar her zaman ilgi görür. Bu organizasyonların tanıtıma büyük bir faydası bulunuyor. Bizim için en önemli şey markanın bilinirliğini ve tanıtımını yapmak. Moda haftasıyla birlikte bunu da gerçekleştirmiş oluyoruz. Gizia olarak 15 ülkede 120 mağazaya ulaştık. Bu çalışmalarla yurtdışında markanın
bilinirliği de artıyor.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı