ISPARTA HABERLERİ

Isparta'daki uçak kazası davası

AA / Tuncer Çetinkaya
18.12.2014 - 13:53Son Güncelleme :

- 2007'de meydana gelen ve 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili davanın 28'inci duruşması yapıldı - Cumhuriyet savcısı, mahkemede önceki duruşmalarda tanıklık yapan kaptan pilotlar için "yalancı tanıklıktan" ceza almaları yönünde mütalaa verdi

AA / Tuncer Çetinkaya

ISPARTA (AA) - Isparta'da 2007 yılında meydana gelen uçak kazasıyla ilgili davanın görülmesine devam edildi.

Isparta Ağır Ceza Mahkemesi'ndeki davanın 28'inci duruşmasına tutuksuz yargılanan 18 sanıktan Mehmet Şerif Erbilgin, Ali Arıduru, Oktay Erdağı, Fikri Zafer Dinçer ile sanık ve müşteki avukatları ve müştekiler katıldı.

Mahkeme Başkanı Suat Yürekli, uçak enkazı ile ilgili Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından istenen enkaz inceleme kurul yazısını okudu ve dosyaya ekledi.

Atlasjet firmasının "Yaşanan süreçten zarar gördükleri" gerekçesiyle bazı sanıklar aleyhine talep ettiği müdahillik isteği, aynı şirket yetkililerinin dosyada sanık olmasından dolayı doğrudan suçtan zarar görme halinin söz konusu olamayacağı gerekçesiyle reddedildi.

Cumhuriyet Savcısı Murat Kılıç, mahkemede önceki duruşmalarda tanıklık yapan kaptan pilotlar Vedat Örs ve Recep Değirmencioğlu için "yalancı tanıklıktan" ceza almaları yönünde mütalaa verdi.

Müşteki avukatlarından Şehnaz Yüzer ise pilotların kaza günü uçağı kullandıkları ve yalancı tanıklıktan dolayı haklarında dava açıldığını hatırlatarak, Örs ve Değirmencioğlu hakkında "kasıtlı olarak ölüme sebebiyet vermekten" ek iddianame hazırlanmasını talep etti.

- Eski Sivil Havacılık Genel Müdürü'nün savunması

Dönemin Sivil Havacılık Genel Müdürü sanık Ali Arıduru ise savunmasında, kazadan sonra şirketin 2 uçağının kaldığını, bu uçakların da ruhsatlarının iptal edilinceye kadar geçen sürede uçmadıklarını söyledi.

Arıduru, "Menfaat temini iddiasını reddediyorum, uçmayan uçaklardan nasıl menfaat temin edebilirim" dedi.

Kasıtla adam öldürmek gibi ciddi bir suçla itham edildiklerini dile getiren Arıduru, yeni alınmış sıfır bir uçakta bile cihaz bozulması yaşanabileceğini, bundan dolayı suçlanmalarının anlamsız olduğunu kaydetti.

Dönemin Sivil Havacılık Genel Müdür Yardımcısı sanık Oktay Erdağı ise kazanın pilot hatasına dayalı bir kaza olduğunu ileri sürerek,"Başka suçlu aramaya gerek yok" şeklinde konuştu.

Sanık Zafer Dinçer de uçakta kazadan önceki uçuşu gerçekleştiren kaptan pilot Bogdan Bogdanov'un ifadesinin alınmasını istedi.

Sanık Mehmet Serif Erbilgin ise uçuşlarda birinci derece sorumluların pilotlar olduğunu öne sürdü.

Mahkeme heyeti, sanık avukatlarının esasları inceleme talebi ve uçak enkazı ile ilgili değerlendirme yapılması için duruşmayı 6 Ocak 2015'e erteledi.

Duruşmanın ardından gazetecilere açıklama yapan müşteki avukatı Şehnaz Yüzer, savunmaların tamamlandığını, uzamasının anlamsız olduğunu belirterek, davanın artık sonuçlanması gerektiğini söyledi.

- Olayın geçmişi

İstanbul'dan Isparta'ya gelen Atlasjet Havacılık AŞ yolcularını taşıyan Dünyaya Bakış (World Focus) Hava Taşımacılığı AŞ'ye ait yolcu uçağı 30 Kasım 2007'de Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarındaki Türbetepe mevkisinde düşmüş, kazada 7'si mürettebat 57 kişi ölmüştü.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Isparta haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Isparta haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Isparta'daki uçak kazası davası haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

    ISPARTA NAMAZ VAKİTLERİ
    20 Kasım 2017, Pazartesi
    • İmsak
      05:56
    • Guneş
      07:36
    • Öğle
      12:54
    • İkindi
      15:34
    • Akşam
      17:52
    • Yatsı
      19:20
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı