Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İspanya'daki grev Türk turizmine yaradı

    Hürriyet Haber
    05.07.2001 - 00:00 | Son Güncelleme: 05.07.2001 - 00:01


    İspanya'da bir hafta önce turist taşıyan otobüs şoförlerinin yaptığı grevin ardından, İspanyol Milli Hava Yolları ''İberia'' pilotlarının temmuz ve ağustos ayının her pazartesi günü greve gideceklerini açıklamaları, Almanya başta olmak üzere başka Avrupa ülkelerinde İspanya satışlarının yüzde 10 azalmasına yol açtı. İspanya'daki grevin açıklanması Türkiye'ye talebi de artırdı.

    Turizm Araştırma ve Strateji Merkezi Başkanı ve Öger Tour Başdanışmanı Hüseyin Baraner, İspanyol ulaşım sektöründe yaşanan grevin açıklanmasıyla Almanya'da, İspanya satışlarında geçen haftadan beri önemli ölçüde azalma hissedildiğini bildirdi.

    Baraner, Almanya'daki çocuklu ailelerin İspanya grevinin açıklanmasıyla Türkiye'ye yöneldiğini kaydederek, ''İspanya satışları daha çok ağustos ayı için düştü. Tur operatörlerinin verilerine göre ağustos ayında Türkiye satışları önemli ölçüde arttı. Bu artışta çocuklu ailelerin Türkiye'yi tercih ettikleri gözlendi'' dedi.

    Hüseyin Baraner, Türkiye'ye bu zamana kadar hiç gelmemiş turist sayısında da önemli ölçüde artış olduğuna işaret ederek, şunları söyledi:

    AĞIZ PROPAGANDASI

    ''Türkiye'ye Batı Avrupa'dan gelen yolcuların yüzde 40'ı, daha önce de gelen turistlerden oluşuyordu. Bu senenin en önemli kozu ise Türkiye'ye ilk kez giriş yapan turist sayısının artmasıdır. Bunun çok önemli olduğuna inanıyoruz.''

    Turizmde memnun ayrılan her yeni turistin, 3 turisti daha getirdiğini kaydeden Baraner, sözlerini şöyle sürdürdü:

    ''Turizm de en önemli tanıtım gücüne sahip olan 'ağız propagandası' Türkiye'nin 2002 yılında da lehine çalışacaktır. Türkiye'den memnun ayrılan her turist, ülkesine döndüğünde komşularınaya da arkadaşlarına tatilini anlatacak ve dolaylı olarak Türkiye propagandası yapacaktır. Bu sene Türkiye'ye gelen yeni turistlerin çokluğu bizi bu konuda sevindiriyor.''

    Turizmde bu sezon yakalanan yükselişin devam etmesi için, sektörüntümünün bu yıl kendi yatırımlarını ve sundukları hizmetleri markaya dönüştürmek için çalışma yapmalarını öneren Baraner, Avrupalının Türkiye'ye gelmek istediğini, onun için de dünyadaki son müşteri talepleri ve eğilimlerinin yatırımlarla Türkiye'ye getirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

    Turizm rekora doymuyor

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı