İşler açılmaya başladı, teknoloji pazarı 10 milyar dolara ulaşır

Hanife BAŞ
27.04.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, yüzde 20-40 oranında daralan elektronik pazarının nisandan itibaren açılma sinyalleri gösterdiğini belirterek, "İnsanların elinde para var ama iyi sinyal olmadığı için harcamıyorlar. İyi sinyal olursa harcamaya başlar ve nisandan itibaren işler açılmaya başladı" dedi.

Türkiye’de beyaz eşya ve elektronik sektörünün toplam büyüklüğünün 7.5 milyar dolar olduğunu dile getiren Vatan, "Bu ocak ve şubat döneminde geçen yıla göre yüzde 50’lik düşüş yaşandı. Yavaş yavaş artık piyasanın rahatlamasını bekliyoruz. Toparlanmadan sonra bu yıl pazarın 10 milyar dolara çıkacağı tahmin ediliyor. 2009 yılı çok zor olmayacak artık pozitif düşünüyoruz" dedi.

Hasan Vatan, Türkiye’ye giren yabancı mağaza zincirlerinin piyasayı büyüttüğüne de değinerek, ancak krizin sonucu olarak hem yerli, hem de yabancı zincirler arasında konsolidasyon olacağını kaydetti. Vatan, "Eylül 2007’den itibaren piyasaya girdiler. O tarihten sonra biz de büyüdük. Onların açtığı her mağazadan sonra bizim de oralara yakın mağazalarımızda satışlarda artış oldu" diye konuştu. Mağaza sayılarının 12 olduğunu ve krizde Avcılar’da mağaza açtıklarını dile getiren Vatan, şöyle konuştu: "Topkapı’daki mağazamızı 3 milyon dolara yeniledik. 2009’da İstanbul’da iki mağaza açma planımız var, Anadolu’daki projelerimizi 2010’a erteledik. Kriz kiralar ve iyi lokasyon bulunması konusunda da olumlu etki yaptı ama biz kar edip büyümeyi hedeflediğimiz için çok fazla mağaza açmayı düşünmüyoruz."

Mağazalara gelenlerin yüzde 75’i erkek

GENELDE müşterilerin yüzde 75’inin erkek, yüzde 25’inin kadın olduğunu dile getiren Vatan Bilgisayar Genel Müdürü Hasan Vatan, satış sistemleri hakkında şu bilgileri verdi: "Müşteri ilişklerine çok büyük önem veriyoruz. Türk sıcaklığını katıyoruz ilişkilerimize. İyi fiyat yanında sıcaklık ve ilgi sunuyoruz. Satış temsilcilerimizin eğitimine de çok önem veriyoruz."

Dövizin artışı talebi düşürüyor

HASANVatan, döviz kurlarının artmasının talebi azalttığını da belirterek, "Dövizin çok çıktığı günlerde talepte yüzde 10’luk düşüş oluyor. Krizlerde kar marjımızı düşürse de dövizi sabitledik. Çok fazla beyaz eşya ağırlıklı çalışmadığımız için ÖTV ile ilgili bir talep artışı yaşamadık" değerlendirmesini yaptı.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı