Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İSKİ tabelasından kaçtı, trafoya çarpıp öldü

    Cüneyt SÖZ/İSTANBUL
    10.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 10.08.2006 - 10:38

    Gelişigüzel konulan "Kanal Çalışması" uyarı levhasına çarpmamak için direksiyonu kıran 20 yaşındaki komando erin kullandığı minibüs, elektrik trafosuna girdi. İzne gelen komando yaşamını yitirdi.

    GÜNEŞLİ Evren Mahallesi Gülbahar Caddesi, yaklaşık iki haftadır Öz Burak İnşaat tarafından sürdürülen kanal çalışması nedeniyle trafiğe kapalı. Caddenin giriş ve çıkışlarında, standartlara uygun olmayan, sadece "İSKİ Öz Burak İnşaat Kanal çalışması" yazan tabelalar var. Foça’da eğitimini tamamlayan, vatani görevini yapacağı Bingöl’e gitmeden önce dağıtım iznine çıkan Jandarma Komando Er Eyüp Arslan (20), dün 11.30 sıralarında 34 BT 9302 plakalı, babasına ait minibüsle seyrederken, yol ortasında son anda gördüğü tabelaya çarpmamak için direksiyonu sağa kırdı. Kontrolden çıkan minibüs, yol kenarındaki elektrik trafosuna çarptı. Trafonun duvarını yıkıp içeri giren minibüste sıkışan Arslan, yaşamını yitirdi. Giydiği tişörtte "Biz denizci değiliz ki her limanda sevgilimiz olsun. Biz jandarma komandoyuz dağlar sağ olsun" şeklinde yazı bulunan Arslan’ın cesedi sıkıştığı yerden yarım saatte çıkarılabildi.

    Trafik keşmekeşine bir de ölüm eklendi

    VATANDAŞLARIN, "Çok ağır ilerliyor. Hafta sonları ve geceleri mesai yapılmadığı için çalışmalar bir türlü bitmiyor. Haftalardır bölgede altüst olan trafik, bir de ölüme yol açtı" iddiasında bulunduğu çalışmaların işleyiş prosedürü şöyle: Trafiğe açık yollarda çalışma yapacak şirket, Valilik ve Emniyet Müdürlüğü’ne yazılı başvuru yapıyor. Çalışmaların hangi tarihler arasında ve saatlerde yapılacağını yazıyor. Çalışma sırasında trafik işaretlemelerini renkli ve ışıklı tabelalar ile yapması gerekiyor.

    Ahbap çavuş ilişkisi

    Ahmet Vefik Alp (Kentbilimci, Mimar):
    Bu kazı işleri de, ülkemizde diğer suyu çıkmış konular gibi, gevşedi. Can ve mal güvenliği tesadüflere kaldı. Yol kenarlarındaki uyarılarda büyük zafiyet var. Bu tür çalışmalarda elde bayraklı uyarı gerekir. Gündüz dahi olsa ışıklı levhalar, uyarıcılar kullanılmalı. Müteahhitler aldıkları işi hemen bitirmiyorlar, genellikle süre uzatımı istiyor ve alıyorlar. İş ahbap çavuş ilişkilerine kalmış.

    Sami Yılmaz (Mimarlar Odası İstanbul Şubesi Genel Sekreteri):
    Bu ölümlü kaza olayı da yetersiz tedbir örneği. Bir uyarıcı levha konularak, alınan tedbirin yeterli olmadığı görüldü. Daha iyi bir güvenlik için kafa yormak belediyenin, İSKİ’nin işi olmalı. "Biz tedbirimizi aldık, daha ne yapalım?" denilmemeli.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı