İskenderun’u da aldı, limanları ikiledi

Hürriyet Haber
10.09.2005 - 00:00 | Son Güncelleme:

Singapurlu PSA ile Akfen Grubu ortaklığı Mersin Limanı’nın ardından İskenderun Limanı’nın da işletme hakkını aldı. 4 grubun teklif verdiği ihalede Arkas Grubu ile çekişen PSA-Akfen, 80 milyon dolarlık teklifi ile kazanan grup oldu.Devlet Demiryolları’na ait limanların özelleştirilmesine dün de İskenderun Limanı ile devam edildi. Dün yapılan ihaleye PSA (Singapore Port Authority)-Akfen Ortak Girişim Grubu (OGG) ile Mersun Limanı ihalesinde de yarışan Hong Kong kökenli Hutchison Port ile Global ortaklığının yanı sıra OK Denizcilik ve Ticaret (Diler Grubu) ve Limar Liman ve Gemi İşletmeleri (Arkas Grubu) teklif verdi. Özelleştirme İdaresi Başkan Yardımcısı Hasan Köktaş’ın başkanlığındaki İhale Komisyonu, önce kapalı zarflarda elemesiz teklifleri aldı. Bu aşamada en yüksek teklif 75 milyon dolar olurken, kapalı zarfla yapılan elemeli ilk turda en yüksek teklif 76 milyon dolara çıktı. Bu turda en düşük teklifi veren OK Denizcilik ve Ticaret elenirken, ikinci elemeli kapalı zarfla tekliflerin alındığı turda da Global-Hutchison Ortak Girişim Grubu elendi. ARKAS’LA YARIŞTI: Kapalı zarf usulü verilen tekliflerin ardından geçilen açık artırmada PSA-Akfen ile Arkas Grubu yarıştı. Açık arttırmanın 79 milyon dolardan başlarken aralığı da 250 bin dolar olarak belirlendi. PSA Akfen’in teklifini 80 milyon dolara çıkarmasının ardından Arkas ihaleden çekildi. Böylece geçen ay Mersin Limanı’nın işletme hakkının 36 yıllığına devri için yapılan ihalede en yüksek teklifi, 755 milyon dolar ile veren PSA (Singapore Port Authority)-Akfen Ortak Girişim Grubu (OGG), 80 milyon dolara İskenderun Limanı ihalesinin de galibi oldu. Rekabet Kurulu’ndan onay alınmasının ardından Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun kararıyla İskenderun Limanı’nın 36 yıllığına işletme hakkı devir ihalesi sonuçlanacak. İKİ AYRI LİMAN: Akfen Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, Singüapurlu ortağı PSA ile birlikte aldıkları iki limanın birbirinden farklı özellikleri olduğuna dikkat çekerek, ‘Mersin konteyner limanı, İskenderun’u ise kargo terminali olarak kullanacağız’ dedi. İskenderun Limanı’na yatırım yapılması gerektiğini belirten Akın, ‘ İskenderun’u bölgenin en iyi limanlarından biri yapacağız, sonuçta kazanan o bölge olacak’ diye konuştu. PSA’nın danışmanlığını yapan Garanti Yatırım İcra Kurulu Başkanı Metin Ar da, İzmir Limanı’na katılamayacak olan konsorsiyumun diğer ihalelere katılıp katılmayacağı konusunda ‘Özelleştirmeye çıkıldıkça bakacağız’ demekle yetindi.Önemli bir aktarma limanıİskenderun Limanı, Ortadoğu ülkelerine olan aktarma trafiğine olduğu kadar, Güney ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine de hizmet veriyor. Bu bakımdan, aktarma limanı olarak önemli bir role sahip olan İskenderun, 1400 metre uzunluğunda bir mendireğe sahip. 60 bin ton kapasiteli TMO’ya ait bir beton siloya sahip olan limanda rıhtımla bağlantılı bir konveyör sistemi bulunuyor. Yükleme hızı saatte 350 ton, boşaltma hızı saatte 250 ton olan bir cevher konveyörü de bulunuyor.
Etiketler:

EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı