İskeleler ticarete açıldı

Güncelleme Tarihi:

İskeleler ticarete açıldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2015 22:12

İSTANBUL Büyükşehir Belediye Meclisi, 2011’de özelleştirilen İstanbul Deniz Otobüsleri’ne (İDO) bağlı Büyükada, Heybeliada, Kınalıada, Burgazada, Sirkeci, Beşiktaş ve Üsküdar iskelelerindeki binaları ve ticari yapıları, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın talebi doğrultusunda uygulama imar planlarına işleyip yasallaştırdı.

Haberin Devamı

YIKMA HAKKI DA VAR
975 metrekarelik Büyükada, 936 metrekarelik Kınalıada, 853 metrekarelik Burgazada ve 1146 metrekarelik Heybeliada deniz otobüsü iskele alanlarıyla ilgili İBB ve İDO arasında yapılan sözleşme şartlarına göre işletmeciler, Kıyı Kanunu ve ilgili mevzuatlara uygun yeni tesisler yapılabilecek. Ulaşımda ihtiyaç olması halinde kendisine teslim edilen alanlar ile bunların uzantısı olan deniz sahası içinde yeni yatırım yapabilecek olan işletmeciler var olan binaları yıkıp yeniden yapma hakkına da sahip oldu.

SİLUET BOZULUYOR

Oylama öncesi söz alan CHP’li meclis üyesi Yunus Can şu iddialarda bulundu: “Şehir Hatları döneminde iskelelerde yolcunun ihtiyacını karşılamak üzere su ve çay satışı yapan iki–üç büfe vardı. Şimdi işletme alanı 200 metrekareye kadar genişletiliyor. Beşiktaş İskelesi hiç çalışmayan bir iskele. Bugün kıyı tesislerine işletme izni almak adı altına planlara işleniyor. Adalar iskelelerindeki yapılar silueti bozuyor.”

Haberin Devamı

Eleştirileri yanıtlayan İBB Meclisi AK Parti Grup Sözcüsü Ömer Lütfi Arı, İDO’nun özelleştirilmesinden ötürü vatandaşların bir mağduriyet yaşamadığını, söz konusu raporların belediye tarafından özelleştirmesi yapılan ve o zamanki özelleştirme şartlarında verilen hakların kullanılabilmesi için planlara işlenmesiyle ilgili bir karar olduğunu söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!