İşimiz gücümüz sosyal takip!

Güncelleme Tarihi:

İşimiz gücümüz sosyal  takip
Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2016 20:30

Dünyada internete bağlı kişilerin yarısı Facebook’a girerken bu oran Türkiye’de yüzde 97 ile rekor seviyeye ulaştı. Geçtiğimiz yıl Facebook Türkiye’nin başına geçen Derya Matraş, “Türkiye’de 47 milyon internet kullanıcısı var. Bu kullanıcıların 43 milyonu Facebook’ta. Günde 30 milyon kişi Facebook’a bağlanıyor. Türkiye’de Facebook’a en çok bağlanılan cihazlar ise akıllı telefonlar” dedi.

Haberin Devamı

 

BUGÜN tüm dünyada 3.4 milyar insan internete bağlanırken, bunun 1.7 milyarı Facebook kullanıyor. Başka bir değişle internet kullanan her 2 kişiden birisi Facebook üyesi. Bu da Facebook’u sosyal medya ağları içinde tartışmasız dünyanın en büyüğü durumuna getiriyor. Bu dev topluluk içinde Türkiye’nin ise yeri çok ayrı. Bunun sebebi de Türkiye’deki Facebook kullanımının dünya ortalamasının çok üstünde olması. Hatta artık öyle bir noktaya gelindi ki, Türkiye’deki internet kullanıcılarının neredeyse tümü Facebook kullanmaya başladı. Bu çarpıcı verileri konuşmak için Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş ile bir araya geldik. Yaklaşık 1 yıl önce Facebook Türkiye’nin başına geçen Matraş, ilk kez Hürriyet’e yaptığı açıklamalarla geldikleri son durumu değerlendirdi.

Haberin Devamı

GÜNLÜK 30 MİLYON

Türkiye’nin Facebook için çok önemli bir ülke olduğunu ifade ederek sözlerine başlayan Matraş, kullanım yaygınlığı ve sıklığı konusunda dünyanın en aktif ülkelerinin arasında Türkiye’nin geldiğini söyledi. “Türkiye’de toplamda yaklaşık 47 milyon kişinin internete erişimi var. Bu kullanıcıların 43 milyonu Facebook kullanıyor” diyen Matraş, “Başka bir deyişle Türkiye’de internete bağlananların yüzde 97’si Facebook’ta. Neredeyse Türkiye’de internet kullanan herkes Facebook’ta yer alıyor. Türkiye’deki toplam günlük aktif kullanıcı sayısı ise 30 milyon. Yani Türkiye’de 30 milyon kullanıcı her gün Facebook’a giriyor. Bu müthiş bir oran” dedi.

SOSYAL MEDYA ŞU AN SİYAH-BEYAZ TV GİBİ

FACEBOOK’un temel amacının dünyayı daha açık ve birleşik, insanları daha birbiriyle bağlantılı hale getirmek olduğunu vurgulayan Derya Matraş, şunları söyledi: “Kendimizi bir sosyal medya olarak değil, bir iletişim ve teknoloji şirketi olarak görüyoruz. Facebook içinde ‘Yolun henüz yüzde 1’ini tamamladık’ sözü sıkça tekrarlanıyor. Çünkü gelecekte bizi müthiş gelişmeler bekliyor. Nasıl siyah beyaz televizyonlu döneme şahit olduysak, daha sonra renkli yayınlar geldiyse, internet dünyasında da aynı durum yaşanıyor. Facebook, uzun vadeli yol haritasında önemli aşamalardan geçti. Bir topluluk oluşturdu ve bu topluluğa sunduğu hizmet ve platformu sürekli iyileştirmeyi sürdürdü. Bir süre sonra da yeni nesil hizmetlerle evrenini genişletmeye başladı. Bugün ise artık insanların yaşamı paylaşmalarına yardımcı olacak yeni teknoloji devrimlerini yönlendirecek alanlarda da var. Internete erişimi olmayan insanlara yönelik Internet.org ve Aquila gibi projeler ve sanal gerçeklik (VR) ve yapay zeka (AI) alanındaki adımlar bunun örnekleri.”

Haberin Devamı

2019’DA YÜZDE 80 VİDEO PAYLAŞILACAK

MOBİL çağın video çağına dönüştüğüne dikkat çeken Matraş, şunları söyledi: “Video paylaşımı teknolojileri ve boyutu müthiş bir hızla gelişiyor. Video çağı çok büyük bir çağ olacak. 2012-2015 yılları arasında mobil video görüntüleme rakamları 6 kattan fazla arttı. Facebook da 2015 yılının son çeyrek verilerine göre, 1.5 yıl içinde günde 500 milyon kişinin en az bir kez video izlediği ve günde 8 milyar video izlenen bir platform haline geldi. Dünyada video görüntülemelerinin yüzde 45’i mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiriliyor. 2019 yılında tüm internet trafiğinin yüzde 80’ini videoların oluşturacağı tahmin ediliyor. Video konusunda önemli bir çağa geldik.”

Haberin Devamı

MOBİL UYGULAMA FARKI

Akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlarla Facebook’a bağlanan kullanıcılara da dikkat çeken Matraş, şunları belirtti: “Facebook’a mobil uygulamalardan bağlanan aylık aktif kullanıcı sayısı ise 39 milyon. Yani 43 milyon kullanıcının 39 milyonu mobilde aktif. Bu da yüzde 91’e denk geliyor. Türkiye’deki kullanıcılar günde ortalama 15 kez Facebook’a giriyor. Dünya çapında kullanıcıların yüzde 60’dan fazlası günde 30 kez Facebook’a giriyor. Dikkat çeken bu rakamlardan dolayı, Türkiye ekibi her geçen gün büyüyor. Şu anda Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki ülkeler grubuna bağlıyız. Bağlı olduğumuz merkez Dubai’de. Ancak Türkiye ekibi Londra’dan çalışıyor. İş ortaklarımızla daha yakın çalışacak bir şekilde organizasyon yapımızı geliştiriyoruz. Fırsatları anlamaya çalışıyoruz. Yeni çıkan Facebook ürünlerini Türkiye’ye getirerek, kullanıcılara ve reklamverenlere sunuyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!