İş makinelerinde çok fırsat var ama pazarlık kültürü bizi zorluyor

Hanife BAŞ / MALAGA
23 Ocak 2006 - 00:00Son Güncelleme : 22 Ocak 2006 - 21:16

2020 stratejilerini her ülkede ve bütün ürün gruplarında bir numara olmak şeklinde açıklayan Caterpillar Avrupa, Afika ve Ortadoğu Ürün Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Michael Baunton, "İş makineleri için Türkiye’de çok fırsat var. Ancak pazar çok rekabetçi. Türkler pazarlık yapmada çok iyi. Bu açıdan zor bir pazar. Ama Türkiye’de bütün alanlarda varlığımızı güçlendireceğimiz konusunda kendimize güveniyoruz" diye konuştu.

DÜNYANIN en büyük iş makinesi şirketlerinden biri olan Caterpillar, 2020 stratejisini "faaliyet gösterdikleri her alan ve her ülkede bir numara olmak" şeklinde açıkladı. Dünyada 40 ülkede 85 bin çalışanı ve 198 distribütörü bulunan firmanın 2005 yılı cirosu 36 milyar dolar oldu. Türkiye’de distribütörlüğünü Borusan Makina’nın yaptığı Caterpillar, Türkiye’de de yüzde 18’lik pazar payı ile sektör lideri durumunda. İspanya’nın Malaga kentinde dört ana ürün grubunda 14 yeni model iş makinesinin tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan Caterpillar Avrupa, Afrika ve Ortadoğu Ürün Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Michael Baunton, karlılık oranlarını artırarak bütün ürün gruplarında bir numara olmak istediklerini belirterek, bu stratejiye ulaşmada kullanacakları kritik başarı faktörlerini, insan kaynakları, hız, dağıtım ağı, Çin pazarında büyüme şeklinde sıraladı.

2010’DA 50 MİLYAR DOLAR CİRO: Baunton, 2020 vizyonlarına ulaşmak için yeni ürünler geliştireceklerini, teslimatı düzenleyeceklerini, 6 Sigma uygulamasını devam edeceklerini, sürekli gelişeceklerini ve ana faaliyet alanlarının dışında büyüyeceklerini söyledi. 2006 yılı ciro hedeflerini 40 milyar dolar, 2010 hedeflerini ise 50 milyar dolar olarak açıklayan Baunton, "Sürdürülebilir karlı büyümeyi hedefliyoruz. Çin, Hindistan ve Orta Asya’da büyümek istiyoruz. Çin pazarına çok önem veriyoruz. Bu ülkedeki varlığımızı güçlendireceğiz. Küresel ekonomide kazanmak için çok iyi konumlanmış durumdayız" dedi.

TÜRKİYE’DE ÇOK POTANSİYEL VAR: Türkiye’yle ilgili soruları cevaplayan Michael Baunton, Türkiye pazarını tanıdığını ve burada çok potansiyel gördüğünü kaydederek, "İş makineleri için Türkiye’de çok fırsat var. Türkiye, Avrupa ve Asya arasında köprü olması nedeniyle önemli bir pozisyona sahip. Ancak pazar çok rekabetçi. Türkler pazarlık yapmada çok iyi. Bu açıdan zor bir pazar. İnsanlar sürekli daha fazla hizmet talep ediyor. Bu bizim için iyi. Fiyat odaklı olmamızı sağlıyor. Diğer ülkelerde de bu böyle" diye konuştu.

ŞİMDİLİK TÜRKİYE’DE ÜRETİM YOK: Doğu Avrupa’daki üretim kapasitelerini yükselttiklerini ve kısa vadede Türkiye’de üretim yapma planlarının olmadığını aktaran Baunton, şunları söyledi: "Bütün fabrikalarımızda ürettiğimiz ürünlere çok talep var. Dünyanın her yerinde pazarın büyüdüğünü görüyoruz. Geçen yıl beklediğimizin üstünde talep alınca üzücü bir şekilde bunu karşılayamadık. Dünyanın her yerinde yeni fabrika kurmak için fırsatlara bakıyoruz. Eğer Türkiye AB’ye girerse ki uızun vadede bunun olacağına inanıyorum, Avrupa’daki fabrikalarımızdan iş makinelerini Türkiye’ye kaydırmanın bedeli fazla değil. Türkiye etkileyici işgücüne ve uzmanlara sahip. Fakat şu anda fabrika kurmak için tek başına ülkenizde bu kadar büyük talep görmüyoruz. Şimdilik dünyada orta vadede yeterli üretim yapacak kapasitemiz var."

Maalesef doğal afetler iş makineleri için pazar yaratıyor

Michael Baunton, makinelerinin çoğunun dünyada doğal afetlerin olduğu yerlerde de kullanıldığını ifade ederek, "Doğal afetler bizim için fırsat yaratıyor ama biz bu yolla karşımıza fırsatlar çıkmasını sevmiyoruz. Sizdeki depremde de konutlarda çok fazla hasar vardı. Konutların artık Türkiye’de daha sağlam olduğunu ve yeniden inşa edildiklerini umuyorum. Gelecekte benzer sorunları yaşamayacağınızı umut ediyorum. Türkiye’deki mühyendisler umarım önceki depremden ders almışlardır. Daha sağlam konutlar inşa edeceklerdir. Gelecek sefer makinelerimiz umarım deprem sonrası yıkılan evlerin temizliği için kullanılmaz" şeklinde konuştu.

14 yeni iş makinesi

Caterpillar, dört ana ürün grubunda 14 yeni iş makinesi modelini piyasaya sundu. İspanya’nın Malaga şehrinde bulunan Gösteri ve Eğitim Merkezi’nde düzenlenen etkinlikle yeni ürünler tanıtıldı. Yeni ürünler ACERT teknolojisi ile üretilmiş ve Euro 4 gereksinimlerini karşılayan motorlara sahipler.

Türkiye’de toplam 7 bin iş makinesi satıldı

Son yıllarda inşaat sektöründe yaşanan hareketlilik nedeniyle Caterpillar Türkiye’de de başarılı işlere imza atıyor. Geçen yıl 1.400 adet iş makinası satışı yapan Caterpillar’ın Türkiye’deki temsilcisi Borusan Makina, 320 milyon dolar ciro yaptı. Şirket, Türkiye dışında Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan ve İran’da da Caterpillar’ın temsilciliğini yapıyor. Türkiye pazarında geçen yıl toplam 7 bin iş makinesi satıldı.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı