İş dünyasına “lüks değil ihtiyaç” mesajı

Hürriyet.com.tr
17.05.2017 - 14:22 | Son Güncelleme: 17.05.2017 - 14:22

Annelerin iş yerinde yaşadığı sorunlara dikkat çeken bir kampanyaya başlatan KAGİDER ve Danone Türkiye, iş dünyasına “Süt sağma odası lüks değil ihtiyaçtır” mesajını veriyor.

Kadın istihdamında sürekliliğin sağlanması için çalışmalar yapan Kadın Girişimcileri Derneği (KAGİDER) ve Danone Türkiye annelerin iş yerinde yaşadığı sorunlara dikkat çeken bir kampanya başlattı.

Ofislerin sadece yüzde 9’unda süt sağma odası bulunduğu gerçeğinden yola çıkan kampanya için bir de film hazırlandı. “Toplantı odası, temizlik, düzen” gibi başlıkların ofisler için zorunlu ihtiyaçlar olmasından yola çıkılan filmde, süt sağma odasının da bir ihtiyaç olduğu vurgulanıyor.

Süt sağma odası olmadığı takdirde, çalışan annelerin tuvalet gibi uygun olmayan ortamlarda süt sağmak durumunda kaldıklarını gösteren film, bu durumun anne ve bebek sağlığı için taşıdığı risklere dikkat çekiyor.

KADINLARIN İŞ YAŞAMINDAN KOPMAMASI İÇİN

2015 yılında Danone’un, Ipsos’a Türkiye’de annelerin iş yaşamında yaşadığı sorunların tespiti için yaptırdığı Çalışan Anneler Araştırması sonuçlarının referans gösterildiği filmde, bu odaların kurulmasının, çalışan anneler için motivasyon yaratarak, iş hayatında kalmalarını destekleyeceği belirtiliyor.

Çalışan Anneler araştırması, kadınların yüzde 40’ının evlendikten ve çocuk sahibi olduktan sonra işi bıraktıklarını ve bu kadınların yüzde 56’sının “mutsuzluk, pişmanlık, sıkılmış, güvensizlik, işi özlemek, boşlukta olmak, asosyallik” gibi olumsuz duygular hissettiğini ortaya çıkarmıştı.

İşyerlerinin sadece yüzde 2’sinin kreş için maddi yardım verdiği, sadece yüzde 5’inde kreş ve sadece yüzde 9’unda süt sağım odası olduğu da araştırmanın öne çıkan sonuçlarından bazılarıydı.

Etiketler: Danone , kagider , yarışma


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı