Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İnternet'ten ucuz iletişim moda oldu

    Hürriyet Haber
    15 Mart 2005 - 00:00Son Güncelleme : 15 Mart 2005 - 00:01

    Görüntülü haberleşme, genişbant İnternet'in yaygınlaşmasıyla birlikte artık çok daha kolay, ucuz ve kaliteli bir hale geldi. İnternet üzerinden görüntülü iletişim uygulamaları insanların nerede olurlarsa olsunlar, arkadaşları ve aileleriyle görüşebilmelerini daha kolay, ucuz ve eğlenceli hale getirdi.Buna paralel olarak "daha iyi bir PC kullanım deneyimi için" sloganı ile yüksek teknolojili ve özgün tasarımlı çevre birimleri üreten Logitech'in tüm dünyada satışını gerçekleştirdiği "webcam" sayısı 25 milyonu geçti.Giderek yaygınlaşan görüntülü haberleşme ve iletişim uygulamaları insanların nerede olurlarsa olsunlar, arkadaşları ve aileleriyle görüşebilmelerini daha kolay, ucuz ve eğlenceli hale getirdi. Görüntülü iletişimin günümüz dijital yaşam tarzının doğal bir parçası haline gelmesi ile birlikte, webcam'ler PC kullanıcıları için temel bir ihtiyaç haline geldi. IDC araştırma şirketine göre 1998'den bu yana dünyada satılan webcam'lerin yaklaşık yüzde 37'si Logitech markasına sahip. Pazar liderliğini sürdüren Logitech, 2004 yılında satılan tüm webcam'lerin yüzde 38'ini üretti. 2004 yılında İnternet üzerinden anında görüntülü iletişim özellikle MSN Messenger kullanıcıları arasında büyük bir popülerlik kazandı. Webcam satışlarının 1999'da 2.9 milyon olan satış adedi her yıl yaklaşık yüzde 44 oranında büyüyerek 2004 yılında 18 milyon adede yükseldi. PC çevre birimleri alanında teknoloji lideri olan Logitech'in dünya çapındaki, webcam satışları 25 milyonu aştı.Multimedya ürünlerinde uzmanlaşmaYenilikçi webcam teknolojisi ve özgün tasarımları ile çok sayıda ödül alan Logitech, aynı zamanda pazardaki ilk renkli dijital PC kamerasını üreten ve tümleşik mikrofona sahip ilk PC kamerasını satışa sunan marka oldu. Logitech, görüntülü mesajlaşma ve görüntülü telefon görüşmesi gibi teknolojileri geliştirmek için endüstri ile yaptığı işbirliği çalışmaları ile, IDC'nin 2005 yılında dünya çapında 1.2 milyar dolar olacağını tahmin ettiği webcam pazarının gelişimine katkıda bulundu. Hızlı Sistem Logitech Ürün Yöneticisi Bora Demirkan, Logitech ürünlerinin Türkiye bilgisayar pazarında özgün tasarımları, yüksek teknolojileri ve makul fiyatları ile büyük bir başarı yakaladığını söyledi. Logitech'in vizyonunda webcam'lerin bir klavye ya da mouse gibi, dijital hayat tarzının temel bir parçası olarak görüldüğünü vurgulayan Demirkan, Türkiye'de Logitech ürünlerinin başarısının daha da artacağını belirtti.   Görüntülü iletişim zamanıHızlı İnternet altyapısı, net üzerindeki görüntülü iletişimin kalitesini büyük oranda artırdı. IDC araştırma şirketine göre, 2004 yılı sonu itibariyle dünya çapında 124.3 milyon evde genişbant İnternet erişimi var. Bu, 2003 yılına göre yüzde 47'lik bir büyüme anlamına geliyor.Webcam'ler için geliştirilen uygulamalar, bilgisayarların birbirleriyle ağ üzerinde iletişim kurabildikleri ilk günlerden bu yana hızlı bir artış gösterdi. Anında mesajlaşma programları video aktarımı fonksiyonlarını 2001'de kazandı. Aralık 2004 itibariyle, MSN Messenger'da 27 milyon webcam kullanıcısı günde ortalama 7 milyon canlı webcam bağlantısı gerçekleştirdi. Logitech VideoCall yazılımı ise, genişbant İnternet erişimi ile görüntülü haberleşmeyi bir sonraki aşamaya taşıdı. Yüksek kalitede video erişimini, çok daha kaliteli ve senkronize bir hale getiren VideoCall, görüntülü haberleşmeyi anında mesajlaşma programlarındaki gibi sadece bir kullanıcı hesabı ile mümkün kılıyor.
    Etiketler:

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı