KASTAMONU HABERLERİ

İnternetten alışverişte mağduriyetlerin arttığı iddiası

AA / Yusuf Çelik
10.01.2015 - 11:19Son Güncelleme :

- TÜSODER Hukuk Komisyonu Başkanı Emergen: - "İnternetten alışverişte mağduriyetlerin azalması için tüketicilerin bilinçli alışveriş yapması gerekiyor" - "Fatura, çift nüsha değilse veya ürün beğenilmediyse paket aynı anda kargo elemanına iade edilmeli, kargo teslim fişine bu not düşülmeden imza atılmamalıdır"

YEREL HABERLER KASTAMONU

AA / Yusuf Çelik

KASTAMONU (AA) - YUSUF ÇELİK - Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Hukuk Komisyonu Başkanı Murat Emergen, internetten alışverişte mağduriyetlerin azaltılması için tüketicilerin bilinçli olmaları gerektiğini belirterek, "Fatura, çift nüsha değilse veya ürün beğenilmediyse paket aynı anda kargo elemanına iade edilmeli, kargo teslim fişine bu not düşülmeden imza atılmamalıdır" dedi.

Emergen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, internet sitelerinden alışverişlerle ilgili son zamanlarda çok sayıda şikayet aldıklarını söyledi.

Mağdur müşterilerin cayma hakkını kullanmak istediklerinde muhatap bulamadıklarına dikkati çeken Emergen, şöyle konuştu:

"İnternetten alışverişte mağduriyetlerin azalması için tüketicilerin bilinçli alışveriş yapması gerekiyor. Gerek 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, gerek 5651 ve 6563 sayılı kanunlara göre satış yapacak sitenin ana sayfasında hızlı irtibat kurulmasına imkan veren, mutlaka fiziksel erişim için kargo iletilebilecek sabit adresi, elektronik posta, telefon numarası ve sorumlu ticari muhatap bildirilmesi yasal zorunluluk olmasına rağmen ihlal ediliyor. Bilgiyi sitesinde bulundurmayan kişi ve kuruluşlar Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı ve Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğüne şikayet edildiği takdirde çeşitli yaptırımlarla karşılaşacak ve 50 bin liraya kadar cezayla muhatap olacaklardır."

- Faturalar çift nüsha düzenlenmeli

Kanunda mesafeli sözleşmeleri düzenleyen maddeler bulunduğunu anımsatan Emergen, kapıdan ve mesafeli satış yapan firmaların çift nüsha düzenlemeleri gerektiğini anlattı.

Emergen, satın almadan vazgeçen müşterilerin iadeye ilişkin bölümü dolduracağını ve faturanın bir nüshasını satıcı firmaya göndereceğine işaret ederek, "Paket, kargo elemanının yanında açılarak hem ürün hem de faturanın çift nüsha olup olmadığı kontrol edilmelidir. Fatura, çift nüsha değilse veya ürün beğenilmediyse paket aynı anda kargo elemanına iade edilmeli, kargo teslim fişine bu not düşülmeden imza atılmamalıdır. Tüketicinin 14 günde cayma hakkı sürmektedir" ifadesini kullandı.

Ürün bedelinin iade edilmemesi halinde müşterilerin 3 bin 300 liraya kadar olan bedeller için ikametinin bulunduğu tüketici hakem heyetlerine başvurabileceğini aktaran Emergen, tüketicilerin TC kimlik numaralarını internet veya telefonla alışverişte paylaşmamalarını önerdi.

Emergen, Türkiye'de 2008'de 8 milyon civarındaki internet abonesinin, 2014'te 37 milyona ulaştığını vurgulayarak, Bilişim Sanayicileri Derneği'nin raporuna göre, Türkiye'de 2013'te 14 milyar liralık e-ticaret gerçekleştirildiği bilgisini paylaştı.

"Tüketici Kanunu ve mevzuattaki düzenlemelere aykırı satış yapan firmalar küçümsenmeyecek miktarda" diyen Emergen, "Tüketiciler, bilmedikleri, tanımadıkları internet sitelerinden alışveriş yaparken o firmanın adres, telefon ve vergi numarası gibi bilgilerini kontrol etmeli. Sitede 'cayma hakkı' konusunda bilgilendirme bulunmuyorsa o alışverişten kaçınmalıdır" önerisinde bulundu.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Kastamonu haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Kastamonu haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde İnternetten alışverişte mağduriyetlerin arttığı iddiası haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

KASTAMONU NAMAZ VAKİTLERİ
20 Kasım 2017, Pazartesi
  • İmsak
    05:46
  • Guneş
    07:32
  • Öğle
    12:42
  • İkindi
    15:13
  • Akşam
    17:30
  • Yatsı
    19:04
Diğer iller için Namaz Vakitleri »
Sayfa Başı