İnternette ödev tartışması

Güncelleme Tarihi:

İnternette ödev tartışması
Oluşturulma Tarihi: Aralık 31, 2001 00:00

“Ödev Merkezi” sitesi, ücret karşılığında ödevlerin hazırlanmasına yardım ediyor. Eğitimciler, bu tür sitelerin öğrenciyi kolaycılığa alıştırdığı uyarısında bulunuyor.“www.elma.net.tr” sitesindeki merkez, yıllık 50 milyon lira abonelik ücreti ödeyen öğrencilere ``sanal destek`` sağlıyor. Bazı sorulara bire bir yanıt verilmesini eleştiren uzmanlar, bu yöntemin çocukları ``kolaycılığa`` alıştırdığına dikkati çekiyorlar. Sitenin Genel Yayın Yönetmeni Fulya Sarı, amaçlarının ödevleri öğrenciler yerine yapmak olmadığını, sadece yol göstermek istediklerini kaydetti.  Farklı branşlardan 13 öğretmenin sitede görev yaptığını belirten Sarı, ``Her şeyden önce öğrenciye ödevi onların yerine yapmayacağımızı söylüyoruz. Ödevleri daha iyi yapabilmeleri için kaynaklar öneriyor, ipucu veriyoruz`` dedi.  Sarı, öğretmenlerden gelen cevapları sitenin ilkeleri çerçevesinde değerlendirdikten sonra yayınladıklarını belirterek, 50 milyon lira karşılığında abone olan tüm kullanıcıların bu yanıtlardan faydalanabildiklerini anlattı.   “HAZIRCILIĞA ALIŞTIRIYOR"ODTÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Cennet Engin Demir ise uygulamanın ödevin veriliş amacına ters düştüğünü ve ``çocukları hazırcılığa alıştırdığını`` söyledi.  Özellikle matematik sorularına birebir cevap verilmesini eleştirenYrd. Doç. Dr. Demir, ``Bu tarz cevaplar siteden çıkarılmalı. Çünkü, çocuğun o konu hakkında hiç düşünmeden ödevi yapıp gitmesine yol açıyor. Bir işin bitmiş olması değil, nasıl yapıldığı önemlidir. Ödev yapımında süreç büyük önem taşır`` diye konuştu.  Öğrenciye, ``bilgileri pekiştirmesi`` ya da ``araştırma yapması`` amacıyla ödev verildiğini belirten Yrd. Doç. Dr. Demir, uygulamanın ödev mantığına ters düştüğünü vurguladı.  Yrd. Doç. Dr. Demir, sitede ``yönlendirme`` yapılan noktaların da bulunduğuna işaret ederek, şöyle konuştu:   ``Kaynak gösterdiği, öğrenciyi yönlendirdiği yerler de var, bunlar iyi. Ancak özellikle internet sitesi önerilmesini doğru bulmuyorum. İnternette çok fazla bilgi var. Çocuklar bunu süzemeyebilir, belli bir kavram oluşturmakta güçlük çekebilirler. Ayrıca, internet sosyal etkileşimi çok aza indiriyor. Ben internet yerine ebeveyne, büyük kardeşe, akranlara danışılmasını tavsiye ediyorum. Sosyalleşmek, grup çalışması yürütebilmek için bunlar çok önemli.``  Sağlanan bu sanal yardımın ``çocuğu yalnızlaştırabileceğine`` de dikkati çeken Yrd. Doç. Dr. Demir, ebeveynin çocukların ev ödevleriyle ilgilenmesinin okul durumunu takip açısından önem taşıdığını belirtti.Yrd. Doç. Dr. Demir, ailelerin çocukların siteyi kullanımını denetim altına alması gerektiğini kaydetti.  ``BÜYÜK HATA...``ODTÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Meral Aksu da sitenin bilgikaynağına yönlendirme yapmasını doğru bulduğunu ancak soruların cevabını vermesinin hatalı olduğunu söyledi. Prof. Dr. Aksu, ``Ödev verilmesinin iki amacı vardır; öğrenciyi araştırmaya yönlendirme ve öğrendiklerini pekiştirme. Bu noktada öğrencinin yapması gerekeni başka birinin onun yerine yapması büyük hata`` diye konuştu.  Prof. Dr. Aksu, belirli kriterlere uyarak ipucu verilebileceğini, ancak dengeye bağlı kalınması gerektiğini kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!