İnternette kartopu gibi büyüyecek

Hürriyet Haber
21.09.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

YANDEX, Türkiye’deki 1’inci yılında arama motoru pazarında yüzde 1 paya ulaştı.

Henüz pazarı tanıma ve yerelleşme aşamasında olmalarına rağmen ulaştıkları pazar payının önemli olduğunu söyleyen Yandex Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, “Türkiye’ye girdiğimiz günden beri 6-8 ayımız yerelleştirme ve pazarı tanımakla geçti. Son 4 ayda, daha kendimizi anlatmaya başlamışken bu pazar payına ulaştık. Daha şova başlamadan, arama motorları arasında Türkiye’de yüzde 1 pazar payına ulaştık. Türk halkı Yandex’i sahiplendi” dedi. En büyük zorluğu pazar payını yüzde 3 seviyesine çıkarırken yaşayacaklarını anlatan Yalçındağ, “Yüzde 3’e çıktıktan sonra kar topu gibi büyüyerek pazar payımızı kısa sürede yüzde 15’lere çıkaracağız” dedi. 

Türkçe anlıyoruz

Yandex yönetiminin yerelleşme stratejisi ve kullanıcılara sunduğu ürünlerle doğru adımları attığı belirten Yalçındağ, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Türkçe anlayıp Türkçe yanıt veren ve Türk kullanıcılarının ihtilyaçlarını cevaplayan bir arama motoruyuz. Her geçen gün daha fazla kullanıcıya ulaşıyoruz. Hem kullanıcılarımızı hem de iş dünyasını sevindirecek sürprizlere hazırlanıyoruz. Başta bizi deneyip gidiyorlardı. Şimdi gelen kalıyor. Hedefmize 5 yılda ulaşmak istiyoruz. Ancak 1 yılda yakaladığımız bu başarı bu hedefimize daha kısa sürede ulaşacağımızı gösterdi.”

7 milyar dolar

1996’da kurulan Yandex’in, en eski ikinci arama motoru olduklarını hatırlatan Yalçındağ şunları söyledi: “Bugün Yandex’in 15’inci kuruluş yıl dönümünü kutluyoruz. Yandex 15 yılda 7 milyar dolar piyasa değerine ulaştı. Çek Cumhuriyeti’nde Seznam, Kuzey Kore’de Naver, Çin’de Baidu, ABD’de Bing ve Google ve Rusya’da Yandex, dünyadaki arama motoru rekabetindeki markaları oluşturuyor. Türkiye de Yandex ile bu rekabette yer alıyor. Türkiye dünyanın 6’ncı büyük internet pazarı. Türkiye’de Haziran ayında 3.1 milyon tekil arama sayısına ulaştık.”

Reklam büyüyor

TÜRKİYE’de sanal ortamda dönen reklam pastasının 700 milyon lira civarında olduğunu anlatan Yandex Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, “Bunun yüzde 60’ını Google elinde bulunduruyor. Biz de buradan pay almak istiyoruz. Kullanıcı bazındaki pazar payımız ne ise reklamda da o olacak. Ancak pazar payımız yüzde 5’in üstüne çıkınca rekam işini şekillendirmeye başlayacağız” değerlendirmesini yaptı.

Şirketlere de mail servisi

KULLANICI-LARIN müzik dosyalarını aradığını farkettikten sonra, 3.5 milyon eseri arama sonuçlarına ekleyen Yandex, bu sayede müzik araması yapan kullanıcılarına istedikleri şarkıları dinleme şansı tanıyor. Yandex.Disk ile kullanıcılarına 10 GB’lık bulutta saklama alanı sunan şirket, Dilbilgisi ve Ramazan ayında sahur ve iftar vakitlerini kullanıcılarının bulunduğu yere göre veren hizmetlerle Türk tüketicisinin beğenisini kazandı. Yandex.Harita kullanıcılara trafik yoğunluğu bilgisini de verdiği için pek çok kişi tarafından tercih edildi. Yandex şirketlere kendi domainleri üzerinden ücretsiz mail servisini kullanmalarını da sağlayacak.

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı