Teknoloji Haberleri

    İnternetsiz bir dünya

    Hürriyet Haber
    18.02.2011 - 15:08 | Son Güncelleme:

    Online Kids Marketing Konferansı’na internetin gücü damgasını vurdu.

    Türkiye’nin ilk Online Kids Marketing Konferansı yapıldı. www.tipeez.com  öncülüğünde düzenlenen Online Kids Marketing Konferansı’nda ulusal ve uluslararası uzmanlar, ‘cep telefonsuz ve internetsiz dünyayı hiç görmemiş’ bir jenerasyonu anlamak konusunda önemli bilgileri paylaştı. Dijital neslin online davranışlarına ayna tutan konferansta, çocukların okuma yazma öğrenir öğrenmez sosyal ağlara katıldığı belirtildi.

    Başarılı bir çocuk markası yaratmakta internetin gücünün dünyadan örneklerle paylaşıldığı konferansın sonunda 12 bine yakın Tipeez.com üyesinin katılımıyla gerçekleştirilen, çocuk markaları hakkındaki kapsamlı araştırmanın sonuçları da açıklandı.

    Türkiye’nin ilk çocuk ve gençlik portalı www.tipeez.com öncülüğünde Türkiye’de ilk kez düzenlenen Online Kids Marketing Konferansı, 18 Şubat Cuma günü Swissotel The Bosphorus’ta yapıldı. Online Kids Marketing’in ulusal ve uluslararası uzmanlarını bir araya getiren konferansta, dijital jenerasyona ulaşmak için internetin vazgeçilmez bir araç olduğu dünyadan örneklerle aktarıldı.

    Web 2.0 sonrasında internetin yeni bir katılım çağını başlatmasının ve sosyal medyanın hızlı yükselişinin ardından dünya markalarının stratejilerini yeniden gözden geçirdiği günümüzde, dijital nesle ulaşmak için internet en önemli araç haline geldi. Bu süreci özetlemek ve ‘cep telefonsuz ve internetsiz dünyayı hiç görmemiş’ bir jenerasyonu anlamak amacıyla düzenlenen Online Kids Marketing Konferansı, Tipeez.com Genel Müdürü Haymi Behar’ın “Türkiye’de Dijital Neslin Online Davranışları” başlıklı konuşmasıyla açıldı. Behar, “Türkiye’de 13 yaşın altında 2 milyon internet kullanıcısı bulunuyor. 7 yaşından itibaren sosyal ağlara katılan çocuklar, en çok arama motorlarında ünlü isimler hakkında arama yapıyor, e-postalarını kontrol ediyor, video izliyor, metin paylaşıyor, oyun oynuyor ve ödev yapıyor. 7-14 yaş aralığındaki bu grup, internette günde ortalama 3-4 saat geçiriyor. İnternette bu kadar çok vakit geçiren yeni nesli, internet kullanımı konusunda bilinçlendirmek gerekiyor. Türkiye’nin ilk çocuk ve gençlik portalı Tipeez.com olarak biz bu misyonu üstleniyor, güvenli ve bilinçli internet kullanımı konusunda bilgilendirme çalışması yapıyoruz. 650 bine yakın üyesi olan sitemizde de maksimum güvenlik sunuyoruz” diye konuşan Haymi Behar, çocukları internet kullanımı konusunda bilgilendirmenin önemine dikkat çekti.

    Dünya çapında ses getiren sosyal medya projeleri ile tanınan Publicis e-dologic CEO’su Enon Landenberg ise “Dijital Medya ile Genç Kitlelere Ulaşmak” konusunda deneyimlerini aktardı. “Şu anda pazarlama ve reklamcılıkta bir devrimin ortasındayız. Dijital dünya ile artık müşteriler markanın bir parçası haline geldi. Geçmişte reklamın rolü, bir markanın öyküsünü anlatmaktı; bu devrimin ardından reklam müşteriyi marka elçisi haline getirmeyi amaçlıyor” diye belirten Landenberg, konferans katılımcılarına dijital stratejilerini sordu.

    Pepsico Rusya Cheetos Marka Müdürü Daria Demshina “Online Kampanyalarla Çocuklara Markanızı Sevdirin” başlıklı konuşmasında Cheetos’un Rusya’daki başarılarını anlattı. Yeni neslin kendi kimliğini oluşturduğunu anlatan Demshina, dijital jenerasyonun davranış biçimlerini şöyle özetledi:

    “Dijital nesilde arkadaşlık çok önemli. Arkadaşlar, evrenin merkezi diyebiliriz. Hepsi trendleri takip ediyor, çevreye duyarlı yaklaşım sergiliyorlar, sosyal ağları bir yaşam tarzı olarak görüyorlar ve mobil telefonlarından ayrılmıyorlar.” Önceki nesillerle kıyaslanamayacak kadar teknoloji ve tüketimle iç içe bir neslin yetiştiğini söyleyen Demshina, “Dijital nesle 4 ekrandan ulaşabilirsiniz: Sinema, televizyon, internet ve mobil. Bu neslin dikkatini de 4 faktörle çekebilirsiniz: Zevk-eğlence, güç-kontrol, sosyal aidiyet ve kişisel gelişim-özgüven” diyerek online kampanyaların başarı formülünü aktardı.

    Konferansın ikinci yarısında da OMD Dijital Başkanı ve IAB Avrupa Mobile Komitesi Üyesi Oya Yaşayan’ın yönettiği “Başarılı Bir Çocuk Markası Nasıl Yaratılır?” konulu panel gerçekleştirildi. Panelde Tweegee Holdings  CEO’su Shay Bloch “Başarılı Bir Online Çocuk Topluluğu Yaratmak” konusunda deneyimlerini paylaştı. Diğer panelistler ise Publicis e-dologic CEO’su Enon Landenberg, Medyanet Reklam Satış Grup Koordinatörü Ayşe Banu Barbarosoğlu, Act2 Connect’ten Viktor Kuzu ve Cartoon Network Pazarlama Direktörü Yöntem İnanç oldu.

    Konferansın sonunda ise “Çocukların Seçimi – Yılın Yıldızları” açıklandı. Tipeez.com üyeleri arasından, oniki bine yakın çocuğun katılımı ile gerçekleştirilen, çocuk markaları ile ilgili algı ve davranışları ölçen kapsamlı araştırmanın sonuçları katılımcılarla paylaşıldı.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı